Hoe start je het best je dag — Dutch (Netherlands)

Hoe start je het best je dag

Opties
Ik wil graag tien kilo afvallen. Maar ik weet niet zo goed hoe te beginnen. Ik wil geen hocus pocus recepten met drukke baan en drie kids alleen. Maar met "gewoon" eten. Nu eet ik morgens meestal yoghurt met cruesli of crackers met beleg. Maar ik zie in deze app dat dat best veel calorieën zijn. Wat is te adviseren als ontbijt? gr Claudia
«1

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Claudia, welkom.

    Bekijk wat gezonde opties zijn die laag in kcal zitten. Het beste is iets te vinden dat werkt voor jou natuurlijk. Wellicht de crusli vervangen door alleen volkoren ontbijt granen? Kijk wat mogelijk is, experimenteer.

    Als je zoekt naar ontbijt tips zou ik daar wat van proberen te doen.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik start de dag altijd met ontbijtgranen, zoals nuts and seads of all bran. Maar 25 gram is al genoeg. En daarbij magere yoghurt en een vrucht. Ook is het goed om te variëren met de ontbijtgranen
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Ik begin meestal met iets eiwitrijk. Bv de magere kwark van jumbo, vul ik aan met lijnzaad, chiazaad en wat fruit. Of ik maak een smoothie. In de jumbo hebben ze groenten en fruit mix in de vriezer. Heel gemakkelijk en weinig werk.
  • Mauddie6
    Mauddie6 Berichten: 28 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
    Ik begin iedere ochtend met 30/40 gram (krokante) muesli en magere yoghurt en af en toe met aardbeien of bosvruchten. Zo bevat mijn ontbijt ongeveer 200 ckal.
  • DenzoBell
    DenzoBell Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik eet in de morgen havermout (40 gram) 100 gram vers fruit en 100 ml fruitsap of magere melk en doe dat in de smoothieshaker.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Ik begin mijn dag 8 van de 10x met magere yoghurt en muesli en/of volle granen (eigen merk AH). Soms doe ik er een banaantje bij :) Dat het wat meer calorieën heeft is op zich geen ramp, maar dan moet je kijken naar hoe de rest van je dag eruit ziet. Als je onder een bepaald aantal calorieën wilt blijven, is het handig om goed te kijken naar wat je eet op een gehele dag. Soms heb ik een uitgebreider ontbijt (ei en spek) en dan is mijn lunch bijvoorbeeld weer wat lichter :)
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Lekker havermout dat zijn echte complexe vezels waar je langer een volgevoel van hebt
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Ik eet elke ochtend wat anders want anders word het zo eentonig
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Mijn favo ontbijt 300 gr magere kwark 25 gram bambix 4+ en 1 banaan en scheutje water en blenderen tot een pap
  • TriArie
    TriArie Berichten: 2 Member
    Opties
    Wat is een goed eiwitrijk alternatief voor yoghurt / kwark want dat is niet te hachelen die zure meuk?
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik begin mijn dag met havermout met water en een schep whey erdoorheen.
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    > @TriArie zei:
    > Wat is een goed eiwitrijk alternatief voor yoghurt / kwark want dat is niet te hachelen die zure meuk?

    Eiwitten bakken of eiwitshake met wat havermout en een halve avocado en bijv handje rood fruit en ff in de blender
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    TriArie schreef: »
    Wat is een goed eiwitrijk alternatief voor yoghurt / kwark want dat is niet te hachelen die zure meuk?

    Gebakken of gekookte eieren
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Ik eet yoghurt met fruit (seizoensgebonden uiteraard) en 20 gram gemengde noten. Mijn ontbijt zit op 280 kcal. Ik gebruik dan wél de vette yoghurt omdat ik later in mijn koolhydraten zit.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Later is lager
  • Firelight1998
    Firelight1998 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik eet 's ochtends gewoon een volkoren boterham met aardbeien jam en een bakje koffie uiteraard. Het is voor mij niet te doen om allemaal yoghurtjes of iets te gaan eten omdat ik dat gewoonweg niet volhoud. Bovendien zit ik alsnog onder mijn dagelijkse calorieën.(1610)
  • mandysiedersmfp
    mandysiedersmfp Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik eet 2 boterhammen in de ochtend. 1 met kip en 1 met 30+ kaas. Hier voel ik me het fijnst bij. Maar ik mag 2130 kcal eten dus heb daardoor ook wel iets meer speling.
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Begin zelf altijd met een een hoop herrie in de keuken, blender erbij met daarin 300ml yoghurt, 30 gram havervlokken, 80 gram fruit (varieert) en 1 banaan.....een smoothie in dit geval.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Lekker havermout in de ochtend simpel en vullend
  • xjenneke
    xjenneke Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik eet ‘s ochtends Skyr bosvruchten. Is voor mij goed vol te houden omdat het niet zo zuur is en zitten niet zoveel suikers in als in smoothies :)
  • jorg45
    jorg45 Berichten: 2 Member
    Opties
    3 eieren verdeeld over de ochtend tot 12 uur...tussendoor nog een banaan
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Jorge. ..geen brood of iets? Alleen maar ei? Zijn dat niet te weinig calorieën? Ik vind het gewoon heerlijk om te ontbijten met 2 volkorenbrood brood met kipfilet en mosterd. En dan nog een gekookt eitje erbij. Zo gewoon mogelijk. Ik hou niet van teveel verschil.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    3 eieren verdeeld over de ochtend tot 12 uur...tussendoor nog een banaan
    3 eieren verdeeld over de ochtend? Is dat niet een beetje heel erg weinig?
  • anja_fontein
    anja_fontein Berichten: 14 Member
    Opties
    Als ontbijt neem ik 100 nl halfvolle milde yoghurt met 100 gram aardbeien en 100 gram blauwe bessen. Dit is circa 131 cal. Je hebt dan meteen een fruitmoment gehad. Voor mij heeft dit als voordeel dat er geen koolhydraten inzitten en dat ik daarom in de loop vd ochtend geen hongergevoel krijg. Diëtiste en sportbegeleider hebben dit advies gegeven.