5 kilo vermageren, wie doet mee? - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

5 kilo vermageren, wie doet mee?

Opties
2

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Als je leeftijd 66 is... Kan je niet naar 58 60 helaas. 😂😂😂.
    Met je gewicht gaat het vast lukken!!
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ah, niet? Geen geheime tijdmachine dus :lol:

    Leuk dat je meedoet! Veel succes!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Vanmiddag weer wegen.
    Een weekje net boven mijn bmr gezeten. Ben benieuwd 🙄
  • Fraukje74
    Fraukje74 Berichten: 49 Member
    Opties
    > @leym92 zei:
    > Ik doe mee! 1,72 en 70kg nu, ik was 78kg. Heeft voor mij geen haast, en misschien ben ik eerder ook al wel tevreden (of niet). Ik denk dat als je niet te zwaar bent de focus niet zo op de weegschaal hoeft te liggen :smiley:
    >
    > Lichaamscompositie wil ik namelijk ook in gedachten houden (https://www.boredpanda.com/same-weight-fitness-incredible-transformations/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic).

    Tering dit wil ik ook! Mag nog 2 kilo af, maar hoeft niet. Hoe ga je dat shaken voor elkaar krijgen??
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Fraukje74 zei:
    > > @leym92 zei:
    > > Ik doe mee! 1,72 en 70kg nu, ik was 78kg. Heeft voor mij geen haast, en misschien ben ik eerder ook al wel tevreden (of niet). Ik denk dat als je niet te zwaar bent de focus niet zo op de weegschaal hoeft te liggen :smiley:
    > >
    > > Lichaamscompositie wil ik namelijk ook in gedachten houden (https://www.boredpanda.com/same-weight-fitness-incredible-transformations/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic).
    >
    > Tering dit wil ik ook! Mag nog 2 kilo af, maar hoeft niet. Hoe ga je dat shaken voor elkaar krijgen??

    Ja dat kan....... keihard trainen en je macro's goed verdelen. Ik val met veel eten nog af.
  • Fraukje74
    Fraukje74 Berichten: 49 Member
    Opties
    Manga, ik ben benieuwd hoe je dit doet. Hier heb ik geen kaas van gegeten.
  • hartonline
    hartonline Berichten: 6 Member
    Opties
    Ben ik ook wel benieuwd naar.
    Ik ben 2 weken geleden weer gestart. Zowel met sporten als letten op voeding, maar ik heb nog geen goede balans gevonden. Wel wat afgevallen, maar vooral door te letten op voeding. Ik hoef nog maar een kilo'tje of 25 af te vallen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    Manga, ik ben benieuwd hoe je dit doet. Hier heb ik geen kaas van gegeten.
    @Fraukje74 "veel" is relatief in dit geval. Afvallen doe je door een energietekort en die is voor iedereen anders. Door het berekenen van je BMR & TDEE op internet kom je al een heel eind. Ga -200 onder je TDEE zitten en stel bij gaandeweg. Men denkt dat er iets "speciaals" nodig is om zoiets te bewerkstelligen, maar dat is echt niet zo. Stel- en basisregel is en blijft "minder eten dan je verbruikt". Macro-indeling is daarbij ook voor iedereen anders,
  • Fraukje74
    Fraukje74 Berichten: 49 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Manga, ik ben benieuwd hoe je dit doet. Hier heb ik geen kaas van gegeten.
    >
    >
    >
    > @Fraukje74 "veel" is relatief in dit geval. Afvallen doe je door een energietekort en die is voor iedereen anders. Door het berekenen van je BMR & TDEE op internet kom je al een heel eind. Ga -200 onder je TDEE zitten en stel bij gaandeweg. Men denkt dat er iets "speciaals" nodig is om zoiets te bewerkstelligen, maar dat is echt niet zo. Stel- en basisregel is en blijft "minder eten dan je verbruikt". Macro-indeling is daarbij ook voor iedereen anders,

    Hoe beteken ik dan mijn macro's om te shapen?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Fraukje74 zei:
    > Manga, ik ben benieuwd hoe je dit doet. Hier heb ik geen kaas van gegeten.

    De grootste winst kan je maken met je voeding. Ik eet echt niet altijd hyper gezond en neem vaak s'avonds een flink stuk chocolade.
    Enige waar ik mee schuif is meer koolhydraten op dagen van krachttraining en minder koolhydraten op dagen van cardio/rust.
    Mijn gewicht is redelijk stabiel maar door voeding en training wordt je lichaamscompositie wel anders. Meer spieren en een lager vetpercentage. Ondanks hetzelfde gewicht.
    Je moet eerst berekenen wat je calorieën zijn bij afvallen, onderhoud en aankomen. Dan kan je aan de slag.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Fraukje74 je "shaped" niet. Daarbij, wat bedoel je met shapen? Eiwit is altijd, zoals vaker gemeld op het forum, 1,4-1,8gr per kilo lichaamsgewicht. Vetten als percentage van REE als minimum en koolhydraten vul je aan met de rest.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Mijn onderhoud zit op 2300 ik eet 2100.
    Ook op trainingsdagen. Ik blijf op gewicht en mijn lichaam verandert.
    Eigenlijk wil ik wat eraf.... maar de weekends ben ik niet zo streng 😊
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ik ben krachttraining een beetje aan het ontdekken in de sportschool en wat af te stappen van alleen cardio. Ben best blij met hoe het gaat!

    @Fraukje74 wat doe je nu dan qua sport :)?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @leym92 zei:
    > Ik ben krachttraining een beetje aan het ontdekken in de sportschool en wat af te stappen van alleen cardio. Ben best blij met hoe het gaat!
    >
    > @Fraukje74 wat doe je nu dan qua sport :)?

    Cardio verbrand je lekker veel calorieën mee op dat moment maar bij krachttraining profiteer je van naverbranding
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Cardio verbrand je lekker veel calorieën mee op dat moment maar bij krachttraining profiteer je van naverbranding
    Dat is het EPOC fenomeen, maar zoveel nabranding is er niet, dus reken je niet rijk :#
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Cardio verbrand je lekker veel calorieën mee op dat moment maar bij krachttraining profiteer je van naverbranding
    >
    >
    >
    > Dat is het EPOC fenomeen, maar zoveel nabranding is er niet, dus reken je niet rijk :#

    🤣🤣 Ik reken mezelf graag rijk.....
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Maar grotere spieren is meer verbranding ... toch..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @corneaarts Yes, je BMR gaat daardoor omhoog.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Manga23 haha .. hier idem! B)
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Haha en met het rekenen verbrand je natuurlijk nog meer :lol:
    Ik geloof dat dat ook makkelijk overschat wordt @corneaarts https://www.beyondfailure.nl/hoeveel-calorieen-verbruikt-een-kilo-spiermassa/

    Het heeft bij mij vooral als voordeel dat ik nu geen excuses voor mezelf maak dat ik niet twee dagen achter elkaar kan sporten als dat eens zo uitkomt, omdat ik hiermee meer keuze heb ipv steeds zumba of hardlopen. Maakt het met de agenda wat makkelijker om het sporten vol te blijven houden :)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > Het heeft bij mij vooral als voordeel dat ik nu geen excuses voor mezelf maak dat ik niet twee dagen achter elkaar kan sporten als dat eens zo uitkomt, omdat ik hiermee meer keuze heb ipv steeds zumba of hardlopen. Maakt het met de agenda wat makkelijker om het sporten vol te blijven houden :)

    Combi van beide is niet verkeerd inderdaad. Ik kan ook daarom dagelijks naar de sportschool omdat ik kracht en cardio afwissel.
  • Fraukje74
    Fraukje74 Berichten: 49 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    >
    > > Het heeft bij mij vooral als voordeel dat ik nu geen excuses voor mezelf maak dat ik niet twee dagen achter elkaar kan sporten als dat eens zo uitkomt, omdat ik hiermee meer keuze heb ipv steeds zumba of hardlopen. Maakt het met de agenda wat makkelijker om het sporten vol te blijven houden :)
    >
    > Combi van beide is niet verkeerd inderdaad. Ik kan ook daarom dagelijks naar de sportschool omdat ik kracht en cardio afwissel.

    Manga, elke dag mag ik niet sporten, dan krijg ik teveel pijn bij de artrose in mijn heupen. Ik sport 3 x in de week en dan fitness, wat nu vooral gericht is op het sterker maken van de spieren rondom mijn heupen ivm die artrose dus. Verder doe ik cardio, maar momenteel meer grondoefeningen en wat krachtoefeningen. Het afvallen gaat niet op calommando, dus ik val bv af op mijn bovenbenen, wat ik niet wil. Ik wil al mijn buikvet weg. De rest is prima zo. Helaas heb ik dat niet voor het zeggen en doet de natuur wat hij wil. Vandaar mijn vraag: hoe stuur ik het.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Niet. Je kunt het niet sturen. Als je vet op een bepaalde plek weg wil hebben, dan zul je door moeten diëten tot het ook daar weggaat.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Nee sturen kan alleen een plastisch chirurg. Alle foto's van het linkje zijn een combinatie van vetpercentage omlaag en spiermassa omhoog en waren meer ter illustratie dat gewicht niet het meest belangrijk is wanneer je niet te zwaar bent. Ik verlies m'n borsten heel snel met afvallen, maar dat is helaas niet anders :sweat_smile:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Emmaafosho schreef: »
    Ik doe mee! Ben sinds 5 dagen weer eten aan het bijhouden en begon op 70 kg (175 cm), morgen 1e weegmoment😬.

    Een TIP!
    Elke dag wegen werkt beter en dan een weekgemiddelde nemen