voorstelrondje - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

voorstelrondje

Opties
2456711

Reacties

  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Goedemorgen! Enn succesook!
  • kyanneke
    kyanneke Berichten: 19
    Opties
    Hey,
    Mijn naam is Sjanneke.
    Ik gebruik deze app, om mijn aangekomen 8 kilo weer is te verliezen..
    In 2004 ben ik in 6 maanden 30 kilo kwijt geraakt door het 1000 kcal dieet en sporten .. Beviel prima, was eigenlijk net zoiets als dit.. Helaas bestaat dat niet meer.. In de afgelopen 8 jaar ben ik er 5 bijkomen, maar het liefst wil ik nog een paar kilo kwijt.. Vandaar dus dat ik hier ben. :)
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Hallo :)

    Ik ben Peter, 37 jaar en een kilo of 60 te zwaar. Een aantal jaar geleden ben ik al eens 20 kg kwijtgeraakt door kcals te tellen en op basis daarvan andere keuzes te maken. Helaas is daar door een verandering in baan en bijbehorende stressfactoren goed de klad ingekomen. Alles zit er weer aan. Plus nog wat extra.

    Sinds vorig jaar onder controle bij de huisarts ivm risico op diabetes. Dat zou als een grote motivator moeten werken. Met name alle schrikbeelden die de diverse personen schetsen. Helaas.....tot op heden heeft dat niet gewerkt.

    Ik heb een ongelooflijke hekel aan de sportschool en probeer mijn beweging dus vooral buiten te krijgen. Veel wandelen en fietsen. Heb een leuke baan in de IT. Weinig beweging op kantoor dus ;)

    Goede voornemens voor 2014 heb ik niet. Wel plannen om een aantal dingen eens goed anders te doen. Gezonder leven en andere keuzes maken is daar onderdeel van.

    Heel veel succes Peter, bewijst in elk geval al wel dat je het kunt :) Ik denk dat het belangrijkste is dat je beseft dat het geen dieet moet zijn maar een gezonder levenspatroon blijven volgen!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties

    Heel veel succes Peter, bewijst in elk geval al wel dat je het kunt :) Ik denk dat het belangrijkste is dat je beseft dat het geen dieet moet zijn maar een gezonder levenspatroon blijven volgen!
    Merci :) En idd....gezonder levenspatroon. Dieet heeft zo'n nare bijsmaak.
  • Occie17th
    Occie17th Berichten: 1 Member
    Opties
    Eeps

    Ik ben Frederik ofte Fré

    35, niet te dik, niet mager maar er mogen er weer wat af... Vooral het zwembandje mag er bij mij vanaf!

    Mijn grootste probleem is discipline bij het sporten en snoepen :s... en het feit dat ik een echte levensgenieter ben!
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Welkom :)

    Discipline is echt wel key vind ik ook. Hopelijk helpt MFP je! Vind het ook een goede tool om gewoon jezelf te volgen en strenger te zijn, inzicht te krijgen in wat je nou binnen krijgt. Ook zelfs aan te komen kan het helpen (works for me).
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    welkom!
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Hoi. Ik ben Erica. Ik gebruik sinds een paar dagen MFP om mijn eetgewoonten weer beter in kaart te krijgen. Werkt voor mij goed om alles bij te houden dit is heerlijk interactief via al mijn apparaten. Dat mag ik wel.
    Afvallen mag; een kilo of 3 minder zou leuk zijn maar geen noodzaak. Uit ervaring weet ik dat ik minder snoep als ik een eetdagboek bijhou. En eigenlijk is dat het enige wat ik echt moet doen; minder snoepen. ::bigsmile: dan ben ik die drie kilo wel weer kwijt voor de zomer
    Trainen bijhouden errug handig omdat we waarschijnlijk volgende zomer een meerdaagse wandeltocht gaan maken.

    Dus voor mij is de instelling gewicht bewaren.

    Groetjes
    Erica
  • nietje66
    nietje66 Berichten: 4
    Opties
    Hoi,
    Ik ben Anita ik ben 46 getouwd en werk 24 uur
    in de week.
    Ook ik probeer de kilo's kwijt te raken
    drie keer in de week wil ik gaan hard lopen
    wel met een programma waar ik het mee opbouw hoor,

    Ook ik zoek nog meer vrienden zodat we
    elkaar kunnen motiveren en een tik op
    op de vingers kunnen geven als het niet goed gaat.
    Dus als je zin heb kun je mij gewoon uitnodigen

    Groetjes Anita.
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Welkom beiden!
  • JolienKeane
    JolienKeane Berichten: 11
    Opties
    Hoi! Ik ben Jolien en ik ben 26 jaar. Ik schrok van de weegschaal, in relatief korte tijd nog 10 kg aangekomen en dat terwijl ik al te dik was. Daarom deze app. Ik wil graag naar de 75 kg.
    Ik ga in de herfst trouwen, dus dat is ook wel een motivatie voor mezelf om vol te houden.
    Ik heb een 40-urige kantoorbaan, maar doe 1 keer per week Bodypump met een collega. Verder probeer ik dat nog eens met 2 keer per week fitnessen of zwemmen aan te vullen.
    Verder heb ik sinds mijn 10e diabetes type 1, wat er soms in resulteert dat ik wel MOET bij-eten, al wil ik niet. Die frustratie is voorheen al eens een valkuil geweest ("zie je wel, het lukt me toch niet"). Dat probeer ik nu op te lossen door mezelf continu te zeggen dat het toch moet, en door altijd een "gezonde" keuze binnen handbereik te hebben.
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom Jolien! Heel veel succes en voeg me gerust toe als je wilt :-).
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Jolien, heel veel succes!
  • JolienKeane
    JolienKeane Berichten: 11
    Opties
    Dank je wel! Jij ook met de laatste lood...uh...pondjes!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Jolien, welkom en succes :)
  • Marieke8419
    Marieke8419 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hi allemaal,
    Ik ben Marieke, 29 jaar en zit sinds een paar dagen op MFP. Ben mijn hele leven al een jojo en nadat ik afgelopen jaar verhuist ben naar Rotterdam om te gaan samenwonen :-D, is het er niet beter op geworden.
    Doordat ik een drukke baan heb en daarnaast veel reistijd (1-4u enkele reis, het werk is jammer genoeg niet meeverhuist ;-)) schiet ook het sporten er bij in. Daar waar ik in het verleden min 3 keer in de week sportte, is het nu al een heel geplan om 1x in de week te gaan. Dit helpt natuurlijk niet echt mee.
    Tijd om nog beter op mijn voeding te gaan letten en nu eens af te vallen en daar ook te blijven (hopelijk).

    Heel veel succes allemaal!
  • renewondergem
    renewondergem Berichten: 249 Member
    Opties
    welkom en succes! :)
  • JolienKeane
    JolienKeane Berichten: 11
    Opties
    Succes!!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Succes, Marieke :)
  • Marieke8419
    Marieke8419 Berichten: 4 Member
    Opties
    Thanks :-)
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    Welkom!
  • marshal75
    marshal75 Berichten: 27 Member
    Opties
    Maar dan zo houden, Jolien, dat is misschien nog wel een groter dingetje ....
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Opties
    Welkom en succes!
  • ienie63
    ienie63 Berichten: 24 Member
    Opties
    Hi allemaal,

    Ik ben Ingrid en sinds 2 weken gebruik ik de MFP app. Toen ik begon was ik zeker 14 kg te zwaar, inmiddels ben ik langzaamaan onderweg omlaag. Ik wil streven naar een gezond gewicht, om hopelijk nog lang lekker actief te kunnen blijven. Ik ben nu 50 jaar oud, houd van recreatief sporten en doe dat ook 2-3x per week, en daar zit mijn buik inmiddels bij in de weg. Tijd voor verandering van leefwijze vrees ik, want ik ben gek op snoepen of een lekker glaasje wijn met borrelhap. Deze app is in ieder geval handig bij het maken van keuzes. Kwestie van discipline nu, het begin is er, maar ik kan wel wat support gebruiken ;-)
  • JolienKeane
    JolienKeane Berichten: 11
    Opties
    Welkom, Ingrid! Je bent al goed begonnen zie ik! Succes!!