Hoe zsm buikvet weg? - Pagina 3 — Dutch (Netherlands)

Hoe zsm buikvet weg?

Opties
13

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Goed bezig gustaaf85 mooi stuk mooi voorbeeld hoe de discussie hoort te gaan. Mooi uitgelegd.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Jij legt verder niets uit ter opbouwing waar mensen mee aan de slag kunnen, in respect op de manier hoe ieder het doet. Kortom je advies voegt niks toe maar breekt alles af. Jou noemen ze een keybord warrior.
    Het laatste wat ik hier aan wijd; ik heb al talloze onderbouwingen in andere topics geschreven, artikelen geplaatst en mensen op weg geholpen met het starten van hun dieet, dus hold your horses met beschuldigen en labelen van iemand die al langer op dit forum rond hobbelt dan iemand die net nieuw is (no offense).
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mblaasse32 schreef: »
    Goed bezig gustaaf85 mooi stuk mooi voorbeeld hoe de discussie hoort te gaan. Mooi uitgelegd.

    Graag gedaan!
    Zijn allemaal volwassenen hier, en een nadeel bij platte tekst kan soms gewoon zijn, dat er geen emotie zichtbaar is, en de interpretatie voor een ieder anders is. Een discussie face to face verloopt al heel anders
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Volgens mij zitten er wat kinderen bij gustaaf :-)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mblaasse32 schreef: »
    Volgens mij zitten er wat kinderen bij gustaaf :-)

    Uiteindelijk zijn we allemaal kinderen van onze ouders B)
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Volgens mij ben jij n aliën..... zomaar n gedachte.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    lol... maar in zekere zin waar. Aangezien ik ook uit de ruimte kom
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Dacht ik al. Eet je ook olie en metaal?
  • Minie112
    Minie112 Berichten: 2 Member
    Opties
    Bij mij helpt een cresdieet ben in 2 weken tijd 3 kilo kwijt en buik word duidelijk platter ook zit ik nu op de 800 cal perdag wat voor mij goed te doen is Gr en succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    Bij mij helpt een cresdieet ben in 2 weken tijd 3 kilo kwijt en buik word duidelijk platter
    Bij iedereen zal een crashdieet helpen, maar of dit nu zo verstandig is... :no_mouth: Helemaal bij een crashdieet is terugval enorm groot, want wat als je je streefgewicht hebt behaald op een ongezonde manier? Hoe ga je daarna verder?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mblaasse32 schreef: »
    Dacht ik al. Eet je ook olie en metaal?

    Als ik honger heb eet ik alles!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Minie112 schreef: »
    Bij mij helpt een cresdieet ben in 2 weken tijd 3 kilo kwijt en buik word duidelijk platter ook zit ik nu op de 800 cal perdag wat voor mij goed te doen is Gr en succes

    Ik zeg, lees de topic TDEE en BMR even en dan mijn ervaring met zo laag eten.
    Crashdieet zegt het zelf al...je crashed! Uiteindelijk zal dit vaak meer slecht doen, dan goed.

    Ieder ze eigen ding uiteraard, maar mocht je op een iets verantwoordelijke manier willen afvallen, laat het weten, wellicht kunnen we je van advies voorzien.
  • ZakaBent
    ZakaBent Berichten: 9 Member
    Opties
    buikvet verliezen? gewoon afvallen en het gaat vanzelf. Je verbrand het meeste vet als je ongeveer rond 70% van je max hartslag zit. Natuurlijk moet je niet teveel cal. inneme vanwat je verbrand, maar zoek je balans. Succes!
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Je kan niet op 1 specifieke plek vet verliezen. Dat is niet mogelijk. Je lichaam zal het geleidelijk overal doen. Je moet gewoon geduld hebben. Onder je behoefte eten en sporten. Dan kom je er wel.

    Het heeft ook geen zin om buik oefeningen te doen, zo druk je alleen maar de buikspieren naar voren. Zulke oefeningen hebben alleen zin als je al een strakke buik hebt en je spieren nog iets beter wil laten zien.
  • irenemens
    irenemens Berichten: 2 Member
    Opties
    Hoi ik mocht ook maar 1200 kCal van de app. Ik ben 169 en woog 73.5. Ik ben nu 78 dagen bezig en ben 7.9 kg afgevallen naar 65.6 op de volgende manier: Ik eet smorgens 30 gram 7 granen pap van de lidl met 250 gram magere melk daar doe ik een gesneden nectarine doorheen. Soms neem ik ipv deze pap havermout ( dat is echter iets meer calorieën) of ik gebruik ook wel ander fruit blauwe bessen perzik appel.enz. Dat weeg ik ook af zodat alles klopt wat ik invoer. Daarbij gebruik ik een paar goede supplementen zoals omega 3, vit D3, een multi, vit C, Volgende is koffie met room ( dat is mijn guilty pleasure) en 6 gram suiker. (Soms met opgeklopte magere melk en erythritol, dat is een natuurlijke zoetstof) en veel minder calo's ik kan niet zonder mijn ene bakkie per dag en dat moet lekker zijn. Volgende is lunch. Dat is een heel vol bord sla met tomaten komkommer geraspte wortel, paar plakjes mager vlees of vis of 2 eieren met 15 gram kania dressing van de lidl de meest magere.
    Smiddags als tussendoortje magere yoghurt met 7 gram pecannoten of enkel een banaan. Soms stukje vlees. Meestal heb ik het tussendoortje niet eens nodig. Ik drink thee en water verder. Avond 200 gram groente, 50 tot 75 gram volkoren pasta of aardappel of volkoren rijst en 100 gram vlees of vis. Soms mag er zelfs klein glaasje droge wijn bij ( 75 ml) soms eet ik gewoon 75 gram patat met 15 gram fritessaus. Als het maar weinig is, dan mag er veel. Ik eet verder niets tussendoor dus ik ben wel erg streng voor mezelf. Honger heb ik niet vaak meer en anders wordt het een glas water. Ik sport 3 x per week cardio en kracht met programma. Heel lage intensiteit wel omdat ik herniaklachten heb dus veel spiermassa zal ik niet ontwikkelen. In maak helemaal niets kant en klaars uit verpakkingen wat bewerkt is. Ik bezuinig erg op vet want daar zitten de calorieën in. Als je sport heeft dat maar 20 % impact op het afvallen. Voeding doet 80%. Je kunt sneller afvallen met op voeding letten dan veel sporten en dooreten. En met veel sport moet je meer eiwitten eten anders verlies je spieren. Ik gebruik na het sporten een shake met heel weinig calorieën namelijk Isolaat Perfection van de body en fitshop Naturel met een banaan in de keukenmachine of zonder banaan. Je kunt ook een smaakje kopen met zoetstoffen maar die vind ik zelf niet zo lekker. Ik bak in olijfolie of kokosvet. Toetjes eet ik niet. Soms neem ik 1 bio boterham met roomboter en notenpasta ipv van het bord sla maar dan red ik het niet tot de avondmaaltijd. Soms kom ik ook wel eens boven de 1200 kCal. Dat is voor 1 keer niet erg.
    Ik ben 57 ben al 12 jaar na de overgang dat betekent aankomen en een buikje krijgen als je blijft eten wat je daarvoor at. Je mag als vrouw dan maar 1500 kcal. om niet aan te komen. De 2000 die velen aanbevelen klopt echt niet. Nu na bijna 8 kilo is de buik er nog niet helemaal af dus ik ga nog even door tot mijn ideale gewicht van 62.8. Daarna mag ik van mezelf een Bossche bol maar ik ben bang dat ik daar dan allang geen trek meer in heb. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Doorzetten is het belangrijkste ook als het een keer tegenzit. Ik ben tussendoor ook wel eens aangekomen dat ik dacht : hoe kan dat en de frustratie komt dan op. Maar ik ben toch doorgegaan. En daarna val je toch weer af. Hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Zet hem op!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goed dat je zo bezig bent! Wel even een kanttekening bij je volgende opmerking:
    Je mag als vrouw dan maar 1500 kcal. om niet aan te komen. De 2000 die velen aanbevelen klopt echt niet.
    De calorieën die iemand nodig heeft is niet iets algemeens. Dit is voor iedereen verschillend. Ik bijvoorbeeld moet 2500 calorieën tot mij nemen (met de sport die ik beoefen) om überhaupt op gewicht te blijven.

    1200kcal vind ik persoonlijk wat aan de lage kant voor jouw gegevens. Het geeft namelijk minder ruimte om dit als laatste naar beneden aan te passen als je stilstaan qua gewicht.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Als ik 1200cal zou nemen haal ik niet eens n halve dag denk ik
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    1200kcal...en wat eet je dan voor ontbijt, tussendoor en avondeten? :D
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > mblaasse32 schreef: »
    >
    > Intermittent fastening moet je s ochtends doen. 1/3x per week je ontbijt overslaan waardoor je lichaam in de vetverbranding blijft staan. Je lichaam staat na de nacht namelijk in de vetverbranding maar zodra je eet schakel je over naar suikerverbranding.
    >
    >
    >
    >
    > En dit geloof je ook daadwerkelijk? Misschien anders een cursus fysiologie nemen, dan leer je namelijk dat dit de grootste bullshit is, en verkooppraat van media en bedrijven in sportindustrie

    Het is toch waar. Na de nacht zijn de bruikbare koolhydraten in je lichaam bijna op, dus verbrand je wat meer vet om aan je energie te komen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Dat is dan wel zo, maar zodra je gaat eten schakelt dit mechanisme zich uit. Het kan een manier zijn om af te vallen, maar zoals bij alle diëten is de energiebalans altijd nog leidend. Vasten verbrand niet meer vet, of zorgt niet voor meer kilo's die je afvalt, dan een ander dieet met hetzelfde aantal kcal.
  • Gertrue
    Gertrue Berichten: 11 Member
    Opties

    De comments dat 1200 calorien te laag zijn, waar deze website dat ook voor mij adviseert, ervaar ik nogal als tegenstrijdig en ietwat irritant. Wel voegt elke beweging calorien toe die je extra bovenop die 1200 calorien mag gebruiken. Zelf doe ik nu het 5:2 dieet, na eerst 3 dagen gevast te hebben op 500 calorien per dag. 5 dagen normaal eten en 2 dagen 500 calorien. Voor die 3 dagen vasten, is wetenschappelijk onderzoek van Valter Longo. Lastig alleen dat ik dat niet op deze website kan invoeren, dus krijg iedere keer de melding, dat ik te weinig eet op die dagen van 500 cal. Van het Low Carb dieet val je af, zoals mijn zoon en schoondochter deden, maar stop je er mee, dan kom je die kilo's even hard weer aan. Voor mensen boven de 40 wordt het ook niet aangeraden. Vlgs een serie seminars die ik nu volg is er ook geen wetenschappelijk bewijs voor. In die serie wordt fel geageerd tegen het keto dieet. Eerder deed ik een afval poging van 3 uur sporten per dag en daarmee viel ik 12 kg in 6 weken af. Ik hou niet van de sportschool en betreffende sportschool werd na de zomervakantie irritant doordat scholieren van de ROC sportopleiding alle fietsen in beslag namen. Daarna zijn de kilo's er gewoon weer bijgekomen. Ik eet gezond, maar heb chronische stress en Insomnia. 2 oorzaken waardoor je niet kunt afvallen. Met dit vastendieet al 7 kg afgevallen in korte tijd. Wel heb ik mn hondenwandelingen verlengd en zit ik nu thuis op de hometrainer. Ik doe deze afvalpoging vooral om mijn gezondheid, Diabetes/Alzheimer te reversen. Intermittent vasten is niet noodzakelijk ontbijt overslaan. Je hebt een window van 15-17 uur waarin je niet eet. In die overige uren kun je je maaltijden plannen. Je kunt daaraan nog toevoegen om de tijd dat je eet te beperken tot 8 uur in totaal. Je hoeft dus niets over te slaan. Iets later ontbijten, iets vroeger avondeten en je bent er al.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goed te lezen dat je een manier hebt gevonden waarbij je wel afvalt. Vasten is in feite niet noodzakelijk, omdat het uiteindelijk om de energiebalans gaat. Als jij op de dagen van weinig eten, zo noem ik het maar even, 500 kcal eet en 5 dagen 'normaal', dan zal je 'netto' energie-inname een tekort hanteren zodat je afvalt. Heb je moeite met die 500kcal per dag?

    Stress is inderdaad een lastige als het gaat om afvallen. Het is niet onmogelijk natuurlijk, maar bij stress houd je veel vocht vast waardoor het lijkt alsof je niet afvalt. Lastig als je daarmee te maken hebt. Goede kwaliteit slaap en zo min mogelijk stress is wat men na zou moeten streven, maar ja... zoals bij iedereen; dat is makkelijker gezegd dan gedaan... :/ Helemaal in de huidige maatschappij en hoe hectisch alles is.
  • charlottebaak
    charlottebaak Berichten: 1 Member
    Opties
    > @RojdanFerreira zei:
    >
    > 3x p.w. sport dat is altijd goed! Sporten is voor meer goed dan alleen je buikje
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    > @stefanbongaerts zei:
    > Ik ben 1,5 maand geleden begonnen met koolhydraatarm te eten. Het enige wat ik erbij deed aan sport was mountainbiken. Ben nu 4,5 kg kwijt en mijn bierbuikje is zowat weg. Ben nu ook begonnen met thuis kettlebellswings te doen en ik zie bijna letterlijk mijn figuur vormen. Suikers en koolhydraten schrappen ben je erg snel gewend hoor. google maar eens wat er over, recepten bij de vleet.

    Ik haak hier graag even op in. Ik ben namelijk het zelfde gaan doen iets meer dan een maand terug. Koolhydraatarm eten (zeker niet koolhydraatloos, dan groeit alles veel te makkelijk aan wanneer je weer iets meer koolhydraten gaat eten) en heb een kettlebel van 8 kilo gekocht. Ik kan mij voorstellen dat er verschillende bewegingen 'goed' zijn voor mannen en vrouwen maar toch graag de vraag wat jij allemaal doet? :)
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    > @TheGoodGymLife zei:
    > het laatste en beste advies wat ik kan geven is intermittent fasting, oftewel ontbijt overslaan en later pas eten, het klinkt gek, maar doet wonderen.
    >

    Werkt dat echt bij jou ja? Ik heb dit jaren gedaan; omdat ik geen tijd maakte voor ontbijt, niet expres later pas eten dus.
    Maar sinds ik gewoon opsta, douchen en ontbijt, voel ik mij juist stukken beter!
    Ik dacht altijd prima zonder of later te kunnen maar met optijd ontbijten gaap ik een stuk minder vanaf begin vd middag; heb ik meer 'zin' in de dag; kan ik het zelfs makkelijk halen tot een uur of 2 voor ik wat eet. Terwijl ik anders ok 11uur, 13uur en zo door continu trek had en dus van alles naar binnen propte.
    Ieder zo zijn eigen ervaring natuurlijk, maar juist daarom wilde ik deze, zo verschillende, ook delen :).