fruit en groenten - Pagina 3 — Dutch (Netherlands)

fruit en groenten

13»

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2015 aangepast
    Nee hoor, want 1550 kcal is je TDEE, gebaseerd op je mate van sport. Je dient je verbrande kcal dan ook niet bij te eten. Dat je niets merkt dat je te weinig eet is geen maatstaaf, dus ook geen 'reden' zeg maar. Ik weet niet precies wat je doel is, maar wat ik uit je informatie haal is dat je te weinig eet en redelijk laag zit qua gewicht en vetpercentage. Je zit nog wel in een gezond BMI, maar veel lager dan dat dien je mijn inziens niet te gaan. Om je inzicht te geven 'vergelijk' ik ons even met elkaar in de onderstaande screens:

    3hi1w4rkhuyc.jpg
    gs7iwl8mvep8.jpg

    We zitten rond hetzelfde BMI en mijn TDEE is natuurlijk vanwege mijn lengte, gewicht en leeftijd anders (ik ben o.a. een stuk groter en zwaarder dan jij en 'mag' daarom dus ook meer eten. Ik train 5-6x per week, maar heb een kantoorbaan, dus vandaar dat ik ook 3-5x per week aanhoudt. Ik doe CrossFit en krachttraining. Voor jouw beeldvorming eet ik momenteel elke dag 2150kcal. Net uit een reverse waardoor ik weer op onderhoud kan eten (het aantal kcal waarbij je op gewicht blijft).

    Nogmaals, ik weet niet wat je doel is momenteel en met welke reden je hier op het forum bent. Ik geef enkel mijn idee weer hoe jouw informatie overkomt.
  • 1Galinka
    1Galinka Berichten: 12 Member
    november 2015 aangepast
    Dank voor de info. Ik heb niet echt een specifiek doel. Zal mooi zijn om 1 kg af te vallen maar wil zeker niet een vetpercentage hebben onder de 15%.
    Dmv deze site/forum/internet enz. wil ik mijn kennis vergroten, dit in praktijk uitproberen en om een bepaalde tijd kijken wat het oplevert.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2015 aangepast
    Je geeft aan dat je vetpercentage 16% is? Je had dit gemeten middels zo'n weegschaal die dit o.a. meet. Die weegschalen zijn alles behalve betrouwbaar. Zelfs middels een knijper is het niet altijd accuraat. De spiegel en eventueel meetlint zegt meer dan die tools. Voor het verlagen van je vetpercentage dien je af te vallen. Maar waarom zou je nog 1kg willen verliezen als je geen specifiek doel hebt?

    Maar goed, other than that blijf ik erbij dat je behoorlijk weinig eet.
  • 1Galinka
    1Galinka Berichten: 12 Member
    itzhanne82 schreef: »
    Je geeft aan dat je vetpercentage 16% is? Je had dit gemeten middels zo'n weegschaal die dit o.a. meet. Die weegschalen zijn alles behalve betrouwbaar. Zelfs middels een knijper is het niet altijd accuraat. De spiegel en eventueel meetlint zegt meer dan die tools. Voor het verlagen van je vetpercentage dien je af te vallen. Maar waarom zou je nog 1kg willen verliezen als je geen specifiek doel hebt?

    Maar goed, other than that blijf ik erbij dat je behoorlijk weinig eet.

    Spiegel zegt vast en zeker wat, mate van betrouwbaarheid dmv meetlint is denk ik wat minder dan knijper. Denk dat je zowel door middel van een lint en spiegel moeilijk de verschillen ziet van een paar procent.

    Ik wil 1 a 2 kg afvallen omdat dat gewoon beter eruit ziet :). Maar dit wil ik niet doen door onder de 1000 of 1100 kcal te zitten dus weet niet wat ik moet aanpassen. Wat ik eet is meestal wel gezond, en daardoor vrij lage kcal..waardoor het lijkt dat ik te weinig eet denk ik? Als ik rond de 1400 binnen krijg kom ik in elk geval wel aan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Als ik rond de 1400 binnen krijg kom ik in elk geval wel aan.
    Dit is bijna onmogelijk met de mate dat jij sport, dus dan klopt er ergens iets niet. Ik hoor vaker "als ik dit en dat eet dan kom ik aan". Kijk, ik zeg niet dat je het niet juist hebt, echter komt men niet aan van lucht. Registreer je alles, maar dan ook alles (bakboter, dranken etc.), heb je cheats die je wel/niet registreert, wijk je af van je kcal in het weekeind etc. Als je bijv. door de week netjes op je kcal let en eronder blijft, maar in het weekeind losgaat, dan is je tekort van die week teniet gedaan. Dus voordat je aangeeft aan te komen wat eigenlijk niet kan met 1400 (of je beweegt echt niet waardoor je eigenlijk alleen naar je BMR kijkt), sluit dan eerst eventuele foutieve registratie uit.
  • 1Galinka
    1Galinka Berichten: 12 Member
    itzhanne82 schreef: »
    Als ik rond de 1400 binnen krijg kom ik in elk geval wel aan.
    Dit is bijna onmogelijk met de mate dat jij sport, dus dan klopt er ergens iets niet. Ik hoor vaker "als ik dit en dat eet dan kom ik aan". Kijk, ik zeg niet dat je het niet juist hebt, echter komt men niet aan van lucht. Registreer je alles, maar dan ook alles (bakboter, dranken etc.), heb je cheats die je wel/niet registreert, wijk je af van je kcal in het weekeind etc. Als je bijv. door de week netjes op je kcal let en eronder blijft, maar in het weekeind losgaat, dan is je tekort van die week teniet gedaan. Dus voordat je aangeeft aan te komen wat eigenlijk niet kan met 1400 (of je beweegt echt niet waardoor je eigenlijk alleen naar je BMR kijkt), sluit dan eerst eventuele foutieve registratie uit.

    Ik registreer bijna alles. Het enige wat ik niet registreer is cola light of andere drankjes die 0kcal bevatten, zoetjes (dat gebruik ik niet eens elke dag) en als ik ze gebruik zijn het er niet meer dan 3 op een dag, een paar druiven/een halve tomaat/paar reepjes komkommer of hele kleine hoeveelheden ander groente wat sowieso nauwelijks suiker/vet/kcal bevatten.
    Mbt beweging vind het ik lastig om dit te registreren, het meeste wat ik doe staat er niet tussen.

    Misschien moet ik het eerst een week lang op de 1300/1400kcal zitten en elke dag wegen. is het niet zo dat mijn stofwisseling traag wordt als ik rond de 1100kcal zit?

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Meten = weten, dus registreer óók je komkommer, cola light, tomaatjes, druiven etc. Je moest eens weten hoe de inname van mensen soms wordt onderschat waarbij men denkt een x aantal kcal te eten, maar dit in werkelijkheid veel meer is (soms tot 300kcal meer).

    Maar krijg eerst eens helder waar je naartoe wil. Als jij aangeeft 3x per week te sporten, dan is je TDEE dus ruim 1800kcal. Ga hier -300 onderzitten en dan kom je dus rond de 1500 uit. Hiermee moet je afvallen, als dit na 3 weken niets uithaalt haal je nog eens 50kcal eraf en houd dit wederom 3 weken aan. Met je TDEE hoef je niets te registreren qua sport, omdat dit al meegenomen in je TDEE. Je moet dan dus niet bijeten wat je verbrand.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Ik heb eerlijk gezegd idee dat haar activity level lager ligt als jij hierboven inschat @itzhanne82 waardoor haar TDEE dus ook lager ligt

    Toch zou ik ook adviseren om met 1500 te beginnen en elke kruimel, elke druppel af te wegen voor 2-3 weken.
    Val je dan nog niet af, dan ligt je TDEE toch lager en zit je dus tegen onderhoud aan te eten.
    Normaliter zou ik zelf niet elke dag wegen, maar om te achterhalen waar het euvel zit, zou ik dit nu wel doen.

  • 1Galinka
    1Galinka Berichten: 12 Member
    november 2015 aangepast
    itzhanne82 schreef: »
    Meten = weten, dus registreer óók je komkommer, cola light, tomaatjes, druiven etc. Je moest eens weten hoe de inname van mensen soms wordt onderschat waarbij men denkt een x aantal kcal te eten, maar dit in werkelijkheid veel meer is (soms tot 300kcal meer).

    Maar krijg eerst eens helder waar je naartoe wil. Als jij aangeeft 3x per week te sporten, dan is je TDEE dus ruim 1800kcal. Ga hier -300 onderzitten en dan kom je dus rond de 1500 uit. Hiermee moet je afvallen, als dit na 3 weken niets uithaalt haal je nog eens 50kcal eraf en houd dit wederom 3 weken aan. Met je TDEE hoef je niets te registreren qua sport, omdat dit al meegenomen in je TDEE. Je moet dan dus niet bijeten wat je verbrand.

    ok, thanks!. Dus al mijn beweging hoef ik soieso niet te registreren, als ik volgens jou maar rond de 1500kcal zit?
    Wat is eigenlijk dan de reden dat de site aangeeft dat ik rond de 1300kcal moet zitten ?

    Soms ren ik 15km, is het dan ook de bedoeling dat ik op de 1500kcal blijf, omdat je zei dat ik niks bij moet eten? Ook geen extra eiwitten? Ik eet wel bijna dagelijks die suuuper lekkere Oh Yeah repen :smiley:


    Hoe doe jij het met cheats? Heb je 1 dag...elke dag beetje..anders? En op hoeveel kcal zit je dan?

  • 1Galinka
    1Galinka Berichten: 12 Member
    Gustaaf85 schreef: »
    Ik heb eerlijk gezegd idee dat haar activity level lager ligt als jij hierboven inschat @itzhanne82 waardoor haar TDEE dus ook lager ligt

    Toch zou ik ook adviseren om met 1500 te beginnen en elke kruimel, elke druppel af te wegen voor 2-3 weken.
    Val je dan nog niet af, dan ligt je TDEE toch lager en zit je dus tegen onderhoud aan te eten.
    Normaliter zou ik zelf niet elke dag wegen, maar om te achterhalen waar het euvel zit, zou ik dit nu wel doen.

    bedankt voor de tip. ik begin denk toch eerst even om rond de 1300 te zitten :blush: . Ga elke dag mijn gewicht noteren met daarbij het aantal kcal. Dan inderdaad even aankijken hoe het zit na 1,2,3 weken
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Dus al mijn beweging hoef ik soieso niet te registreren, als ik volgens jou maar rond de 1500kcal zit?
    Je kunt het wel registreren, maar niet de verbrande kcal bijeten, omdat je eet op basis van je TDEE (dat zijn je kcal inclusief je bewegingsactiviteit)
    Soms ren ik 15km, is het dan ook de bedoeling dat ik op de 1500kcal blijf, omdat je zei dat ik niks bij moet eten? Ook geen extra eiwitten?
    Nee, want je eet elke dag hetzelfde, zie mijn antwoord hierboven. Lees je anders wat in, want je vragen zijn hier al met regelmaat besproken en uitgelegd.
    Hoe doe jij het met cheats? Heb je 1 dag...elke dag beetje..anders? En op hoeveel kcal zit je dan?
    Nee, ik doe geen cheats. Als ik al een cheat heb, uiteten bijvoorbeeld, dan zie ik dat als een 'verloren' dag. Registreren heeft geen nu als je uit gaat eten, omdat je nooit de exacte waarde weet. Je kunt het wel schatten, maar ik doe dat niet. Ik houd er gedurende de dag wel een beetje rekening mee. Sommige plannen het in middels het concept IIFYM, maar dat vind ik lastig. Ik heb een dagelijkse inname van 2150kcal, maar daar heb jij verder niets aan, omdat ik hele andere gegevens heb. Vergelijken heeft in deze ook geen zin.

    Kortom, lees je ook een beetje in, want kennis is macht en maakt e.e.a. wat makkelijker te begrijpen.

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Bedankt voor de tip. ik begin denk toch eerst even om rond de 1300 te zitten
    Why? Straks heb je geen ruimte mee om naar beneden bij te stellen. Wees niet bang om te eten, je hebt al een redelijk laag gewicht. Elke dag wegen heeft geen zin, omdat je gewicht heel erg kan fluctueren. Als je je er teveel op focust kan een weegschaal je dag maken of breken.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    GalinkaPetkov schreef: »
    ok, thanks!. Dus al mijn beweging hoef ik soieso niet te registreren, als ik volgens jou maar rond de 1500kcal zit?
    Wat is eigenlijk dan de reden dat de site aangeeft dat ik rond de 1300kcal moet zitten ?

    Soms ren ik 15km, is het dan ook de bedoeling dat ik op de 1500kcal blijf, omdat je zei dat ik niks bij moet eten? Ook geen extra eiwitten? Ik eet wel bijna dagelijks die suuuper lekkere Oh Yeah repen :smiley:


    Hoe doe jij het met cheats? Heb je 1 dag...elke dag beetje..anders? En op hoeveel kcal zit je dan?

    Idd je verbrande kcal niet bijeten.
    Ik doe nu voor mezelf, om de verleiding te weerstaan, dat ik mijn workouts aanmaak maar als 1 kcal verbrand.
    Zo kan ik wel terug zien dat ik wat gedaan heb, maar kom ik niet in de verleiding dit terug te eten

    Ik zelf heb wel cheatmeals (geen day's) maar ik gebruik, wat hanne ook noemt, IIFYM
    Wat inhoudt dat je in principe kan eten, zolang je maar binnen je macro's blijft en dus je kcal dagdoel

    Ik bekijk het echter nog op wekelijkse basis, en weet heel goed wanneer ik erover ga ondanks dat ik soms niet kan wegen omdat het eten buiten de deur is, wat soms gewoon niet anders kan

    Ieder zijn doel zullen we maar zeggen :smile:
  • angelica56vv
    angelica56vv Berichten: 1 Member
    Klopt het dat je bananen niet kan vinden in deze app?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Die staat er gewoon in.
  • henksport
    henksport Berichten: 8 Member
    Ik zet alles erin want dan zie ik ook welke voedingstoffen erbij zitten. Volgens mij gaat er gewoon om, om je gezond verstand te gebruiken en een balans te vinden in wat je eet.
  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Ik zet ook altijd alles erin zoals Henk. Anders heeft het geen zin, dan kun je echt nog veel binnen krijgen zonder dat je het door hebt.

    Ook het bijeten doe ik nooit na het sporten. Wel let ik op dat ik voldoende eiwitten eet dan
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Als iets er niet in staat kun je een vergelijkbaar voedingsmiddel kiezen (b.v. ander merk), of snel caloriën toevoegen, of aanmaken als je dit vaker eet.