Nuttige artikelen - Pagina 3 — Dutch (Netherlands)

Nuttige artikelen

Opties
1356

Reacties

  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Hahaha gelukkig maar ;) of het nou verslavend is ( ben het eens met hanne) of niet. Ging maar er om . Hoe ziek makend en geravineerd te werk gaat. Dat gebeurd hier ook trouwens. En zouden we de discussie moeten voeren hoe dat op te lossen. En niet over de excusen. Is zonde van de tijd
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja! Werkelijk hè! De voedselindustrie is wat dat betreft echt een verschrikkelijk iets. Je zou er bijna haast je eigen tuintje aanleggen incl. kipjes en koetjes die je slacht... maarja, dat kan dus ook weer niet :wink:
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties

    Suiker in voeding leid wel tot extra eten. Van nature geeft de mens de voorkeur aan zoete smaken.
    even een standaard koekje bij de koffie en een zoet toetje daar had ik echt veel moeite mee om het niet meer te doen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Suiker in voeding leid wel tot extra eten
    Hoe bedoel je dit? Dat standaard koekje bij de koffie is toch een gebruik wat je jezelf aan leert, gedrag dus. Suiker in voeding leid niet tot meer eten, dus ik ben erg benieuwd hoe je dit bedoelt; graag onderbouwing.
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Beste http://www.myfitnesspal.com/dispatch/mobile/user/mariskakokstaps/profile/mariskakokstaps
    Goed dat je aan het Googleen geslagen bent. Alleen nu nog de juiste sites en info vinden .Dus Jesse van der velden/ libbelle / Margriet. Overslaan zij worden allen gesponsord door Unilever. En die heeft er baat bij, dat jij zulke onzin geloofd.
    Bij Jesse van der velden weet ik het trouwens niet zeker.
    ( er zit wel een verdienmodel aan) dus bij voorbaat al onbetrouwbaar.

    Trouwens wil toch even gezegd hebben. Dat ik het bijzonder vind dat je hier überhaupt ( dit topic) wat komt vertellen. Terwijl keer op keer blijkt, dat je dingen zegt die niet kloppen .
    Lees je in. Ga sporten en minder eten. En dan genieten van je resultaten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2016 aangepast
    Opties
    Heb trouwens het filmpje gevonden over dat men zegt "suiker is verslavend"... Hier wordt uitgelegd hoe dit niet het geval is:

    https://www.youtube.com/watch?v=Hmi1dBsGAvg
    Bij Jesse van der velden weet ik het trouwens niet zeker
    Jesse van der Velde praat de grootste poep die er bestaat... Laat die kerel en wat er uit zijn mond komt alsjeblieft links liggen! En idd zoals Patrick aangeeft; laat die libelle & gracia adviezen voor wat het is... daar klopt namelijk geen donder van. Plus het punt over inlezen van de juiste artikelen en informatie. Het maakt je leven en de keuze hierin zoveel makkelijker. Lees wetenschappelijk onderbouwde artikelen. Ik train in Team Bell, onder leiding van Richard Bell en zowel hij als vele in zijn 'groep' zijn wetenschappelijk onderlegd en werken alleen evidence based. Ik weet behoorlijk veel, maar leer toch elke keer wat nieuws bij hem.
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    @Patrickhard Mijn beweging is al vermeerdert met een avondwandelingetje van 25- tot 30 min. en ik eet minder

    Suiker is zoet. Een lekkere smaak. Wanneer iets lekker smaakt , ga ik er in ieder geval meer van eten.
    En ja, standaard koekje is aangeleerd gedrag.

    Dit topic ging toch over suiker ? En dat er mensen zijn die beweren dat de behoefte aan suiker een verslaving is?
    Ik heb alleen mijn eigen ervaring aan toegevoegd.


  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dit topic ging toch over suiker ? En dat er mensen zijn die beweren dat de behoefte aan suiker een verslaving is?
    Dit topic gaat over nuttige artikelen. Gezien Patrick een comment had gepost over een interessante docu, welke o.a. over suiker ging, heb jij vervolgens aangegeven dat suiker leidt tot meer eten. Ik heb daar om een onderbouwing gevraagd, omdat dit namelijk niet zo is. Suiker is niet verslavend en ter onderbouwing heb ik het geposte youtube filmpje getoond waarom suiker niet verslavend is. Omdat iets lekker is, betekent dat nog niet dat het verslavend is. In mijn ogen is dat dus een excuus wat mensen gebruiken voor overgewicht of om hun eetgedrag te vergoelijken. Suiker is dus niet verslavend en als mensen zeggen dat dat verslavend is, zoeken een excuus.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik ben nog niet zeker of ik het eens ben met het feit dat suiker helemaal niet verslavend is. Zeker niet als cocaïne of nicotine hoor, dat wil ik al direct de wereld uit helpen.
    Ik denk dat een betere benaming suiker tolerantie is. (je ontwikkeld een tolerantie voor suikers)

    Maar denk dat als je het verslavingsgen in je hebt en jaren lang altijd alles met suiker at/dronk, dat je er toch zeker gevoeliger voor bent.

    Ik ben ook altijd jaren lang een zoetekauw geweest, en nog steeds als ik een zak winegums open trek gaat die zak snel leeg.
    Maar dat is wel iets wat ik zelf doe, en niet omdat mijn lichaam suiker vraagt op dat moment. Dus in die zin niet verslavend nee.

    Denk echter wel, dat als je zo gewend bent aan zoet te eten, je er niet zo makkelijk in een keer mee stopt.

    Niet voor niets dat het gros van de mensen als ze jaren lang koffie met suiker drinken, dit langzaam afbouwen naar zwarte koffie en niet radicaal in een keer stoppen. Ik dronk altijd suiker met koffie ipv koffie met suiker (dan praat ik wel over tijd dat ik begon met koffie drinken op 8 jarige leeftijd). Maar vanaf mijn 15e drink ik het zwart, en als er nu wel eens op werk beker verwisselt word met collega die zwart met suiker drinkt, dan gaat die door de gootsteen want vind dat echt niet lekker meer.

    Maar met suiker kan je afbouwen, een kenmerk wat een verslaving niet heeft. Je kan als je cocaïne verslaafd bent namelijk niet zeggen, ik doe deze week maar 10 gram en volgende week 8 en zo verder tot ik op 0 zit.

    Verslaving heb je er in meerdere gradaties, dat word wel eens vergeten denk ik. Maar nee suikerverslaving is geen ding, en je kunt er relatief makkelijk mee stoppen.

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik denk wel dat er bepaalde mate van gewenning plaatsvindt en als je die ineens drastisch gaat verminderen en dat je daar wel iets van merkt. Alleen zal het niet zo beïnvloedend zijn als dat van echte drugs. Daar is de afhankelijk te groot voor, omdat deze onder een andere categorie vallen en je deze stof continue nodig hebt, omdat je niet (meer) zonder kunt. Met suiker kun je prima een dag zonder, mocht je dit bijvoorbeeld veel eten normaal gesproken.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ik denk wel dat er bepaalde mate van gewenning plaatsvindt en als je die ineens drastisch gaat verminderen en dat je daar wel iets van merkt. Alleen zal het niet zo beïnvloedend zijn als dat van echte drugs. Daar is de afhankelijk te groot voor, omdat deze onder een andere categorie vallen en je deze stof continue nodig hebt, omdat je niet (meer) zonder kunt. Met suiker kun je prima een dag zonder, mocht je dit bijvoorbeeld veel eten normaal gesproken.

    Dat is inderdaad wat ik bedoel. Maar mensen gebruiken idd al snel het woord verslaving om het goed te praten
    Daarnaast, als je echt suiker verslaafd zou zijn, kun je ook de toegevoegde suikers laten staan en veel fruit gaan eten, daar zitten tenslotte ook suiker in :smile:
    Heeft mijn voorkeur in ieder geval wel
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Dat is het hele probleem met zoveel mensen. Ze zijn opzoek naar excuses en niet meer naar oplossingen
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    @itzhanne82 doelde op het feit of Jesse gesponsord word door Unilever


    Zal zo wel even een rijtje sites erop zetten voor je mariska
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Patrickhard Ja, die had ik meegekregen :wink: Mijn antwoord was meer een reactie van wat ik van Jesse vind...
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    @Patrickhard Dat is heel leuk. Even de goede betrouwbare sites door te geven.
    Mogen ook Engelse wetenschappelijke verantwoorde sites zijn .
    Ik ben lid van de bibliotheek dus boektitels vind ik ook leuk.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mooi artikel over de docu Fed Up:
    http://www.undisputed.com/artikel-fed-up
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Mooi artikel over de docu Fed Up:
    http://www.undisputed.com/artikel-fed-up

    Ech super artikel om te lezen.

    Had vanmorgen nog discussie over afvallen met mijn leidinggevende, waarvan een kennis bij sportschool zit waar ik ook zit. En de "voedingsdeskundige"(/eigenaar) daar zei dat hij minder suikers moest eten en meer vezelrijke producten om af te vallen. Dus ik zei al, hoe hij zijn calorieën eet maakt niets uit. Gewoon minder eten als verbruiken.

    Hij moet nu 14 sneden bruin brood eten met beleg (kaas, worst) en daarnaast 2-4 stuks fruit en 's avonds gewoon warm eten (vlees, groente, aardappels)

    Hij moet dus heel veel! Terwijl als er gewoon gezegd was, eet minder als je verbruikt (door af te wegen en zo te registreren wat je eet) en je zal afvallen het al klaar was geweest. (maar ja, dat verkoopt niet, want hij vraagt uiteraard geld voor zijn "adviezen")

    Hij heeft zwaar lichamelijk werk dus verbruikt best veel en kan daardoor best veel eten. Geloof dat hij nu op 3000 kcal per dag zit (op basis van schatting aan calorieën wat hij dus moet eten), en in 3 weken tijd is hij al 5 kg kwijt (hij weegt nog steeds 120+).

    Zometeen ben ik in sportschool, zal het er eens met hem over hebben. Altijd leuk om discussie aan te gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2016 aangepast
    Opties
    Discussie vind ik ook altijd wel awesome, maar ben er nu ook wel achter dat sommige het gewoon niet willen horen en volhouden dat het écht aan iets anders ligt. Kijk, ik geloof best wel dat e.e.a. van invloed kán zijn, maar de natuurwet is niet iets wat alleen voor 70% van de bevolking geldt... :smirk:

    Ik moest ook intens lachen om het volgende:
    Wat dat betreft is light frisdrank een perfecte keuze. Ohhhohhh zegjenudataspartaamnietgevaarlijk is?? Ja, dat zeg ik. Die hoofdpijn van aspartaam komt waarschijnlijk gewoon omdat hypochonders wel vaker last hebben van dingen die er niet zijn. Aspartaam is belachelijk veel en goed onderzocht en er zijn geen onduidelijkheden over de veiligheid ervan. (Mocht je anders willen beweren dan graag alleen met bronnen en niet met de bron Tiny de kapper van de hoek.)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Natuurwet is leidend, daarnaast zijn er andere factoren die een rol spelen.
    Maar dan meer in rol in waarom je die natuurwet niet kan handhaven!

    Dit kan psychologisch zijn, een ziekte waardoor je weinig extra kan bewegen en zo een grotere inname kan creëren, en misschien ook hormonaal wat mee kan spelen.

    Vooral dat stuk over dat het niet uitmaakt hoe je aan je kcal komt, 100 kcal uit amandelen of 100 kcal uit frisdrank vond ik mooie vergelijking.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En hier dus nog even de samenvatting hoe je kunt afvallen:
    Geloof het of niet, maar alles wat je nodig hebt om af te vallen is een energietekort. (Je mag en kan dus gewoon suiker eten, als het uitkomt met je dagelijkse energie inname). Meer bewegen, minder eten, of een combinatie ervan. De oorzaak van overgewicht is een calorie overschot. Dat is alles. Echt alles. Er bestaat geen enkele andere oorzaak. Enkele simpele tips die wij bij Undisputed™ gebruiken:

    * Regel nummer 1; als je meer inneemt dan je nodig hebt dan kom je aan!!

    * Bewustwording van eten. Hoeveel kcal bevat een produkt, de meeste mensen weten bijvoorbeeld niet dat een avocado enorm veel kcal bevat maar relatief laag is in volume.

    * Actiever zijn gedurende de dag. Bekijk eens hoeveel je stappen je maakt in een maand en verhoog deze dan eens met 3000 stappen per dag. Dit hou je een maand vol.

    * Wanneer overcompenseer je? In het weekend of juist dagelijks in de avonden? Kortom breng in kaart wanneer je meer wilt eten.

    * Hoeveel momenten per dag eet je omdat je het lekker vind en hoe vaak eet je per dag omdat je iets niet zo lekker vind maar wel gezond?

    * Verhoog de kwaliteit van je slaap om je wilskracht optimaal te houden.

    * Hoeveel leuke dingen doe je gedurende de week?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Heel eerlijk gezegd die laatste snap ik niet helemaal. Bedoelen ze hier de stressfactor mee?

    Want leuke dingen, is behoorlijk subjectief!
    Wat voor mij leuk is, vind een ander niks aan.

    Ik ontspan namelijk met een boek en (heavy) metal muziek aan (om even een voorbeeld te noemen). Terwijl ik denk dat een hoop mensen dit niet als leuk ervaren
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Er kloppen inderdaad een aantal dingen niet in de docu . Maar dat de industrie loopt te kloten met het eten. En de staat er weinig aan doet klopt zeker wel. In Europa bijvoorbeeld, zijn ze al jaren bezig met het krijgen van duidelijke waarschuwingen op snoep/ koek/ontbijtzooi enz van de hoeveelheid suiker en dat hoort ook al jaren tegen gehouden. Ze zetten daar lobbyisten voor in bij het Europees parlement En dat kost vele vele miljoenen dus zo graag willen ze dat tegen houden
    Ik vond dat het belangrijkste punt van de docu. ( ging over de USA maar is hier precies zo)
    Over negatief eetpatroon om af te vallen wist ik al.
    En dat mensen zich misschien wat bewuster moeten worden van wat gezond is en wat niet. ( ja weet ik heeft niks met afvallen te maken)
    Iedereen kan de hele dag op Facebook zitten tegenwoordig. Maar op Google opzoeken wat je nou allemaal voor terringzooi je in je mik gooit de hele dag. Zijn mensen te beroerd voor. En vinden het dan ook raar als ze helemaal dicht slippen.
    En ik denk dan ook. Dat dat MEDE te maken heeft. Door de verkeerde voorlichting en reclame terreur. En geweldig slechte onderbouwde kranten artikelen. En de lobby van de verschillende industrieën
  • ManonMariska
    ManonMariska Berichten: 18 Member
    Opties
    Tip van mijn zoon vandaag, voor de gebruikers van Instagram: ebtofficial.
    EBT: Evidence Based Training
    Scientifically referenced fitness & nutricion facts from Swedish Junior Doctors.Myth debunking.
    Snapchat: ebtofficial
    facebook.com/ebtofficial
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Voor mensen die denken dat het goed is om na 6-8 week hun schema aan te moeten passen voor een nieuwe prikkel:

    https://youtu.be/Y8grZrdl84k
  • Daymorn2016
    Daymorn2016 Berichten: 13 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Zolang je een effectief programma volgt, zou je gedurende een calorietekort sterker moeten blijven worden. Dit is een indicatie dat er nog steeds adaptatie blijft plaatsvinden en dat je op lange termijn spiermassa blijft opbouwen.
    Dat klopt. Ik train nu onder begeleiding van Richard Bell (hij stelt zowel mijn voeding als training op) en hij programmeert ook op die manier. Ik denk wel dat het niet zo 'rechtlijnig' is, want ik denk ook dat leeftijd, potentie, genen e.d. mee kunnen spelen. Maar ik ben er inmiddels achter dat het zéker niet zo hoeft te zijn dat je je kracht verliest in een cut. Uiteraard zal dit wel op een bepaald moment komen als je heel lang in een heel laag aantal kcal zit... dat kan haast niet anders.

    Toen ik beweerde dat ik groeide zei je anders dat dat niet kon in een decifit en dat was wat drie dagen geleden ofzo?