Voor- en na foto's - Pagina 7 — Dutch (Netherlands)

Voor- en na foto's

Opties
1234579

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @Daymorn2016
    Ik moet je hier toch corrigeren.
    Je spiermassa neemt niet toe, ze worden alleen zichtbaarder omdat je vetpercentage afneemt

    Even voorbeeld:
    Iemand weegt 100 kg met 25% vet. Dat betekend dat zijn LBM 75 kg is

    Vervolgens valt deze persoon af naar 90 kg met 18% vet.
    Zijn LBM is dan 73,8 kg (dus lager als eerst) maar hij ziet er vaak wel veel gespierder uit!

    Er gespierd uitzien, en gespierd zijn, zijn 2 verschillende dingen, die mensen vaak uit het oog verliezen.

    Betekend niet dat ik er niet voor zou kiezen om paar kg minder LBM te hebben maar wel veel lager vetpercentage.
  • Daymorn2016
    Daymorn2016 Berichten: 13 Member
    Opties
    Hoe komt het dan dat mijn vetpercentage afneemt en mijn gewicht gelijk blijft?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Vocht vasthouden.
    Als je afvalt, val je namelijk NOOIT! alleen maar in vet af.
    Dat zou namelijk betekenen dat je lichaam 100% vet verbruikt en geen koolhydraten en eiwitten. Dan zou je dus ook op een dieet van 100% vet kunnen gaan zitten.

    Zo werkt dat niet.
    Je houdt waarschijnlijk vocht vast in je spieren, waardoor deze EN er groter uit komen te zien, en doordat je wel wat vet verliest, komen ze ook visueel beter naar voren.

    Je zegt in een tekort te zitten, dus dan zou je ook moeten afvallen.
    Val je niet af (en dan heb ik het over een langere periode, niet een week) dan betekend het dat je waarschijnlijk niet in een tekort zit, maar op onderhoud of zelfs een calorie overschot.

    In die laatste twee gevallen kun je wel spieren bouwen en tegelijk vet verbranden
    Bij een onderhoud noemen we dit een recomp.

    Recompositioneren van je lichaam, dus proberen vet te verbranden en tegelijk spiermassa behouden/iets erbij krijgen. Dit gaat zo veel mogelijk gelijk op. Dit is overigens best moeilijk te behalen.

    Zit je echt in een overschot ben je aan het bulken, en bij clean bulken (waarbij je erg let op macro's) zal je proberen zo min mogelijk vet erbij te krijgen (want dan geld het omgekeerde, je komt ook nooit aan in alleen maar vet) en zo veel mogelijk spiermassa door het te combineren met zware trainingen waarbij je echt focussed op spiergroepen.

    Hopelijk is het zo wat duidelijker (als ik wat vergeet komt Itzhanne vanzelf met een aanvulling)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Er zijn wel mogelijkheden om spieren te bouwen in een deficit, maar dan zou je een newbie moeten zijn qua krachttraining. Of je zou tering goede genen moeten hebben en een van de uitzonderingen op de regel moeten zijn. In feite is het zo dat spieren groeien met een overschot, niet in een deficit.

    Hoe weet je trouwens dat je vetpercentage afneemt, maar het gewicht hetzelfde blijft? Als je dit meet met een weegschaal, dan haal ik maar meteen uit de illusie dat deze dingen bijna nooit kloppend zijn.

    Daarnaast; word je sterker in je training? Ga je progressief vooruit? Kun je meer gewicht verplaatsen dan enkele weken geleden met bijvoorbeeld dezelfde reps?
  • Daymorn2016
    Daymorn2016 Berichten: 13 Member
    Opties
    Mijn profiel staat als goed is open. Ik heb een bmr van 1925+/- in rust volgens de calculator met het sporten wat ik doe kom ik op 3000 calorieën om op gewicht te blijven. Mijn inname is zo goed als altijd onder de 1800 en voornamelijk eiwit. Elke dag tussen de 180 en 200 gram eiwit.
    Ik meet mijn vetpercentage niet met een weegschaal enkelmijn gewicht en hoop dat die dat wel goed doet. Dat mijn percentage afneemt merk ik aan kleding en dat mijn buik minder word terwijl mijn gewicht op weegschaal gelijk blijft. En ja ik word sterker in oefeningen, kan meer gewicht verplaatsen met zelfde aantal reps.
    Verder gebruik ik een stacker, celltech en whey perfection als suplementen
  • Daymorn2016
    Daymorn2016 Berichten: 13 Member
    Opties
    Ps sta trouwens niet elke dag op de weegschaal maar om de 4 tot 5 dagen. Op 14-10 ga ik mijn maten voor de tweede keer opnemen en zal die ook in mfp zetten
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @Daymorn2016

    Wegen is een momentopname, en aangezien gewicht fluctureert zegt het dus bar weinig als je niet elke dag zou wegen.
    Daarnaast zeg je het niet daadwerkelijk te meten, maar (als wiskundig persoon)
    Meten=weten!

    Over de supplementen ga ik maar even mijn mond houden...
  • Daymorn2016
    Daymorn2016 Berichten: 13 Member
    Opties
    Wat jij dus beweert is omdat ik niet elke dag weeg het niet telt als je weegschaal na 14 dagen nog steeds 100 kilo aangeeft. Mijn excuses dan, ik heb altijd gelooft dat als je een kilo afvalt en doorgaat met schema dat je de week erna niet weer een kilo erbij hebt. Als je elke dag doet wegen kun je lichte schommelingen in gewicht hebben maar als het goed is ga je steeds verder naar beneden en kom je niet opeens weer op je start gewicht uit.
    En wat is er mis met supplementen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2016 aangepast
    Opties
    En wat is er mis met supplementen?
    Gustaaf, mag ik ff? :lol:

    Daymorn; er is in feite niets mis met supplementen in zijn algemeenheid. Echter kun je je de vraag stellen waarom je supplementen neemt. Een voorbeeld; stacker... why?? Dat is gewoon troep. Plus zijn veel supplementen een waste of money omdat het vooral mooi aangeprijst wordt maar vrij weinig voor je doet. Er zijn wellicht een handje vol bewezen supplementen die écht werken zoals creatine. Bedrijven verzinnen de mooiste leuzen en geweldige namen voor hun product, maar of het daadwerkelijk wat doet? Nee, vaak niet. Wanneer je denkt dat het wel werkt, dan krijg je het zogehete nocebo-effect. Wat ook een waste of money is, zijn BCAA's. Aminozuren hebben alleen zin als je ze als volledige keten inneemt en zoals ze als supplement worden verwerkt, zijn ze niet compleet. Dus ze kunnen helemaal niets in je lichaam, omdat ze de rest missen. Whey KUN je gebruiken als je moeilijk aan je eiwitten kan komen, maar verder dan dat kun je net zo goed een goede, volwaardige, maaltijd eten na je training.
    Ik heb altijd gelooft dat als je een kilo afvalt en doorgaat met schema dat je de week erna niet weer een kilo erbij hebt.
    En that's where you are wrong. Dit kan zeker. Natuurlijk moet er in the long run een dalende lijn zijn, maar gewicht schommelt altijd. Ik weeg elke dag en neem dan een weekgemiddelde. Nu ben ik sinds januari in een lean bulk, maar qua meten met gewicht is dat natuurlijk hetzelfde als dat ik zou afvallen.

    Dan nog een vraag; je eet ruim 100kcal onder je BMR, met welke reden doe je dit?

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    ehhhh..... beetje off-topic allemaal :/
  • Daymorn2016
    Daymorn2016 Berichten: 13 Member
    oktober 2016 aangepast
    Opties
    Ik zit wel iets meer dan 100kcal onder bmr :wink: Dit omdat ik wil afvallen, mijn einddoel is 85 kilo en minder als 10% vetpercentage. Whey gebruik ik inderdaad omdat ik anders mijn eiwitten niet haal de stacker is gewoon een steuntje in de rug ivm honger gevoel en de celltech zelfs als het een placebo effect is als het werkt dan werkt het. Als ik de whey niet neem en het met voeding doe, zou wat ik nu kwijt ben per twee maanden aan een pot whey per twee weken kwijt zijn aan extra voeding

    En ja is beetje off topic maar toch interessant hoe anderen over iets denken
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    k zit wel iets meer dan 100kcal onder bmr :wink: Dit omdat ik wil afvallen
    Bedoel je niet je TDEE? Je BMR is je minimale kcal behoefte om het normaal functioneren van je lichaam en organen te garanderen. Als je hieronder gaat zitten is dit verre van gezond, helemaal op lange termijn.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @ave1969 Klopt... ik ga nu ook stoppen en als er nog iemand mee door wil gaan dan moeten we dit in een ander topic doen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Daymorn2016 schreef: »
    Wat jij dus beweert is omdat ik niet elke dag weeg het niet telt als je weegschaal na 14 dagen nog steeds 100 kilo aangeeft. Mijn excuses dan, ik heb altijd gelooft dat als je een kilo afvalt en doorgaat met schema dat je de week erna niet weer een kilo erbij hebt. Als je elke dag doet wegen kun je lichte schommelingen in gewicht hebben maar als het goed is ga je steeds verder naar beneden en kom je niet opeens weer op je start gewicht uit.
    En wat is er mis met supplementen?

    Zou je mijn blog eens moeten kijken, en dan naar mijn gewichtsgrafiek, dan zie je wat ik bedoel met schommelingen.
    En in die 2 maanden is mijn gemiddelde inname onder de 1900 geweest wat zeker te weten een negatieve energiebalans is.

    Wat @itzhanne82 ook zegt, in the long run is er wel daadwerkelijk een dalende lijn, dat zie je ook, maar mijn pieken en dalen kunnen behoorlijk groot zijn (tot 2,5 kg in een dag)

    PS bedankt voor de toelichting op de supplementen. En zelf ook weer wat geleerd, want dacht dat juist creatine EN BCAA's wel hun waarde bewezen hadden en de rest niet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2016 aangepast
    Opties
    @Gustaaf85
    Check hieronder het filmpje over BCAA's van Richard. Creatine is overigens wel een bewezen werkend supplement!

    https://youtu.be/ERXoFQzXRFI
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    nessa1974 schreef: »
    w8pvqggt0p6u.jpg

    Bij deze mijn 'voor' en 'na' foto's. Al is 'na' niet helemaal juist, er zit nog steeds progressie in en daar ga ik ook voor, maar voor nu ben ik best tevreden :) !

    Wauw! Super knap gedaan! Je mag meer zijn als "best tevreden"
  • nessa1974
    nessa1974 Berichten: 5 Member
    Opties
    Dank je!

    M'n BF mag nog wel een stuk lager, waardoor er meer definitie zal zijn :# ..
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    nessa1974 schreef: »
    Dank je!

    M'n BF mag nog wel een stuk lager, waardoor er meer definitie zal zijn :# ..

    Euhm... nog lager? Als ik dit zo zie zit je al op 17-18% wat al best laag is voor een vrouw
    True dedication dit, mooi om te zien!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    oktober 2016 aangepast
    Opties
    Goed gedaan Vanessa! Wow!
  • nessa1974
    nessa1974 Berichten: 5 Member
    Opties
    dank jullie!

    @Gustaaf85 Volgens de laatste meting zit ik op 21%. Ik wil op 17% uitkomen...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoe meet jij je vetpercentage Nessa? 17% is al erg laag voor een vrouw.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Hoe meet jij je vetpercentage Nessa? 17% is al erg laag voor een vrouw.

    Ligt er aan wat haar doel is? 17% zit aan de erg droge kant voor een vrouw, maar als ze dat juist wil, omdat ze misschien ook wel mee wil doen aan competities, dan is dat een goed streven.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat zeker. Daarom ben ik ook wel benieuwd of dit puur uit esthetica is, voor haarzelf, of dat ze dit doet voor wedstrijden. Either way; keep it up.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nog 1,5 maand door bulken en dan vanaf januari de baby vetjes eraf. Zo'n 6 kg aangekomen in 1 jaar. Coach was zeer tevreden. Mijn posterior chain is het meeste gegroeid en beentjes kunnen altijd meer. Maar goed, daar moet ik simpelweg harder voor werken. Vorige week progressie foto's gemaakt en hier een snap van mijn rug:
    i7sbomo5gkng.jpg