Lekker, eenvoudig ontbijt — Dutch (Netherlands)

Lekker, eenvoudig ontbijt

Opties
sparkleNails
sparkleNails Berichten: 1 Member
Ik ben al jaar en dag gewoon om ontbijtgranen te eten met melk als ontbijt. Eerst was dit héél ongezond zoals frosties. Nu is het nog steeds ongezond maar zijn het "wellness flakes" met gedroogd rood fruit. Nog steeds zeer veel suikers. Ik ben een ontbijt aan het zoeken dat even snel klaar is als ontbijtgranen maar dat veel minder suikers bevat en meer vetten zodat ik langer verzadigd ben. Maar ik lust echt geen havermout... het is een quest waar ik al even mee zit maar echt niets vind dat gemakkelijk is en dat ik lust. Dus ik hoor graag wat jullie zouden aanraden van ontbijt :)
«1

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Brinta?
  • ministepperfan
    ministepperfan Berichten: 1 Member
    Opties
    Kwark of yoghurt met fruit (uit de diepvries) lepel lijnzaad en een beetje granola of cruesli.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik vind alles van Eat Natural erg lekker
  • TamaraM1996
    TamaraM1996 Berichten: 9 Member
    Opties
    > @sparkleNails zei:
    > Ik ben al jaar en dag gewoon om ontbijtgranen te eten met melk als ontbijt. Eerst was dit héél ongezond zoals frosties. Nu is het nog steeds ongezond maar zijn het "wellness flakes" met gedroogd rood fruit. Nog steeds zeer veel suikers. Ik ben een ontbijt aan het zoeken dat even snel klaar is als ontbijtgranen maar dat veel minder suikers bevat en meer vetten zodat ik langer verzadigd ben. Maar ik lust echt geen havermout... het is een quest waar ik al even mee zit maar echt niets vind dat gemakkelijk is en dat ik lust. Dus ik hoor graag wat jullie zouden aanraden van ontbijt :)
  • TamaraM1996
    TamaraM1996 Berichten: 9 Member
    Opties
    Ik kies iedere dag voor iets anders.
    Gister heb ik een volkoren boterham op met 2 eieren (zonder eigeel)
    Vandaag heb ik een smoothy gemaakt van kokosmelk, havervlokken en mango.. was heerlijk en gezond!
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    ik zet ook vaak volkoren boterhammen. speltflakes van zonnatura?
  • andrestempher8931
    andrestempher8931 Berichten: 4 Member
    Opties
    Iedere ochtend muesli met magere yoghurt. Bevalt uitstekend
  • TheCalculusHero
    TheCalculusHero Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik zit op een calorieen tekort van 500-800, daarnaast interimmitent fasting. Dus om 12 uur ontbijt ik eiwitshake, 50g noten, 80 g kiwi of ananas. Kiwi is wel de betere keus, maar ik vind ananas heel lekker. Dan heb je al je macros wel om mee door te komen.
  • beundedrummer
    beundedrummer Berichten: 1 Member
    Opties
    > @sparkleNails zei:
    > Ik ben al jaar en dag gewoon om ontbijtgranen te eten met melk als ontbijt. Eerst was dit héél ongezond zoals frosties. Nu is het nog steeds ongezond maar zijn het "wellness flakes" met gedroogd rood fruit. Nog steeds zeer veel suikers. Ik ben een ontbijt aan het zoeken dat even snel klaar is als ontbijtgranen maar dat veel minder suikers bevat en meer vetten zodat ik langer verzadigd ben. Maar ik lust echt geen havermout... het is een quest waar ik al even mee zit maar echt niets vind dat gemakkelijk is en dat ik lust. Dus ik hoor graag wat jullie zouden aanraden van ontbijt :)

    Kwark met granola:)
  • andrestempher8931
    andrestempher8931 Berichten: 4 Member
    Opties
    Magere yoghurt met muesli en een beetje kaneel
  • pfransman5769
    pfransman5769 Berichten: 1 Member
    Opties
    Low calorie meal van de Body and Fitshop. Beste uit de test Consumentenbond Gezondheidgids 2016. Veel eiwit waardoor je er lang op door kunt blijven gaan. Vezels en vitaminen ruim voldoende en weinig suiker. Banaan vind ik de lekkerste smaak. Geen aanrader om alle of meerdere maaltijden te vervangen, maar voor het ontbijt werkte dit voor mij goed. Zie ook: www.consumentenbond.nl/nieuws/2016/afvalrepen-en-shakes-vaak-suikerbommen%3famp=true
  • liesdepauw
    liesdepauw Berichten: 9 Member
    Opties
    Griekse yoghurt met fruit en meuesli of sky met fruit
  • astridbarelds
    astridbarelds Berichten: 2 Member
    Opties
    Volvezel (groene doos) is de beste van de kant en klare pakken uit de supermarkt met relatief weinig suikers in vergelijking met de rest!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 699 Member
    Opties
    Ik eet vaak skyr van arla
  • hhhhw123
    hhhhw123 Berichten: 71 Member
    Opties
    Havermout vind je niet lekker zeg je.. Ook wel eens geprobeerd met chocola? Vanille poeder? Kaneel? Fruit of iets anders? Naturel vind ik het na een paar happen ook genoeg maar in combinatie vind ik het heerlijk! Vooral nog een klein beetje warm :blush: op internet zijn tal van recepten te vinden!
  • CyclingMarcello
    CyclingMarcello Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik hou ook wel van variatie met eten. Mijn ontbijt is bijvoorbeeld:
    -Magere yoghurt met suikervrije granola.
    -Magere naturel kwark met banaan, pecan nootjes en een lepeltje pindakaas.
    -Volkoren broodje met pindakaas en banaan
    -Rijstwafel met pindakaas, banaan

    Je ziet het, bananen heb ik altijd in huis :)
  • Hoekerdje
    Hoekerdje Berichten: 3 Member
    Opties
    Je zou ipv ongezonde sereal vulling ook bv zaden kunnen nemen. Gebroken lijnzaad vult bv goed. Samen met zonnebloem of andere pitten, prima te doen in kwark of yoghurt.
  • renasavelberg
    renasavelberg Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik kies meestal voor een shape body shake van womens. Best omdat hier eiwitten inzitten voor spier behoud, groene thee voor vet verbranding en L-carnitine die energie haalt uit je vet en het dus verbrand. Ook zitte d'r de helft van je dagelijkse vezels mineralen enz in. Of Alpro met noten en zaden van eat natural. Of havermout 50 gram, soms appel met kaneel en melk 0%vet, soms banaan met cacao poeder en magere melk, banaan met Cocos melk, banaan met wortel en kaneel en magere melk (soort carrot cake smaak heb je dan haha). Zo wissel ik veel al met mijn havermout en blijft het lekker! Of natuurlijk havermout pannenkoeken met 1 banaan 1 ei 50 gram havermout en soms wat proteine poeder erbij
  • rbeuhd
    rbeuhd Berichten: 7 Member
    Opties
    Iedere ochtend heb ik havermelk met Brinta, chai zaad, lijnzaad, bessen en noten en zaden muesli
  • hanslemmen74
    hanslemmen74 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik ontbijt iedere ochtend met 500 gr halfvolle kwark met diepvriesfruit. Avond ervoor zet ik dit al klaar in de koelkast. Ook goed voor mijn eiwitdoel!
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    Opties
    Ik ontbijt meestal met yoghurt (mager of halfvol, ik wissel af) met fruit en zelfgemaakte granola of noten/zaden mengeling.
    Meestal geen hongergevoel in de loop van de ochtend - moet dan wel terug om 12u kunnen eten 😉
  • supercoolsy
    supercoolsy Berichten: 1 Member
    Opties
    De protein pancake mix van Body&Fit
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik ontbijt met:
    200 gram Skyr
    2 eetlepels havermout
    100 gram rood diepvries fruit (Lidl)
    15 gram walnoten

    HEERLIJK!
  • cindywv2014
    cindywv2014 Berichten: 21 Member
    Opties
    Vandaag Banaan pancakes geprobeerd voor het eerst. Heerlijk!
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Havermout met water en n eetlepel pindakaas of zonder pindakaas en dan met blauwe bessen of zonnebloempitten en altijd n eetlepel gemalen lijnzaad er door. Soms een snee volkorenbrood uit de toaster met avocado en een gekookt eitje er op