20 kilo afvallen- wie doet er mee? - Pagina 3 — Dutch (Netherlands)

20 kilo afvallen- wie doet er mee?

Opties
1356

Reacties

  • Emin257
    Emin257 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik zou ook mee willen doen maar ik heb dit community gedeelte nooit gebruikt. Hoe werkt dit eigenlijk, moet ik worden toegevoegd in een groep ofzo?
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi @Emin257,
    Welkom op het forum / de community. Je hoeft hier niet apart in een groep te komen, iedere gebruiker heeft toegang en de mogelijkheid reacties te plaatsen. Je kunt reageren waar je wilt. Er zijn meerdere topics met informatie te vinden en waar gebruikers elkaar steunen.

    Je kunt ook lid worden van groepen: https://community.myfitnesspal.com/nl/groups
    Dat is een soort mini community, maar niet verplicht en ook niet zo actief als het forum.

    Veel succes! Wat zijn jouw specifieke doelen?
    Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Mfp doet niet automatisch je aantal calorieën naar beneden.
    >
    > Je kan zelf je tdee en BMR berekenen op diverse sites. Deze moet je invullen in mfp


    Dat kun je oplossen door bij Doelen je gewicht bij te werken naar je huidige gewicht
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    Iedereen bedankt voor de tips en succes!
    Laten jullie vrijdags weten of je bent afgevallen?
    Voor iedereen die dat wil natuurlijk
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Mijn gewicht wordt automatisch bijgesteld als ik hem invoer in de Garmin app connect. Vandaar dat ik het niet zag....

    Bedankt voor de tip!!!!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik wil meedoen. Leuk om op een vaste dag de voortgang door te geven. Wil nog minimaal 15 kilo kwijt
  • Consuela1971
    Consuela1971 Berichten: 19 Member
    Opties
    Leuk, ik wil ook meedoen. Mijn uitdaging is ongeveer 16 kg kwijt te raken. Gekregen toen ik stopte met roken. Afgelopen zondag, mijn weegmoment, was ik 4 kg kwijt. Nog 12 te gaan.
    Extra uitdaging: geen gluten, melkproducten, soja, suiker, bewerkte voeding ivm endorfineresistentie. Maar ik ben super gemotiveerd en heb er plezier in.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Nou, het is vrijdag dus we delen onze voortgang neem ik aan. Ik ben deze week 2,8 kilo kwijt. Gisteren was ik een kilo lichter, dus het had meer kunnen zijn maar dat komt dan volgende week. Ik wil naar de 68 a 72 kilo.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Zo dan, goed bezig !!!!!!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dankjewel! Waar ik gisteren nog het meest blij mee was is dat ik volgens de meting van mijn diëtiste mijn spiermassa heb behouden. Vermoedelijk omdat ik sinds 6/7 weken ben begonnen met hardlopen.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    @Sandraatje123 wat goed, 2,8 kg in een week, kan ik alleen maar van dromen. Hardlopen werkt super, helaas heb ik een blessure waardoor het even niet mag dus compenseer ik dat met andere sporten, maar met hardlopen verband ik het meeste. Hoeveel km of hoe lang kan je achterelkaar lopen?
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    Ik doe een half uurtje per keer, om de dag. Qua afstand kom ik inmiddels in de buurt van 4 kilometer. Dit omdat ik de snelheid afwissel. Het valt mij juist tegen wat ik er mee verbrand trouwens. Ik heb vorige maand 51 kilometer hard gelopen en daar 6100 calorieën mee verbuikt (schatting via Endomondo). Dat staat gelijk aan iets minder dan 1 kilo aan vet. Wel heb ik actief werk, ik doe schoonmaakwerk. Maar de grootste sprong met afvallen maak ik met minder eten. Niet extreem, gewoon rond de 1600 a 1800 calorieën.
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Ik sluit me ook aan. Na poging 108 of zo. Ik ben sinds deze week weer gezond bezig, veel wandelen en gewoon gezond eten. Ben slechte drinker, eet bijna geen zuivel en fruit, maar nu moet het gewoon. Dus houdt het consequent bij. Heb aan 1 kan knieklachten dus zou gewoon beter voor me zijn.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Ik doe een half uurtje per keer, om de dag. Qua afstand kom ik inmiddels in de buurt van 4 kilometer. Dit omdat ik de snelheid afwissel. Het valt mij juist tegen wat ik er mee verbrand trouwens. Ik heb vorige maand 51 kilometer hard gelopen en daar 6100 calorieën mee verbuikt (schatting via Endomondo). Dat staat gelijk aan iets minder dan 1 kilo aan vet. Wel heb ik actief werk, ik doe schoonmaakwerk. Maar de grootste sprong met afvallen maak ik met minder eten. Niet extreem, gewoon rond de 1600 a 1800 calorieën.

    Afvallen doe je door minder eten, klopt, maar sporten helpt wel. 6100 calorieën voor 51 km is 610 per 5 km. Als je straks iets sneller loopt, zit je al bijna op 1000 calorieën per uur, dat is ongeveer het maximaal haalbare. Dat valt dus helemaal niet tegen, je bent goed bezig.
  • NielsVanGhendt
    NielsVanGhendt Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik doe ook mee!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    > @ReinderRendier zei:
    > > @Sandraatje123 zei:
    > > Ik doe een half uurtje per keer, om de dag. Qua afstand kom ik inmiddels in de buurt van 4 kilometer. Dit omdat ik de snelheid afwissel. Het valt mij juist tegen wat ik er mee verbrand trouwens. Ik heb vorige maand 51 kilometer hard gelopen en daar 6100 calorieën mee verbuikt (schatting via Endomondo). Dat staat gelijk aan iets minder dan 1 kilo aan vet. Wel heb ik actief werk, ik doe schoonmaakwerk. Maar de grootste sprong met afvallen maak ik met minder eten. Niet extreem, gewoon rond de 1600 a 1800 calorieën.
    >
    > Afvallen doe je door minder eten, klopt, maar sporten helpt wel. 6100 calorieën voor 51 km is 610 per 5 km. Als je straks iets sneller loopt, zit je al bijna op 1000 calorieën per uur, dat is ongeveer het maximaal haalbare. Dat valt dus helemaal niet tegen, je bent goed bezig.

    Dat is waar, ik had het alleen hoger verwacht. Zoveel moeite om een kilo extra te verbranden terwijl ik als ik oplet altijd wel 1 a 2 kilo per week afval, zonder hardlopen was dat al zo. Werk geeft mij meer verbruik dan sporten, dat is mijn geluk
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Een teken dat je een goed uitgebalanceerde levensstijl hebt, houden zo.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Of je nu 10km hardloopt of wandelt, maak qua calorieën verbranden niet uit. Wel qua conditie.

    Met duursporten KAN je wel spiermassa inleveren.

    Vergelijk eens een marathon loper met een sprinter.
    Interval training kan hiervoor helpen.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Kanttekening, conditietraining is goed maar met meer spiermassa verbrand je meer calorieën ook in rust dus onderschat krachttraining niet. Misschien nog wel effectiever naar mijn mening.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    En het maakt wel iets uit. Niet zoveel als je zou verwachten, maar wel iets. Per mijl scheelt het toch rond de 20%.
    En je bouwt natuurlijk meer conditie en spieren op.
  • denevesilke
    denevesilke Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey hey, ben nieuw hier en weet niet goed hoe het werkt.. Mijn doel is 15kg afvallen. Als mama van 2 kids is dat niet altijd even simpel, soms is fast-food eten echt gemakkelijk en snel klaar en grijp je daar meteen naar. Mijn oudste kindje is 2,5 jaar en mijn jongste kindje is 2maand. Ik ben al mijn zwangerschaps kilo's kwijt van de laatste zwangerschap maar van de eerste zijn er wel een 10tal blijven plakken. Heb nu een voedingsschema gekocht op maat.. Moet zeggen dat het wel echt helpt. Ik ben begonnen op 78,8kg en nu 2 weken verder weeg ik 75,3kg. Dus al 3,5kg kwijt met enkel op mijn eten te letten en ik moet zeggen... Ik eet meer als voordien.. Gewoon gezonde dingen.. Ga nu vanaf komende dinsdag terug 2-3keer naar de sportschool en hoop dat ik het echt blijf volhouden.. Moeten elkaar steunen he :#
  • letteke77
    letteke77 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik doe graag mee. Ik wil graag 10 kilo afvallen 10 kilo die er het afgelopen jaar bij aan is gekomen door emotie eten en minder kunnen bewegen. Mei vorig jaar is er een zenuwziekte bij mij ontdekt die er voor zorgt dat ik minder kan bewegen mede door 24/7 extreem veel pijn en vermindering van spiermassa en aansturing. Ik sport 1x in de week en probeer nu heel erg op mijn eet wijze te letten.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Doe 1 keer in de week boodschappen voor heel de week.
    Dat spaart tijd. Veel roerbak groenten zijn snel klaar hoor. Het is ff zoeken maar veel gerechten die gezond zijn, kan je binnen een half uur op tafel hebben.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi @denevesilke en @letteke77
    Welkom en veel succes :) Duidelijke doelen en goed uitrekenen wat je TDEE en BMR is om te kijken hoeveel je nodig hebt. Voeding is inderdaad het meest effectief!

    Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    Deze week helaas aangekomen na superweek met eten. Veel stress en weinig slapen
    96,8. 0,5 erbij. 5.5 eraf in totaal

    Hoe gaat t bij jullie?