Hoeveel eiwitten per dag? — Dutch (Netherlands)
Je bekijkt momenteel de berichtenborden in:

Hoeveel eiwitten per dag?

Hallo allen,

ik ben nieuw hier en heb eergisteren voor het eerst gebruik gemaakt van MFP. Ideaal tot nu toe!
Enige waar ik tegenaan loop is het feit dat ik maar extreem weinig eiwitten mag hebben volgens het advies.
Ik heb aangegeven dat ik 2 kilo af wil vallen en ik sport 3-4x in de week, intensief. Sportschool en tennis.
Maar schijnbaar mag ik maar 58 eiwitten per dag. Ligt het aan mij of is dit wel heel erg weinig voor iemand die 3-4x per week intensief sport? Ik eet altijd 250 gr. magere kwark na het sporten en dan zit ik er al overheen, terwijl op mijn sportschool wel wordt geadviseerd om kwark te eten na een intensieve work-out.

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Welkom!

Het lijkt erop dat je nieuw bent hier. Log in of registreer om te beginnen.
«1345

Reacties

• Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Dat lijkt me idd erg weinig, kijk anders even op forum, er moet ergens een post over staan
  • itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Je lichaam heeft genoeg aan 1.5gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Meer dan 2gr heeft voor spiergroei bijvoorbeeld geen aangetoonde meerwaarde. Meer eiwitten, meer dan 2gr, zou je kunnen overwegen als je er bijvoorbeeld langer door verzadigd bent tijdens je cutperiode.
  • janeckbear Berichten: 405 Member
    Ik zit op 2.5gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Ik heb een poosje op 2 gezeten en toen ging mn spiermassa drastisch achteruit. Heeft ook met leeftijd te maken, als je ouder bent heb je meer eiwit nodig.
    Lievig1986 schreef: »
    Hallo allen,

ik ben nieuw hier en heb eergisteren voor het eerst gebruik gemaakt van MFP. Ideaal tot nu toe!
    Enige waar ik tegenaan loop is het feit dat ik maar extreem weinig eiwitten mag hebben volgens het advies.
    Ik heb aangegeven dat ik 2 kilo af wil vallen en ik sport 3-4x in de week, intensief. Sportschool en tennis.
    Maar schijnbaar mag ik maar 58 eiwitten per dag. Ligt het aan mij of is dit wel heel erg weinig voor iemand die 3-4x per week intensief sport? Ik eet altijd 250 gr. magere kwark na het sporten en dan zit ik er al overheen, terwijl op mijn sportschool wel wordt geadviseerd om kwark te eten na een intensieve work-out.

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Bedoel je 58 gr eiwit per dag? dat lijk me inderdaad erg weinig

• evapfneisel Berichten: 95 Member
    Bedankt voor de reacties tot nu toe! Gelukkig ben ik er dus niet helemaal vreemd in :wink:
    Ik hou dan dus ongeveer 120 gr. per dag aan... 2x mijn lichaamsgewicht dus.

Dan nog iets, wel iets anders.

Ik eet dus altijd na het sporten 250 gr. magere franse kwark van de lidl.
    Maar het programma zegt dat ik op dat moment in totaal 46 gr. suiker naar binnen werk.
    Ik heb net de verpakking bekeken en er zou nog iet eens 10 gr. suiker per 250 gr. in moeten zitten.
    Dus.... hoe kan dit? :open_mouth:
  • ave1969 Berichten: 336 Member
    t Lijkt mij dat iemand dan de gegevens van het product niet juist heeft ingevoerd. Je kunt je eigen producten aanmaken, en dan wel de juiste gegevens invullen.
    er staat een heel liijstje met Lidl Franse kwark. Maar deze _Lidl - Linessa - Magere Franse Kwark _ komt overeen met het etiket van deze kwark :)
    Ik voer van alle producten die ik koop de registratie in, dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn registraties kloppen. Alleen in een bijzonder geval zal ik een beroep doen op de database van MFP zelf. Zelf je producten invoeren en gebruiken zorgt voor een nauwkeurigere registratie en laat weinig ruimte over tot het 'misregistreren'.
    Oke, dat is wel slim. Dank je!
  • mirche97 Berichten: 1 Member
    Ik eet ongeveer 120g eiwitten per dag (gewicht ca 67kg) en sport 4-5 keer per week. 58g lijkt me idd te weinig.
    Momenteel kom ik uit op ongeveer 150-160 gram eiwitten per dag.
    Is nog best een opgave, en red het ook echt niet zonder een eiwitshake elke dag eerlijk gezegd.
    Je kunt je calorie-behoefte en macro's ook middels de 4-4-9 formule berekenen:
    https://dadarkbeast.wordpress.com/2013/07/09/how-much-macronutrients-do-you-need-calculating-your-macros/
    september 2015 aangepast
    itzhanne82 schreef: »
    Je kunt je calorie-behoefte en macro's ook middels de 4-4-9 formule berekenen:
    https://dadarkbeast.wordpress.com/2013/07/09/how-much-macronutrients-do-you-need-calculating-your-macros/

Heb deze methode ook eens 2 maanden gehanteerd vorig jaar, maar werkte niet lekker voor mij

Denk dat iedereen een eigen weg hierin moet zoeken.
    Als iets werkt voor jou, houd dat dan vast.

Bij deze site er wel op letten dat je eerst alles omrekend naar lbs gewichten

PS ben het niet eens met hoe deze kerel zijn LBM vaststeld en daarmee dus zijn eiwitinname
    Hij gaat namelijk uit van al het overtollige vet van zijn gewicht afhalen, en niet van zijn vetvrije massa.
    In mijn geval zou dat zijn, ik wil op 78 kg uitkomen.
    Dan zou ik 172 gram eiwitten moeten eten, 69 gram vet en 198 gram koolhydraten
    Echter ga ik uit van mijn vetvrije massa dan zou dit zijn 70 kg, wat neerkomt op de volgende macro's:
    154 gram eiwitten, 62 gram vet en 232 gram koolhydraten

Dit is nogal een verschil.

Ga ik uit van de 1,8 keer lichaamsgewicht in eiwitten zit ik op 158 gram eiwitten. Dit zit dus dichter bij mij vetvrije massa gewicht als de zijn LBM methode (wat overigens naar mijn idee foute formulering is op zijn site)
    ik eet 180 gr eiwit per dag. Dat is 1 bak kwark en 2 shakes
    september 2015 aangepast
    ik zit momenteel op : 288 gr. Kh. 180 Ei. 50 V.
    september 2015 aangepast
    1 bak kwark, van hoeveel gram dan? Want die bakken van 450 gram zit 35-40 gram in, afhankelijk van welk merk.
    Dan heb ik het over de magere milde kwarken.
    Dat zou dan betekenen dat je eiwit shake 60 gram eiwit bevat... lijkt me sterk

Je zal toch ook uit andere voeding je eiwitten halen.
    Even domme vraag misschien, maar als vegetariër eet je wel of geen eieren?

EDIT! Zit net ff te kijken, maar zie dat franse magere kwark of magere milde kwark weinig uitmaakt. Ligt beetje aan welk merk, maar per pak van 450 gram scheelt bij de jumbo maar 2 gram eiwit, koolhydraten en vet blijft gelijk.
    Helaas heeft mijn jumbo die groene verpakking van magere milde kwark niet meer, had nu van melkan gekocht, maar zie dus dat ik prima die franse kan pakken voor mijn eiwitten.
    Dacht altijd dat die franse veel vet erin had zitten
    Ik haal mn kwark bij de Lidl Magere franse kwark, en er zit 500 gr in ( per 100gr. 50 cal. 9 ei. 4 kh. en 0.2 vet)

in1 eiwitshake (28 gr) zit 21gr eiwit

Ik eet wel vis en eieren
    (5*9)+(21*2)=87
    Dan haal je nog best veel uit je vis als je aan de 180 gram per dag zit. Een gekookt ei is namelijk ongeveer 7-8 gram eiwit (ga ik even uit van 60 gram eieren, zijn de medium eieren uit supermarkt).

Dat zou betekenen dat je 60-70 gram uit vis haalt... Eet je dan ongeveer 200-300 gram vis per dag?
    Je zal ongetwijfeld ook nog wat walnoten of andere ongezouten noten eten namelijk.

Zou willen dat ik dat kon (financieel gezien) maar vis is echt zo belachelijk duur tegenwoordig. Vind het heerlijk, maar mijn bankrekening vind dat minder leuk.
    Sowieso is kwaliteitsvlees, kip & vis ontzettend duur. Een goeie vis moet je echt bij de visboer halen, maar ja... wat je zegt heb ik ook... mijn bankrekening vindt dit minder leuk. Eens in de zoveel tijd kan het wel, maar echt niet elke week.
    nee ik eet niet iedere dag vis, soms wat meer eieeren , een andere keer een vleesvervanger , en In havermout zit ook wel veel eiwit.

Bekijk anders eens mijn voedingslogboek.

Noten eet ik niet zoveel want als ik een zakje haal , gaat het er in 1 avond doorheen, dan kan ik niet meer stoppen
    Noten zijn, naast dat ze natuurlijk goede voedingsstoffen bevatten, wat dat betreft ook ontiegelijk calorierijk! Echt, een paar walnootjes en je zit zo op de 200kcal... :sweat_smile:
    itzhanne82 schreef: »
    Noten zijn, naast dat ze natuurlijk goede voedingsstoffen bevatten, wat dat betreft ook ontiegelijk calorierijk! Echt, een paar walnootjes en je zit zo op de 200kcal... :sweat_smile:

Ja klopt, ik doe het door mijn ontbijt soms ipv de meusli, maar dan mag ik echt maar 15-20 gram en dat is best weinig als je het ziet liggen haha

Vis idd bij visboer, heel soms Talapia filet of kabeljauw uit vriesvak in supermarkt

ik doe bij t ontbijt een lepel pindakaas door mn havermout om voldoende vet binnen te krijgen.

Ik eet regelmatig koolvisfilet. dat is lekker en goed te betalen
    Ik zou ook meer vis moeten eten. Eitje probeer ik wel elke dag te eten. En havermout eet ik ook af en toe (niet mijn favoriet). Wel fijn om te zien aan mijn eetschema's dat ik nu niet meer in het rood kom bij de eiwitten! :)
    Lievig .Misschien een idee om je voedsellogboek openbaar te maken, dan kan een ander zien wat je eventueel verkeerd doet. En je opmerking over in het rood staan met eiwitten. Ik weet niet welke verhouding je macronutrienten heeft, maar rood staan in de eiwitten is minder erg dan rood staan in de koolhydraten en vetten

Welkom!

Het lijkt erop dat je nieuw bent hier. Log in of registreer om te beginnen.