Obesitas - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Obesitas

Opties
2

Reacties

  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Klopt maar mijn vraag van wie er nog meer moeite met afvallen is nog steeds niet beantwoord.
    :/
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik denk dat er zat mensen zijn op dit forum die het lastig vinden of moeite hebben met afvallen... alleen is deze moeite vaak 'makkelijk' te verklaren (onjuiste registraties, verkeerde registraties, niet of onjuist afwegen, cheatdays hebben etc.)
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    ja registreren valt niet mee. 50 gram wordt spontaan 500 gram??? Opletten geblazen.
    Uitgebakken spekjes giga veel kcal , qua hoeveelheid ( volume) maar weinig maar qua kcal ontzettend veel! >:)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Klopt maar mijn vraag van wie er nog meer moeite met afvallen is nog steeds niet beantwoord.
    :/

    Absoluut. Zit nu op een punt dat ik maar niet onder die 90 kg kan blijven voor lange tijd. En ik wil naar de 80 kg toe
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik had er ook moeite mee. Soms bleef ik een paar weken op hetzelfde gewicht, terwijl ik echt mijn kcal aanhield en alles heel secuur registreerde. En dan ineens gaat het afvallen toch weer door! Ik merkte ook, dat toen ik eenmaal in de buurt van een 'gezond gewicht" kwam, het afvallen erg langzaam ging. Op dat moment ontkom je er echt niet aan dat je meer moet gaan bewegen!
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Ik lees dat je schapen kaas eet. Spekkies eet. Dan zijn allemaal kcal klappers. Met heel weinig voedings waarde. (Wel wat idd) maar die kcal hoeveelheid kun je zoveel dingen Eten waar je veel langer verzadigd mee bent.
    Ik lees ook dat je weinig beweegt en slapen heel belangrijk vind. En dat je na een week al niet meer afvalt.
    Om te beginnen. Eet even geen schapen kaas /spekkies en andere vette troep meer. Dat heb je echt niet nodig als je zo weinig beweegt.
    Maar eet complexe koolhydraten (meergranen pasta/ zilvervliesrijst/ zoete aardappel enz) voor de vetten eet dan ( avocado/ witvis/zalm/ olijfolie ) en voor eiwitten (ei/magere kwark / kip filet) en natuurlijk veel groente. En oppassen met fruit.
    Met de bovenstaande producten. In de app tot 1500kcal gaan. En elke avond minimaal blokje lopen van 30 min.
    Dan moet je gewoon afvallen. Zo niet nog meer gaan lopen/sporten. Niemand word namelijk fit van op de bank zitten . En gewoon eerlijk tegen jezelf zijn met invullen. En niet naar excusen zoeken.
    "Niet praten maar doen"

    Zet hem op

    Succes.
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Klopt, deze week meer vis gegeten en meer bewogen.
    Ik eet tijdens de lunch extra groenten, rauwkost zonder sausje wel met wat zure augurken of zilveruitjes ( beide gezoet met zoetstof, merk Kesbeke).

    Dit doe ik al: 5 x per week op de fiets naar mijn werk tussen de 20 en 25 min x2.
    Ik loop een rondje van 10 min. tijdens de koffiepauze en 10 min tijdens de theepauze. Nu als er een rood streepje verschijnt een keer extra naar een collega,printer ,wcenz

    Verder zwem ik 1x per week 40 min baantjes en morgen yoga(50 min en 20 min op d eloopband) en deze week bijna elke dag een blokje van 25 min (met de vivofit gemeten).
    Verder mooi onder die 1500 kcal voedselinname gebleven :) .
    Mooi koek en snoep heel makkelijk kunnen weigeren ( die knop is al om). Ik neem in het weekend wel iets zoets.
    Dat vind ik een mooie gulden middenweg.
    Slaap is gelukkig nu tussen de 7 en 8 uur., vast patroon van 22.00 tot 6.15 ook in het weekend.
    De hele dag als een zombie rondlopen door te weinig diepe slaap is geen pretje. Daarom is slaap voor mij belangrijk.

    Verder heb ik regelmatig stekende brandende pijn vanwege de fibromyalgie en moet ik mezelf verbijten. Steken en dat vergt heel veel doorzettingsvermogen. Gelukkig heb ik nu een zwaardere pijnmedicatie zodat de pijn voor mij verdraagbaar blijft.

    Ik ben al goed op weg naar een beter leefpatroon. Dat registreren met de vivofit2 motiveert mij extra.

    En nu ga ik mijn avondrondje weer lopen. o:)

    Patrickhard , bedankt voor de steun.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Zooooo!!!! Goed bezig hoor! Nou moet je toch echt wel wat kilootjes kwijt raken toch?
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    mei 2016 aangepast
    Opties
    yep, maandag weeg en meet ik mezelf weer B)
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Oké tanden op elkaar en een eet en beweegdagboek bijhouden. Het meten van mijn beweging motiveert mij nu tot extra actie. Zelfs heb ik het ondanks de pijn nog steeds volgehouden na het avondeten een rondje te wandelen van 25 min. Goed voor de spijsvertering, goed voor mijn hart en longfunctie, goed voor even mijn hoofd leegmaken en wie weet helpt het ook bij het afvalproces.
    En ja hoor, 0,5 kg eraf. :p

    Schouders eronder en doorzetten!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Kijk aan Mariska, het begin is er!
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    het avondwandelingetje van 25min. begint al aardig een vaste gewoonte te worden. En ondertussen zijn er 2 kg af.

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Dat is als ik het goed begrijp 2 kilo in 1 maand. Yesssss!!!! :)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Dat is mooi. Houd vol en niet opgeven :)
  • Twixie80
    Twixie80 Berichten: 5 Member
    Opties
    Goed bezig!
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Oeps feestjes en ik zit zo boven de 2000 kcal. eerlijk alles opgeschreven in mijn eetdagboek.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Moet een keertje kunnen, maar niet te vaak! Dan is alle moeite voor niks geweest...
  • Challaz001
    Challaz001 Berichten: 16 Member
    Opties
    Mariska, feestjes moeten kunnen! Je bent ontzettend goed op weg. Het helpt mij heel erg om te bedenken dat ik mijn doel dan wellicht een week later bereik, maar dat dit geen ramp is. Het is niet verloren wanneer je 1x uit eten gaat of op een feestje bent. De dagen erna weer goed aan je planning houden en dan komt het helemaal goed :)
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Ja, daarom blijf ik ijverig mijn eetdagboek bijhouden
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    juni 2016 aangepast
    Opties
    .

  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Vandaag niet zo sterk geweest tegen alle voedsel verleidingen. Op de kermis een zakje Churros, een reepje chocolade van blok, een handje kaaswormpjes, een plakje kaas en een glas Jilzz (appelcider). Mijn man verwent me graag met eten en ik laat dat dus ook toe. Ik vind het moeilijk om altijd nee te zeggen tegen de voedsel :'( verleidingen!!!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Oei.... da's wel heel veel slechte dingen in 1x.... Dat moet je echt niet te vaak doen hoor!

    Lukt het verder wel met afvallen?
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Dat is niet best. Drink met mate, maar eet ook met mate. Zeker de reden waarom we hier elkaar steunen. Doe maar je best het er weer af te sporten :wink:
  • WilmaWater
    WilmaWater Berichten: 8 Member
    Opties
    Hallo Mariska , helaas is het afvallen niet altijd gemakkelijk. Maar geef niet op. Als je eenmaal je lichaam beter leert kennen , kan je ook meer rekening houden met wat je wel en niet te vaak kan eten . Je balans zoeken kost nu eenmaal tijd. Je komt er wel. En ik zie dat je al veel vrienden hebt die je steunen. En dat heb je nodig , mensen die weten hoe moeilijk het is en je begrijpen. Ik hoop mijn steentje ook bij te kunnen dragen . Ikzelf heb al een flinke weg achter de rug wat betreft afvallen , maar ben er nog lang niet. Ik wens jou heel veel sterkte in het afvallen. Groetjes Wilma
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Steeds meer in balans. Geleidelijk val ik verder af. Vandaag weer 0,5 kg minder en er verdwijnen ook centimeters. Snoepmomenten worden steeds minder en totaal geen eetbuien. Ik kies ervoor . Lekkere dingen doe ik echt als ik daar zin in heb.( zie boeken van Mieke Koster of het boek van Fenna Jansen (Liefde in plaats van chocolade) Deze positieve benadering geeft ook heel veel innerlijke rust. De positieve benadering in plaats van de negatieve ( verbod opleggen voor jezelf, streng zijn voor jezelf) heeft als resultaat dat ik nu afval na een stilstand van jaren.
    En de minder gezonde keuzes vallen binnen de marge 1500 en 1750 kcal. Zo hou ik het afvallen vol. o:)