20 kilo afvallen- wie doet er mee?
Reacties
-
Op en neer, blijf maar op hetzelfde gewicht hangen, 105 +- 1 kg. Mijn buikomvang is toevallig ook 105 cm, die heb ik gisteren gemeten want de weegschaal alleen klopt niet.
En gek genoeg kijkt iedereen verbaasd als ik zeg dat ik te dik ben en aan het afvallen ben, alsof ik alleen mijn buik zie.1 -
Als je op hetzelfde gewicht blijft hangen, zit je niet (meer) in een tekort.1
-
Hier ook een plus, 2 kilo ofzo. Jammer... weer even mijn focus hervinden1
-
Die focus komt weer. Het gaat lukken!!
Ik ben ook wel eens wat zwaarder.
Soms onverklaarbaar. Vocht? Toch iets meer gegeten. De trend is belangrijker. Als die maar naar beneden gaat.1 -
Vandaag gaat in elk geval lekker, zojuist 40 km gefietst. Heerlijk3
-
de trend gaat zeker naar beneden, maar rustiger dan ik gewend ben. Maar dat is waarschijnlijk beter om straks stabiel te worden en blijven1
-
@Sandraatje123 zei: vandaag gaat in elk geval lekker, zojuist 40 km gefietst. Heerlijk
Lekker bezig! Stond een straf windje!0 -
Sommige stukken wel ja, maar ach, het was zonnig en droog dus ik was allang blij 😎1
-
Zijn er hier ook mensen die sonja bakker volgen?
0 -
Leuk dat ik hier dit draadje vind.
Nog maar net 2d geleden begonnen.
Met mijn startgewicht van 113kg, moet er minstens 23kg af.
90kg was het gewicht dat ik tot 4j terug moeiteloos kon houden door het regelmatige sporten(lopen).
Door verandering van werk met stress tot gevolg bleven de sportmomenten achterweg en sloop het snoep en de zware bieren in mijn leven.
Dit wordt wel een lange rit, maar de focus en de doelstellingen zijn aanwezig.
1. Eerst naar de grens van 100kg (-13kg)
2. Vervolgens neem ik het lopen opnieuw op (tot 4j terug was 3x 10km per week geen uitzondering) en hoop ik verder tot op 90 kg (nog eens -10kg) te geraken
Belangrijk bij mezelf zijn vooral de avonden (snoep) en de weekends (bierliefhebber).
Om alles een beetje in goede banen te leiden heb ik ook een diëtiste onder de arm genomen die me gedurende 12 consultaties opvolgt, dan zijn we toch al snel een half jaartje verder.
Ik volg het hier zeker op en zal zeker zo nu en dag een update geven. Leuk om hier te lezen dat we allemaal hetzelfde doel hebben :-)
3 -
Hoi Guy, welkom en veel succes!
Hoe denk je jouw doelen te gaan behalen? Reken je BMR & TDEE uit online (via Google kan je dat makkelijk vinden, TDEE calculator bijvoorbeeld) en kijk wat haalbaar is
Als je vragen hebt, stel ze gerust.1 -
Strak plan @Guylaenen1
-
Hallo iedereen, vandaag ook opnieuw begonnen
Enkele jaren terug 15kg afgevallen maar zodra ik de controle verlies kwam alles er terug aan
Hopelijk lukt het mij terug.1 -
Vast wel!!! Succes!!
De eerste stap heb je al gezet1 -
Hoe is het de afgelopen week gegaan? Iedereen afgevallen?
Hier 0,6 eraf deze week. Totaal nu 6,1 kwijt. Weeg nu 96,2. Op naar de 95 kilo!!!!
Iedereen maar weer succes1 -
Top gedaan
Bij mij is maandagochtend het weegmoment, tot nu toe heb ik er alle vertrouwen in.1 -
Week 0 : 112,9kg
Week 1 : 110,9kg (-2,0)3 -
@Guylaenen wat is beweegreden om 1x per week te wegen in tegenstelling tot elke dag en dan het weekgemiddelde te nemen?1
-
itzhanne82 schreef: »@Guylaenen wat is beweegreden om 1x per week te wegen in tegenstelling tot elke dag en dan het weekgemiddelde te nemen?
Nu is het ganse week focus naar maandagochtend toe, hoewel ik me occasioneel toch af en toe weeg door de week (maar dan zonder noteren of akties)
0 -
Oké en JUIST om de reden dat jij aangeeft, het getal op de weegschaal heeft waarde, is het verstandig dagelijks te wegen en het weekgemiddelde uit te rekenen. Zo krijg je beter inzicht in je progressie, want je hebt concrete data. Een enkele weging in de week zegt heel weinig zonder context.
Maar ik snap je punt overigens wel hoor, alleen zou ik anders aanraden.3 -
Week 0 : 112,9kg
Week 1 : 110,9kg (-2,0)
Week 2 : 110,2kg (-0,7)0 -
Ik doe zeker mee, mij mag je toevoegen.. Iedereen hier mag me toevoegen1
-
Ik zie deze topic pas net, maar was begin april begonnen. Inmiddels 8,7 kg kwijt.
Af en toe kunnen er grote verschillen tussenzitten die worden veroorzaakt door vochttoename of verlies. Soms lijkt het dan alsof je ineens 2 kg bent aangekomen/afgevallen. Als je net begint met afvallen zal je vooral vocht verliezen. Als je een paar dagen ineens veel gaat eten (met name zout) kan je ook weer veel vocht vasthouden. Dit is heel normaal en dien je rekening mee te houden, zodat je niet gedemotiveerd raakt.
Voor mij werkt het beste om het te houden op 0,3-1 kilo per week. Nog meer afvallen wil niet zeggen meer vetverlies. Je wilt immers niet al je vetvrije massa verliezen die ervoor zorgt dat je je caloriebehoefte hoger kan houden.2 -
Ik weeg overigens bijna elke ochtend. Het helpt mij de schommelingen in gewicht te herkennen. In een paar dagen of 1-2 weken kan je veel schommelingen hebben gehad in je gewicht die niet hoeven te betekenen dat je ook echt bent afgevallen/aangekomen. Je zal op langere termijn moeten kijken of het ook echt een dalende lijn is (waar pieken en dalen bijhoort).
Het bijhouden van je buikomtrek en de spiegel kunnen je ook helpen bij je progressie.2
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora