Hoeveel eiwitten per dag?
Reacties
-
Haha... use the food you take wisely... De shakes dienen iig je 'doel'... of anders gezegd; de voeding dient zijn doel op het moment dát je het neemt. Ik zou zeggen; niets aan veranderen...0
-
Ik zit op t moment vrij hoog met mn eiwit 2.5 x lichaams gewicht. Ik heb het een keer verlaagt naar 2, maar verloor in die periode veel spiermassa, dus ben ik weer naar 2.5 gegaan0
-
Wat is eigenlijk het verschil tussen snelle en langzame koolhydraten?0
-
Hier een mooie uitleg en de gevolgend van deze koolhydraten en welke betekenis eitwiiten kan hebben.
0 -
0
-
Wat is eigenlijk het verschil tussen snelle en langzame koolhydraten
Langzame koolhydraten zijn de complexe suikers, die langzaam worden vrij gegeven. Complexe, dus langzame, koolhydraten zitten in bijvoorbeeld havermout, zoete aardappels & volkoren producten. Deze vorm van koolhydraten houd je bloedsuikerspiegel relatief laag en geven geen piek.0 -
Mooie uitleg ItHanne....0
-
Thanks Janeck!0
-
Late reactie, sorry, vakantie gehad dus Maar duidelijk verhaal! En is het nu ook beter om meer van het één of van het ander te eten? Want aan de hand van de voorbeelden die je noemt zijn langzame koolhydraten over het algemeen beter... los van het fruit/snelle koolhydraten.0
-
Het ene voedingsproduct is niet beter dan het andere, het bestaat gewoon uit een andere 'samenstelling'. Ik zou mij er niet zo druk om maken en gewoon lekker je eten eten...0
-
Oke, dank je! Ga ik zeker doen Maar met mate... hihi
0 -
Vandaag 2kg Holland & Barrett ProteIne gehaald. Hopelijk behoud ik dan wat meer mijn spiermassa en ga ik, verhoudingsgewijs, meer vet verliezen. Afvallen in spiermassa in net hetgene wat ik absoluut niet wil. Mijn vrouw vind me al lastig genoeg met al die eisen die ik heb met het eten dus dan maar iets minder eten en aanvullen met extra eiwitten.0
-
Je hebt niet meer dan 2gr per kilo lichaamsgewicht aan eiwit nodig. Het is nooit bewezen dat meer eiwit dan dat zorgt voor meer spiermassa of voor beter behoud ervan. Dus stel dat jij 80gr weegt, dan is meer dan 160gr eiwit per dag niet nodig.0
-
Ik hoop dat ik meer dan 80 gr weeg.
Ik weeg nu iets meer dan 88kg dus dan zou ik 172 gr eiwitten nodig hebben. Ik ben blij als ik boven de 80 gr eiwitten kom.0 -
Haha, ik zie het... 80kg moet dat dus zijn...Ik weeg nu iets meer dan 88kg dus dan zou ik 172 gr eiwitten nodig hebben. Ik ben blij als ik boven de 80 gr eiwitten kom.0
-
Die dagen dat ik dus boven de 80 gram kom is dan zo'n dag dat ik vis, kip of 4 eieren eet. Ik ben nog wel aan het afvallen (1kg/week) waarop ik op 1270 kcal per dag kom (of meer wanneer ik getraind heb).
Ik heb al een aantal maaltijden omgezet naar maaltijden die meer eiwitten bevatten en minder suiker en vet. Maar dan nog.0 -
is 1270 kcal per dag voor een man van 88 kilo niet een beetje weinig?
0 -
-
1270 kcal? Dat is, net als de reacties hierboven, veel te weinig voor een man met jouw gegevens! Als jij zo weinig kcal eet, dan kan ik mij voorstellen dat je moeite hebt met je eiwitinname. Het aantal grammen van je eiwitinname is natuurlijk wél gebaseerd op je kcal e.d. Echter hoef je nooit meer dan 2gr per kg lichaamsgewicht te eten.0
-
Toen ik me aanmelde bij MFP woog ik nog 96 kg (daarvoor 98) en had aangegeven om 1kg per week af te vallen en uiteindelijk op 85kg te komen. Ik heb rustig werk. Sporten geef ik apart op maar probeer niet om alles bij te eten omdat de kcal verbruik bij sporten maar benaderingen zijn.
MFP gaf toen op 1270 kcal met een minimum van 1200.0 -
96kg en dan 1270 kcal is nóg erger (omdat je qua verhoudingen dan nog meer 'mag' eten). Hoe lang ben je en wat is je leeftijd? Je gewicht was 88kg?
MFP is in feite maar een 'dom' programma. Ik zou never nooit niet MFP aanhouden om je kcal behoefte te bepalen, maar dit op een site doen waar je je TDEE en BMR kunt uitrekenen.0 -
Ik woog 96kg en nu weeg ik nog 88,...kg. Ik ben 1.86m lang en 45 jaartjes oud. Ik heb ook op andere sites die waardes uitgerekend. Ook daar kwam ik op ongeveer dezelfde waarde uit. Als ik straks op mijn gewicht zit dan gaan die waardes wel weer omhoog omdat ik dan geen kilo per week meer hoef af te vallen.0
-
maar dan heb je een BMR van rond de 1900 kcal en je zit er dan nu 600 kcal onder denk dat je daar je lichaam geen plezier mee doet. geen last van honger of futloos gevoel? of erg koud enzo?0
-
Nee, nergens last van. Eigenlijk voel ik me stukken beter. 16 graden vind ik een heerlijke temperatuur om in te werken en 19 om niks te doen.
Maar om af te vallen moet je onder je BMR gaan zitten. Het avondeten (als ik tenminste geen avonddienst heb) wordt door mijn vrouw geregeld. Dat is dus eten wat de pot schaft (misschien maar goed ook).0 -
Maar om af te vallen moet je onder je BMR gaan zittenHet avondeten (als ik tenminste geen avonddienst heb) wordt door mijn vrouw geregeld. Dat is dus eten wat de pot schaft0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora