7 dagen per week trainen? - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

7 dagen per week trainen?

Opties
2

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    ach ze zullen in een vraag voorzien, anders zijn ze zo weer weg
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ooh, ik geloof zeker dat er animo voor is, anders waren ze inderdaad alweer weg
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Ik heb een half jaartje curves gedaan en het werkte voor mij gewoon niet. Je hebt 30 seconden voor een oefening, die je dan zo snel mogelijk zo vaak mogelijk doet. Want weerstand komt door snelheid. Het effect is dat je daardoor vooral cardio aan het trainen bent en nauwelijks sterker wordt.

    Gewoon een paar gewichten oppakken heeft een veel groter effect.
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    Julie kunnen daar wel heel oordelend en veroordelend over doen, maar er kunnen allerlei achtergronden en redenen zijn waarom een vrouw niet gemengd wil sporten. Ben maar blij dat je je daar niet in kunt inleven. Al zou je kunnen proberen je een beetje emphatischer op te stellen natuurlijk.

    IK vind het concept onzin, ik heb het niet over de redenen die andere vrouwen kunnen hebben om er wel voor te kiezen.
  • angelaenjoek
    Opties
    een ieder moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt, op wat voor manier dan ook
  • Streuper
    Streuper Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik begrijp deze discussie nu even niet meer.
    Het idee onzin vinden en dan juist de reden die men heeft om voor zo een sportschool te kiezen in het midden laten!?

    Exuses voor mijn laag empatisch vermogen.
    Ik zou juist graag willen wat voor deze vrouwen zoal de redenen en achtergronden kunnen zijn om voor een vrouwen sportschool te kiezen. (geaardheid slaan we even over)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Wijs gesproken angelaenjoek! :)
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    @Streuper: Je kunt je heel onzeker voelen over je eigen lichaam door allerlei oorzaken. Misschien was je als kind al te zwaar en werd je gepest en met verplichte schoolgym altijd als laatste in een team gekozen bijvoorbeeld en drukken die herinneringen nog behoorlijk zwaar na; misschien heb je een verleden met misbruik of mishandeling of aanranding/verkrachting. De gedachte alleen al dat je dan tussen mannen met mogelijke keurende/afkeurende blikken jouw kant op lichamelijk bezig en aanwezig moet zijn, is voor een belangrijk aantal vrouwen gewoon te veel; te belastend.

    Zelfs als dat zich alleen maar in de hoofden van die vrouwen af zou spelen, is dat nog steeds een duidelijke reden om -waar mogelijk- te kiezen voor ongemengd sporten, of dat nou fitness is of zwemmen of, nou ja, noem maar.
    Daar komt ook nog bij dat bij ongemengd sporten allerlei vormen van haantjes/hennetjesgedrag uit blijft. Dan kun je je tenminste echt in alle rust concentreren op waar je voor komt: je fysieke conditie opvijzelen.

    Nu wel begrijpelijk?
  • Streuper
    Streuper Berichten: 6 Member
    Opties
    @SteadfastDharma: ik kan me voorstellen dat deze vrouwen dat soort confrontaties niet meer willen ervaren maar is dit de juiste weg?

    Juist deze vrouwen hebben baat bij sport om een stukje extra zelfvertrouwen op te bouwen, maar je helpt ze er niet mee door ze voor eeuwig op zo een sportschool te houden.Om een sportschool draaiende te houden wil je het liefst een zo klein mogelijk verloop hebben, het publiek waar ze zich op richten zal dat niet echt zijn.

    Sterker nog je zal een groot verloop krijgen omdat deze vrouwen zich op den duur los willen maken uit hun slachtoffer rol en ik denk dat dat maar goed is ook. Om dan op zo een sportschool te blijven lijkt me niet echt verstandig....althans je helpt ze er niet mee.
    Een goed bedoelt concept maar ik denk dat het op de lange termijn niet gaat werken.

    Als het concept samen gaat met een stappenplan, therapie, begeleiding in de vorm van een stel capabele "echte" coaches (HBO niveau) en een gemotiveerd team aan sportinstructeurs (CIOS) dan acht ik meer kans dat zo een project kans van slagen heeft.

    Maar nogmaals ik begrijp het!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Even weer on topic... Zijn er überhaupt mensen die 7 dagen per week trainen?
    Ik train zelf 5x per week; maandag (kracht), dinsdag (kracht en WOD - conditioneel), woensdag (WOD conditioneel), vrijdag (WOD conditioneel/ kracht & skills), zaterdag (WOD conditioneel & open gym; hangt af van de staat van mijn lichaam)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    @itzhanne82 Ik train vaak zeven dagen per week (voornamelijk cardio; wielrennen/hardlopen). Ik zou volgens mijn trainingsschema eigenlijk één rustdag per week moeten nemen, maar ik vind het heel moeilijk om mij daar aan te houden haha :P En dan te denken dat ik vroeger moeite had om één dag per week wel te gaan sporten :P
    Ik probeer uiterlijk eens per twee weken een rustdag te nemen en dat gaat al lastig.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Op zich kun je prima 7 dagen per week trainen, zo lang je geen prestatie-achteruitgang merkt... Maar goed, je lichaam verandert pas als je rust neemt. Maar ik herken je drang tot sporten wel hoor. Twee weken geleden was ik ziek, nou de eerste beste dag dat ik mij maar wat beter voelde wilde ik alweer... Of dat dan nu zo verstandig is laat ik maar even achterwegen... :stuck_out_tongue:
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    mhm zelf zou ik niet snel 7 dagen achter elkaar trainen je lichaam heeft tenslotte rust nodig om te kunnen herstellen en vooruit te kunnen gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Klopt wat je zegt hoor. Rust is heel belangrijk als je flink sport.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Rust is inderdaad nodig, maar hoeveel en hoe vaak staat niet vast en dit veranderd ook door de tijd heen.
    Toen ik bijvoorbeeld begon met veel te sporten moest ik om de drie a vier dagen een rustdag nemen omdat ik toen echt begon te merken dat mijn prestaties slechter werden en ik mij niet meer fit voelde. Na de rustdag was ik regelmatig nog steeds niet helemaal hersteld.
    Nu, enkele maanden verder, kan ik zonder probleem veertien dagen achter elkaar (intensief) sporten, blijven mijn prestaties constant stijgen en voel ik mij de hele tijd fit.
    Dus ik zou het nu zonde vinden om meer te rusten aangezien mijn lichaam het niet nodig lijkt te hebben... en ik het gewoon leuk vind om te sporten :p
    Ik blijf natuurlijk wel altijd opletten dat ik mijzelf niet aan het overtrainen ben ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja precies, als je dat maar in de gaten houdt toch? Maar rust is soms een beetje underrated en kan het zijn dat overtraining er langzaam insluipt. Houd inderdaad je prestatie en algehele fitheid in de gaten. :)
  • Streuper
    Streuper Berichten: 6 Member
    Opties
    7 dagen in de week trainen afwisselt in intensiteit is het streven maar in werkelijkheid zijn het er om en nabij 5.
    Cardio voornamelijk wielrennen. Krachttrainen/free weights 4x pw en hier en daar wat aangevuld met crosstrainer.
  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    Het ligt er ook aan wat je doet natuurlijk. Als je een half uur per dag een beetje cardio doet oid kunnen mensen best 7 dagen gaan trainen. Levert ze vast meer op. Maar ga je een uur fatsoenlijk met gewichten aan de slag, denk ik dat je met 7 dagen je lichaam geen plezier meer doet.
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    Ik train gemiddeld 5 dagen per week (losse gewichten, hiit en een heleboel groepslessen). Het liefst zou ik elke dag trainen, maar mijn spieren geven aan beter van niet :wink:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Naast dat je spieren (lichaam) dat aangeeft is het ook niet "gezond" om geen rust in te bouwen. Je lichaam heeft hersteltijd nodig. Als je dit niet doet, breek je je lichaam af.
  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik train ook vrijwel dagelijks. Maar wat ik wel een beetje storend vind in de MFP is dat je gelijk een melding krijgt dat je over 5 weken 2 kilo zwaarder uitkomt als je geen training invoert. Terwijl je qua calorieën wel gewoon onder je doel blijft.
    Of heb ik hier alleen maar last van?
  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik krijg hierdoor het gevoel dat een dagje "rust" je 2 kilo's gaat opleveren, snap je?
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    MFP geeft aan hoe het over 5 weken (theoretisch) zal zijn als je 5 weken lang iedere dag het zelfde doet als vandaag. Als je van plan was 5 weken lang te rusten zonder je voeding aan te passen, dan zal ik me zorgen gaan maken.
  • yvonnevleghels
    yvonnevleghels Berichten: 15 Member
    Opties
    Nee joh! Haha, dat kan ik niet eens! Alleen moet ik oppassen dat ik juist niet doorsla en teveel ga sporten omdat ik anders voor mijn gevoel "gestrafd" wordt door de MFP.
    Ik weet natuurlijk wel dat het niet zo is (gezond verstand gebruiken), maar toch is het niet leuk om die melding dan te krijgen..snap je?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zie MFP meer als een soort meetmiddel die geen absolute waarheid verteld. Ik gebruik het zelf enkel en alleen voor het tracken van mijn macro's & kcal en negeer echt compléét die melding dat ik over een tijd of wat ineens 5 kilo lichter zal zijn of zwaarder...