voorstelrondje - Pagina 4 — Dutch (Netherlands)

voorstelrondje

Opties
1246711

Reacties

  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    Welkom allemaal bij de MFP familie :)
  • insulinjunk
    insulinjunk Berichten: 17 Member
    Opties
    Sebastiaan, 18 jaar oud, type 1 suikerziekte. Volgende maand in bezig van Fitnesstrainer diploma, VWO gehaald vorig jaar en van plan in september Voeding en Diëtetiek te gaan studeren in Amsterdam. 6 augustus 2012 met sporten en afvallen begonnen toen de weegschaal 100 aangaf, sindsdien mezelf veel aangeleerd over spieropbouw/vetverlies. Nu vanuit een bodybuilding benadering met mijn training en voeding bezig. Momenteel vet aan het afbouwen. Mijn benadering van voeding: ik richt me op de macro nutriënten (koolhydraten/eiwitten/vetten/+vezels) en pas die aan de hand van mijn doelen in mijn eigen kcal behoefte in. Ben hier om jullie te helpen wanneer ik dat kan!
  • JolienKeane
    JolienKeane Berichten: 11
    Opties
    Hoi Sebastiaan! Ook ik heb diabetes type 1, toevallig! Welkom en succes!
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Hi Sebastiaan,

    Mooi plan en ontzettend boeiend verhaal! Ik ben zelf ook hier begonnen om mijn macro's meer gebalanceerd te krijgen en richt me nu op aankomen op een goede manier met voornamelijk spieropbouw.

    Groetjes en veel plezier hier! Stick around :)
  • jessy551
    jessy551 Berichten: 3
    Opties
    hallo,

    ik ben jessy 23 jaar jong. een mooie dochter van 6 jaar alweer. :-)
    ik heb altijd al moeite gehad om op het zelfde gewicht te blijven niet dat ik heel erg schommel.
    ik wil graag 10 kilo afvallen omdat ik mezelf dan stukken beter zal voelen.
    ik hoop dat mensen mij misschien goeie tips kunnen geven of een op pep praatje kunnen geven wanneer dat zou nodig zijn.
    tot nu toe ziet het hier wel leuk uit.
    en ik wens iedereen heel veel succes met afvallen/bijkomen of op gewicht te blijven


    Groetjes jessy
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom Jessy! Ik hoop dat je hier genoeg steun zult vinden. Veel succes!!!
  • insulinjunk
    insulinjunk Berichten: 17 Member
    Opties
    Bedankt voor het warme welkom dames :)
    Louzziej ik kan je zeker aanraden de IIFYM groep op Facebook in de gaten te houden/daar vragen te stellen en eens op Guy Droog zijn site rond te gaan lezen (bulken/cutten artikelen).
    Jolien alles onder controle met je T1D? Ik heb sinds het voeding bijhouden en spiermassa opbouwen gemerkt dat mijn insulinegevoeligheid hoger ligt en ik (ongeveer) 30 eenheden minder per dag gebruik (insulinepomp).

    Fijne dag! :D
  • jessy551
    jessy551 Berichten: 3
    Opties
    Succes iedereen :-)
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Ga ik dan zeker doen! Thnx :)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Welkom Jessy en Sebastiaan! Succes met de goede voornemens!
  • FotoRoel
    FotoRoel Berichten: 51
    Opties
    Hallo Allemaal,

    Ik ben Roel Smits, geboren en getogen in Eindhoven.

    Heb een zeer sportief verleden waarin ik 6x per week 1.5 a 2 uur, deed namelijk op hoog niveau aan wedstrijd zwemmen, dit heb ik 12 jaar gedaan totdat ik een knie blessure heb gekregen. Hierna ben ik nog een tijdje actief geweest bij de Reddingsbrigade en als strandwacht.

    Momenteel werk ik als zelfstandiger en ben ik persfotograaf ook werk ik voor een koerier en rijd ik geheel europa door, waardoor ik ook niet heel veel beweging krijg.

    Helaas heb ik er een chronische huid uitdroging bij gekregen waardoor mijn huid heel slecht tegen vocht/zweet/water kan, zodra mijn huid vochtig word gaat het kapot en scheurt het letterlijk open, hiervoor moet ik ook veel zalven smeren. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik een lange tijd totaal niet meer gesport heb omdat ik mijn huid goed wilde houden.

    Je raad het al de kilo's zijn er letterlijk aangevlogen, recentelijk (November 2013) heeft mijn moeder een zeer ernstig hartinfarct gehad en deze heeft ze gelukkig overleefd omdat ze redelijk fit is ondanks haar reuma, bij het ziekenhuis hebben ze mij streng aanbevolen om ook weer in conditie te komen omdat het toch een familie kwaal is.

    Daarop heb ik deze maand besloten om toch ervoor te gaan en heb ik mij aangemeld bij Basic-fit en heb ik de FitBit-one gekocht, zodat ik mijn beweging kan monitoren. Helaas heeft fitbit geen Nederlandse voedsel database waardoor ik bij mfp terecht ben gekomen. Ideaal! Barcode inscannen en invoeren, zo ben ik erachter gekomen dat ik meer snoep dan ik eigenlijk al wist, hier wil ik nu goed op gaan letten.

    Ondanks alles wil ik er gewoon voor gaan zodat ik weer goed in conditie kom en wat omvang kwijt raak, het zou mooi meegenomen zijn als daardoor ook de problemen minder worden.

    Het klinkt allemaal heel negatief maar ben zelf positief ingesteld en wil er nu gewoon voor gaan.

    Voel je vrij om mij toe te voegen :)

    Mvg,
    Roel
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Heftig verhaal Roel! Succes met het kwijtraken van de kilo's.
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Wat peter zecht, heftig maar gelukkig met goede afloop! En wat goed om zo georganiseerd het roer om te gooien, je kan ineens heel inzichtelijk hebben wat je et en dat je dat soms zo (zonder voorkennis) verkeerd inschat! Mensen schijnen gemiddeld zo'n 40% van wat ze denken aan hun dagelijks binnen te nemen ckal ernaast te zitten!

    Heel veel succes in elk geval Roel!
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Hallo allemaal,

    Ik ben Annemieke, 32 jaar en single mama van een zoon van 8. Sinds een paar weken gebruik ik MFP om zo'n 20 kilo al te vallen die er afgelopen anderhalfjaar aan zijn gekomen nadat ik ben gestopt met roken.....
    Fan van de sportschool ben ik niet, haal nu mijn beweging uit fietsen naar mijn werk en proberen elke avond een lekkere wandeling te maken met mijn zoon. Binnenkort wil ik ook gaan proberen te hardlopen ( haal ik misschien mijn zoon in op zijn skeelers :-)) ik heb door de kcals te tellen wel een goed inzicht gekregen in mijn eetpatroon en denk dat dit een goede manier is om blijvend af te vallen en toch lekker te kunnen eten.

    Groetjes Annemieke
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    Hallo Annemieke,

    Welkom op het topic! Denk dat je helemaal niet naar de sportschool hoeft om af te vallen, goed doorhebben wat je eet zoals je al zij is 80% van de moeite... en wat je erbij beweegt (lopen/fietsen...whatever) gaat het alleen maar helpen om je lekerder en sneller fit te voelen!

    heel veel succes, weet zeker dat je je zoon dan wel in moet kunnen halen ;). Zou zeggen blijf gezellig mee kletsen op de topic's!

    Groetjes,

    Marlous
  • elkevn
    elkevn Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom Roel en Annemieke! Hoop dat MFP jullie net zoveel positiefs zal brengen als veel anderen het al ervaren :-). Succes!!!
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    Hallo allemaal,

    Ik ben Annemieke, 32 jaar en single mama van een zoon van 8. Sinds een paar weken gebruik ik MFP om zo'n 20 kilo al te vallen die er afgelopen anderhalfjaar aan zijn gekomen nadat ik ben gestopt met roken.....
    Fan van de sportschool ben ik niet, haal nu mijn beweging uit fietsen naar mijn werk en proberen elke avond een lekkere wandeling te maken met mijn zoon. Binnenkort wil ik ook gaan proberen te hardlopen ( haal ik misschien mijn zoon in op zijn skeelers :-)) ik heb door de kcals te tellen wel een goed inzicht gekregen in mijn eetpatroon en denk dat dit een goede manier is om blijvend af te vallen en toch lekker te kunnen eten.

    Groetjes Annemieke

    Oh oh.....nu ben ik hier ook niet meer veilig :o
  • JolienKeane
    JolienKeane Berichten: 11
    Opties
    Ha Sebastiaan, ja alles prima op orde hier, goede waardes en gemiddelden. Ook ik merk dat de insulinegevoeligheid hoger ligt naarmate ik afval. Alleen maar goed :-) Ik heb een insulinepomp, al zo'n 13 jaar, en dat bevalt me prima!
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Hallo allemaal,

    Ik ben Annemieke, 32 jaar en single mama van een zoon van 8. Sinds een paar weken gebruik ik MFP om zo'n 20 kilo al te vallen die er afgelopen anderhalfjaar aan zijn gekomen nadat ik ben gestopt met roken.....
    Fan van de sportschool ben ik niet, haal nu mijn beweging uit fietsen naar mijn werk en proberen elke avond een lekkere wandeling te maken met mijn zoon. Binnenkort wil ik ook gaan proberen te hardlopen ( haal ik misschien mijn zoon in op zijn skeelers :-)) ik heb door de kcals te tellen wel een goed inzicht gekregen in mijn eetpatroon en denk dat dit een goede manier is om blijvend af te vallen en toch lekker te kunnen eten.

    Groetjes Annemieke

    Oh oh.....nu ben ik hier ook niet meer veilig :o

    Geen idee waar je het over hebt :-p
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    HAha ja dat vroeg ik mij ook af!
    Maar wel nog iemand in de groep die wat met Delft heeft!!
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    :-) geboren, getogen en niet van plan te vertrekken uit mijn stadje :-)
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    HAha ja dat vroeg ik mij ook af!
    Maar wel nog iemand in de groep die wat met Delft heeft!!
    *kuch* zus *kuch*
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Opties
    :-) geboren, getogen en niet van plan te vertrekken uit mijn stadje :-)
    Tenzij er een lekker ding voorbij komt, toch? :P
  • louzziej
    louzziej Berichten: 142
    Opties
    HAha ja dat vroeg ik mij ook af!
    Maar wel nog iemand in de groep die wat met Delft heeft!!
    *kuch* zus *kuch*

    Haha nu voel ik me stom! Ohhhhhhhh :D
  • Adehoog
    Adehoog Berichten: 32 Member
    Opties
    Hahahaha :-) vooruit dan maar. Nee broeder, hooguit Den Hoorn, maar dan moet hij wel heeeeel speciaal zijn :-)