Hoeveel eiwitten per dag? - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Hoeveel eiwitten per dag?

Opties
245

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    aar rood staan in de eiwitten is minder erg dan rood staan in de koolhydraten en vetten
    Uhm, waarom?!
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Ow meende dat deze wel openbaar was eigenlijk. Regel ik!
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Het wordt wel aangeraden om de eiwitten uit verschillende bronnen te halen (om een verhoogde kans op kanker te voorkomen) en mocht je meer dan 2 gr per kilo lichaamsgewicht/dag aan eiwitten binnen krijgen, zorg dan dat je genoeg water drinkt. Mensen die reeds nierfalen hebben kunnen beter wat minder (minder dan 2 gr/kg) eiwitten consumeren.
    Uhm, waarom?!

    Zwaarder worden door spieropbouw is minder erg dan zwaarder worden door vet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat hebben koolhydraten daar nu in vredesnaam mee te maken? Als ik mij niet vergis zit Lievig in een tekort en daar maakt het niets uit of nu je eiwitten het hoogst is, of je koolhydraten. Tekort = afvallen en overschot = aankomen.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Afvallen door spiermassa te verkleinen verlaagt je minimale verbranding en moet je weer meer lijnen om te kunnen afvallen. Ongebruikte koolhydraten worden uiteindelijk omgezet in vetten. Ongebruikte eiwitten worden verwerkt door je nieren en raak je zo weer kwijt. Ik neem aan dat mensen die willen afvallen juist hun vet kwijt willen raken en een gezondere levenstijl willen gaan volgen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je in een tekort zit, wordt sowieso alles verbruikt en is er geen sprake van 'ongebruikte koolhydraten' (welke macro dan ook for that matter), dus ik wil daar wel een bron van zien hoe jij dit nu zo stelt. Tijdens een hele strenge cutperiode zóu je kunnen overwegen je kh iets lager te zetten en je eiwitten wat hoger te doen voor zoveel mogelijk behoud van spiermassa, maar dan heb je het meer over de puntjes op de i.

    Trouwens, een overschot van kcal (dat betreft dus alle macro's) wordt sowieso opgeslagen, of dit nu koolhydraten zijn, eiwitten of vetten.

    Dat je van koolhydraten dik wordt is de grootste fabel die er op internet heerst.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Bij afvallen en droge spieren kweken moet je met eiwit op 1.5 a 2 gr. p. kg lichaamsgewicht zitten. ( ik zelf zit op 2.5) en ongeveer 1gr p.kg vet zitten, en wat er dan overblijft is koolhydraten . Aldus Guy Droog.

    http://www.guydroog.com/2013/03/09/spiermassa-opbouwen-optimale-voeding-voor-spiergroei/
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Azag_Thoth schreef: »
    Afvallen door spiermassa te verkleinen verlaagt je minimale verbranding en moet je weer meer lijnen om te kunnen afvallen. Ongebruikte koolhydraten worden uiteindelijk omgezet in vetten. Ongebruikte eiwitten worden verwerkt door je nieren en raak je zo weer kwijt. Ik neem aan dat mensen die willen afvallen juist hun vet kwijt willen raken en een gezondere levenstijl willen gaan volgen.

    Ben ik helemaal mee eens

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Bij afvallen en droge spieren kweken moet je met eiwit op 1.5 a 2 gr. p. kg lichaamsgewicht zitten. ( ik zelf zit op 2.5) en ongeveer 1gr p.kg vet zitten, en wat er dan overblijft is koolhydraten . Aldus Guy Droog.

    Dat is ook correct, maar dan is bijna in álle gevallen de koolhydraatinname het hoogst... Daarnaast wordt er nérgens gesteld dat je koolhydraatinname dient te verlagen voor afvallen, dat is gewoon onzin. In een tekort wordt niets opgeslagen, omdat het woord het al zegt; tekort... Dus wat Azag stelt klopt niet.

    Daarnaast slaat deze uitspraak ook kant noch wal:
    Afvallen door spiermassa te verkleinen verlaagt je minimale verbranding en moet je weer meer lijnen om te kunnen afvallen.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Als het goed is kunnen jullie nu alles van me zien, ook mijn eetdagboek. Zou fijn zijn als jullie daarop willen schieten wat betreft de hoeveelheden? Ik heb er echt geen verstand van en alles wat hierboven staat begrijp ik ook niet echt... Het enige wat ik wil is gewoon goed eten, voldoende zooi binnen krijgen + sporten om dan uiteindelijk af te vallen.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    JJe zal hier veel tegenstrijdige informatie krijgen. Zoek veel op internet ,of vraag het je trainer
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Op internet zal ik ook veel tegenstrijdige info krijgen denk ik. Bij de trainer informeren doe ik sowieso altijd wel :)
    Heb het schema eergisteren toevallig aan hem laten zien en hij had het idee dat het er ook wel goed uit zag, maar eigenlijk is hij helemaal geen fan van dit soort dingen bijhouden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Lievig1986 je weet inmiddels wat je te doen staat :wink:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Heb het schema eergisteren toevallig aan hem laten zien en hij had het idee dat het er ook wel goed uit zag, maar eigenlijk is hij helemaal geen fan van dit soort dingen bijhouden

    Betere trainer zoeken hahaha.

    Tegenstrijddigheden zal je altijd tegenkomen, maar uitendelijk is het jouw lijf, en jij bepaald wat goed voor je is
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    @Lievig1986 je weet inmiddels wat je te doen staat :wink:

    Ja, dank je!! :D
    janeckbear schreef: »
    Heb het schema eergisteren toevallig aan hem laten zien en hij had het idee dat het er ook wel goed uit zag, maar eigenlijk is hij helemaal geen fan van dit soort dingen bijhouden

    Betere trainer zoeken hahaha.

    Tegenstrijddigheden zal je altijd tegenkomen, maar uitendelijk is het jouw lijf, en jij bepaald wat goed voor je is

    Neuh, deze trainer is dikke prima. Dat hij er geen fan van is, betekent niet dat hij niet weet waar hij het over heeft natuurlijk :) + hij heeft allemaal in zijn koppie zitten, ik natuurlijk nog niet!

    Mja, ik kan wel bepalen wat goed voor me is, maar als ik denk dat iets goed is en dat is het juist helemaal niet... kom ik ook niet zo ver ;)

    Maar heb net hele goeie tips gekregen, dus ik verwacht dat het wel goed gaat komen!

  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    @itzhanne82,

    Je zei dat het niet uitmaakte of je tekort bestaat uit koolhydraten of eiwit. Als je wil afvallen wil je inderdaad een tekort hebben. Maar als je alleen een tekort aan eiwitten hebt en niet aan koolhydraten (en vooral als die bestaan uit suikers) dan kun je nog wel afvallen maar niet erg gezond en je zal daarna ook weer snel ankomen omdat je afgevallen bent aan spiermassa.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Uhm... een algeheel tekort is en blijft een tekort... je lichaam komt dan energie, kcal, tekort en heeft nergens iets van over, waardoor het overtollig vet gaat verbranden... En koolhydraten zijn suikers... niet 'vooral' suikers.

    Als mensen gaan jojo'en komt dat omdat ze na een (lang) tekort te snel teveel gaan eten... dáár kom je van aan.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Azag_Thoth schreef: »
    @itzhanne82,

    Je zei dat het niet uitmaakte of je tekort bestaat uit koolhydraten of eiwit. Als je wil afvallen wil je inderdaad een tekort hebben. Maar als je alleen een tekort aan eiwitten hebt en niet aan koolhydraten (en vooral als die bestaan uit suikers) dan kun je nog wel afvallen maar niet erg gezond en je zal daarna ook weer snel ankomen omdat je afgevallen bent aan spiermassa.

    Snap waar je op doelt, alleen is niet helemaal juist wat je nu zegt.
    Je bedoeld waarschijnlijk dat je wel afvalt, maar ook spiermassa verliest

    Dit is niet zo zeer ongezond, niet iedereen die wil afvallen wil ook nog een ripped body zien te krijgen.
    Wil je echter afvallen met behoud van zo veel mogelijk spiermassa, dan zul je eiwitten tot je moeten nemen.
    Hoeveel dit is, is afhankelijk van je lichaam.

    Aangeraden hoeveelheid is 1,5 tot 2x je lichaamsgewicht.
    Op moment dat je verder kijkt als alleen afvallen in gewicht, en dus naar vetpercentages en Lean Body Mass gaat kijken, kun je over het algemeen het beste werken met macro percentages. Deze ongeveer aan zien te houden (helemaal precies kan wel, maar is alleen weggelegd voor de echt fanatiekelingen denk ik) en zolang je in een tekort blijft zal je afvallen, maar wel nagenoeg je spiermassa behouden.

    Training door middel van krachttraining kan hier zeker aan bijdragen.

    Maar dat je dan weer snel aankomt, ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar ik zou dit dan graag onderbouwd zien worden.

    Ik kom alleen maar aan als ik meer eet als verbruik, en als ik veel vocht ga vasthouden door weinig water te drinken, dat is bij mij ook een oorzaak of ik ene dag 88 weg en volgende dag soms ineens anderhalve kg zwaarder terwijl ik niet te veel gegeten heb. Ook creatine is iets waarvan ik in eerste 2 weken dat ik het gebruik in gewicht aan kom.

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Als je een tekort van het een hebt. Dan heb je een overschot van het andere, en dat overschot is juist het probleem, Een overschot aan eiwitten worden afgebroken door de nieren, maar een teveel aan koolhydraten zet zich om in vetwefsel
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Heren (Janeck & Azag), volgens mij ontstaat er nu redelijk wat verwarring en worden en dingen geroepen die niet correct zijn.
    Als je een Tekort aan eiwitten hebt, dan heb je een overschot aan koolhydraten. Met als gevolg dat je niet afvalt

    Als men in een tekort zit, val je sowieso af, ongeacht je verhoudingen. En trouwens, wat bedoel je met 'overschot aan koolhydraten'? Als je een overschot aan koolhydraten zou hebben, maar dit geldt net zo voor eiwitten en vetten, dan eet je dus teveel. Je komt dan niet aan vanwege de koolhydraten, dat is namelijk een fabel, maar vanwege een calorie overschot wat gecreëerd wordt. Je kunt dus 3 dingen stellen; je valt af, blijft op gewicht of je komt aan. In alle gevallen maken de verhoudingen NIETS uit... wél kunnen verhoudingen een rol spelen of je helpen in een specifiek doel en dat je dus met een reden bepaalde verhoudingen kiest.
  • suzanneklaver4
    suzanneklaver4 Berichten: 8 Member
    Opties
    een gezond aantal eiwitten is 0,8 gram per kilo aan lichaamsgewicht. ga je erboven zitten moeten je nieren extra hard werken wat schade kan geven. een beker melk na het sporten is voldoende.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    een gezond aantal eiwitten is 0,8 gram per kilo aan lichaamsgewicht. ga je erboven zitten moeten je nieren extra hard werken wat schade kan geven. een beker melk na het sporten is voldoende.

    ligt maar helemaal aan je doel. Als je aan krachtsport doet mag je op 2 of 3 x je lichaamsgewicht zitten. En wat voor schade denk je dat junk food aan je nieren (en de rest)geeft?
  • suzanneklaver4
    suzanneklaver4 Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik heb het nagevraagd aan mijn dietist en hij zegt een beker melk na sport is voldoende. Meer is onzin. Ik loop in het ziekenhuis bij de dietist. Ik lees van genoeg mensen dat die door te veel eiwitten (door ook shakes etc) nierfalen hebben gekregen en aan de dialyse zijn beland. Ik kan je 1 ding vertellen. Dat wil je absoluut niet. Junkfood brengt tuurlijk ook schade aan. door oa het vele zout wat er in zit. Maar eiwitten kunnen dus ook degelijk schade veroorzaken. Een gewoon gezond eetpatroon is nog het beste met van alles wat.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    een gezond aantal eiwitten is 0,8 gram per kilo aan lichaamsgewicht. ga je erboven zitten moeten je nieren extra hard werken wat schade kan geven. een beker melk na het sporten is voldoende.
    Dit statement is al lang achterhaald en hoger in eiwitten is niet schadelijk voor je nieren.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Dit statement is al lang achterhaald en hoger in eiwitten is niet schadelijk voor je nieren.

    Ik ben het niet vaak met je eens meer dit keer voor 100% ;)