Hoe zsm buikvet weg? - Pagina 4 — Dutch (Netherlands)

Hoe zsm buikvet weg?

Opties
124»

Reacties

  • JoLein1402
    JoLein1402 Berichten: 16 Member
    Opties
    Nou lekker, al die verhalen hier.
    Bomen bos dingetje inmiddels wel t geval hier.
    Heb m'n totaal aantal kcal uitgerekend (bmr dus) op basis van een voorbeeld uit boek Superfood voor dummies. Kwam. Daar uit op ca 2100 oid. Heb bepaald dat ik op 1550 kcal de strijd aan wil gaan. Houd dit netjes bij en ben 3 X in de week gaan sporten.
    Ben in 4 weken 3 kg afgevallen. Lijkt me geen crashscore, dus okay. Maar door al die macro berekeningen hierboven weet ik t niet meer hoor. Ben ik nu wel of niet roofbouw aan t plegen?
    Ben 45, 1,74 en inmiddels 71,8 kg.
    Hoor 't graag

    Greetz JoLein1402
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Kwam. Daar uit op ca 2100 oid. Heb bepaald dat ik op 1550 kcal de strijd aan wil gaan.
    Als je TDEE 2100 is, waarom dan zo drastisch -600 kcal? Waarom niet beginnen met -300? Zo houd je meer ruimte over om straks eventueel weer te zakken als je op je onderhoud bent uitgekomen. 3 kilo in 4 weken is behoorlijk moet ik zeggen, maar kan ook veel vocht zijn.
    Ben ik nu wel of niet roofbouw aan t plegen?
    Zo lang jij boven je BMR blijft niet. Of je moet er zo dicht tegenaan zitten en er behoorlijk bij sporten dat je netto continue onder je BMR komt. Dan zou ik je inname gaan herzien.

    Als ik je gegevens neem, dan heb je om en nabij de 1955kcal nodig om met jouw beweging op gewicht te blijven; je TDEE dus. Dit getal is een begin en kan wat afwijken in de praktijk; het is en blijft een schatting. Je BMR is ongeveer 1422kcal, dus hoe je bij 2100kcal komt? Wellicht bedoel je je TDEE?
  • JoLein1402
    JoLein1402 Berichten: 16 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Kwam. Daar uit op ca 2100 oid. Heb bepaald dat ik op 1550 kcal de strijd aan wil gaan.
    >
    >
    >
    > Als je TDEE 2100 is, waarom dan zo drastisch -600 kcal? Waarom niet beginnen met -300? Zo houd je meer ruimte over om straks eventueel weer te zakken als je op je onderhoud bent uitgekomen. 3 kilo in 4 weken is behoorlijk moet ik zeggen, maar kan ook veel vocht zijn.
    > Ben ik nu wel of niet roofbouw aan t plegen?
    >
    >
    >
    > Zo lang jij boven je BMR blijft niet. Of je moet er zo dicht tegenaan zitten en er behoorlijk bij sporten dat je netto continue onder je BMR komt. Dan zou ik je inname gaan herzien.
    >
    > Als ik je gegevens neem, dan heb je om en nabij de 1955kcal nodig om met jouw beweging op gewicht te blijven; je TDEE dus. Dit getal is een begin en kan wat afwijken in de praktijk; het is en blijft een schatting. Je BMR is ongeveer 1422kcal, dus hoe je bij 2100kcal komt? Wellicht bedoel je je TDEE?

    Heb je uitgenodigd om te linken. Heb berekening voorbeeld en mijn berekening op m'n overzicht geplaatst!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Geen idee waar dat staat, jouw overzicht, maar neem je berekende TDEE en ga daar eerst -300 onder zitten.
  • JoLein1402
    JoLein1402 Berichten: 16 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Geen idee waar dat staat, jouw overzicht, maar neem je berekende TDEE en ga daar eerst -300 onder zitten.

    Heb je uitgenodigd om te linken. Foto's staan in mijn berichten die je dan kunt inzien
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Heb je uitgenodigd om te linken. Foto's staan in mijn berichten die je dan kunt inzien
    Mijn vraag is nog; wat is er niet helder aan wat ik hierboven heb beschreven?

    Je BMR weet je, je TDEE ook. Ga eerst max. -300 onder je TDEE zitten. Als je daarmee afvalt dan zit je nog altijd in een tekort. Pas wanneer je meerdere weken stilstaat qua gewicht, dan kun je overwegen om óf je verbruik op te hogen, óf je kcal naar beneden te schroeven. Als jij 1500 eet dan is een behoorlijk tekort, dus als je daarmee stil blijft staan, klopt er iets niet; óf je registreert niet juist óf je onder-rapporteert.

    Daarnaast, weeg niet wekelijks, omdat je gewicht fluctueert zegt zo'n wekelijkse weging weinig. Je gewicht op dat specifieke meetmoment kan van zoveel afhangen; je vochtinname, je eten die avond ervoor, hoe laat je die avond ervoor hebt gegeten, was dit vezelrijk, etc. Al die dingen kunnen van invloed zijn op je weging. Pak je net een 'rot' dag, lijkt het alsof je bent aangekomen, waarbij je wellicht misschien morgen of overmorgen wel weer lichter bent...
  • Missdragontea94
    Missdragontea94 Berichten: 20 Member
    Opties
    Slow and steady wins the race 😊
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    In 50 dagen een 6 pack zoals Giel Beelen is niet nodig. Mag ook best een half jaar duren.

    Langzaam maar zeker.
  • bokeka
    bokeka Berichten: 6 Member
    Opties
    > @irenemens zei:
    > Hoi ik mocht ook maar 1200 kCal van de app. Ik ben 169 en woog 73.5. Ik ben nu 78 dagen bezig en ben 7.9 kg afgevallen naar 65.6 op de volgende manier: Ik eet smorgens 30 gram 7 granen pap van de lidl met 250 gram magere melk daar doe ik een gesneden nectarine doorheen. Soms neem ik ipv deze pap havermout ( dat is echter iets meer calorieën) of ik gebruik ook wel ander fruit blauwe bessen perzik appel.enz. Dat weeg ik ook af zodat alles klopt wat ik invoer. Daarbij gebruik ik een paar goede supplementen zoals omega 3, vit D3, een multi, vit C, Volgende is koffie met room ( dat is mijn guilty pleasure) en 6 gram suiker. (Soms met opgeklopte magere melk en erythritol, dat is een natuurlijke zoetstof) en veel minder calo's ik kan niet zonder mijn ene bakkie per dag en dat moet lekker zijn. Volgende is lunch. Dat is een heel vol bord sla met tomaten komkommer geraspte wortel, paar plakjes mager vlees of vis of 2 eieren met 15 gram kania dressing van de lidl de meest magere.
    > Smiddags als tussendoortje magere yoghurt met 7 gram pecannoten of enkel een banaan. Soms stukje vlees. Meestal heb ik het tussendoortje niet eens nodig. Ik drink thee en water verder. Avond 200 gram groente, 50 tot 75 gram volkoren pasta of aardappel of volkoren rijst en 100 gram vlees of vis. Soms mag er zelfs klein glaasje droge wijn bij ( 75 ml) soms eet ik gewoon 75 gram patat met 15 gram fritessaus. Als het maar weinig is, dan mag er veel. Ik eet verder niets tussendoor dus ik ben wel erg streng voor mezelf. Honger heb ik niet vaak meer en anders wordt het een glas water. Ik sport 3 x per week cardio en kracht met programma. Heel lage intensiteit wel omdat ik herniaklachten heb dus veel spiermassa zal ik niet ontwikkelen. In maak helemaal niets kant en klaars uit verpakkingen wat bewerkt is. Ik bezuinig erg op vet want daar zitten de calorieën in. Als je sport heeft dat maar 20 % impact op het afvallen. Voeding doet 80%. Je kunt sneller afvallen met op voeding letten dan veel sporten en dooreten. En met veel sport moet je meer eiwitten eten anders verlies je spieren. Ik gebruik na het sporten een shake met heel weinig calorieën namelijk Isolaat Perfection van de body en fitshop Naturel met een banaan in de keukenmachine of zonder banaan. Je kunt ook een smaakje kopen met zoetstoffen maar die vind ik zelf niet zo lekker. Ik bak in olijfolie of kokosvet. Toetjes eet ik niet. Soms neem ik 1 bio boterham met roomboter en notenpasta ipv van het bord sla maar dan red ik het niet tot de avondmaaltijd. Soms kom ik ook wel eens boven de 1200 kCal. Dat is voor 1 keer niet erg.
    > Ik ben 57 ben al 12 jaar na de overgang dat betekent aankomen en een buikje krijgen als je blijft eten wat je daarvoor at. Je mag als vrouw dan maar 1500 kcal. om niet aan te komen. De 2000 die velen aanbevelen klopt echt niet. Nu na bijna 8 kilo is de buik er nog niet helemaal af dus ik ga nog even door tot mijn ideale gewicht van 62.8. Daarna mag ik van mezelf een Bossche bol maar ik ben bang dat ik daar dan allang geen trek meer in heb. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Doorzetten is het belangrijkste ook als het een keer tegenzit. Ik ben tussendoor ook wel eens aangekomen dat ik dacht : hoe kan dat en de frustratie komt dan op. Maar ik ben toch doorgegaan. En daarna val je toch weer af. Hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Zet hem op!
    >
    >

    Dank je wel erg inspirerend. En vooral dat volhouden dat is mijn valkuil