voorstellen - Pagina 4 — Dutch (Netherlands)

voorstellen

Opties
124

Reacties

  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    de truck is dan wel te stoppen na een burger
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    de truck is dan wel te stoppen na een burger

    Ja dat ken ik hahaha
    Daarom is het zo goed om niet over je dageliikse hoeveelheid callorieen te gaan
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    als je naar je grafiek kijkt, dan ga je als een speer. Dus gewoon lekker doorgaan en zien waar je uit komt
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Denk dat het beste is per 2-3% te evalueren.
    Ik wilde toen ik op +40% vet zat werken naar de 20%

    Nu ik die grens heb bereikt, ben ik nog niet echt tevreden, buik is er nog steeds en wil dat voornamelijk platter hebben.

    Uiteraard ook vet rond armen en (boven)benen, maar dat is voor mij minimaal en acceptabel aangezien ik geen bodybuilder hoef te worden

    Nu ben ik gewoon per 2% aan het kijken hoe ik mezelf vind

    Ik weet dat ik inmiddels op een gezond gewicht zit, en viscerale vet waarden zijn ook niet heel hoog (13 terwijl daar het ongezonde begint t/m 55, geloof ik)

    Nu bezig om zo'n 10 kg eraf te krijgen, wat verrekte lastig is, en dan zou ik op 77 kg uitkomen. Dat is voor mijn lengte (193 cm) best laag, maar naar mijn idee nodig om eerst het overtollige vet eraf te krijgen, daarna zal het een periode van bulken worden en daarna weer cutten om zo steeds droger te worden.

    op dit moment is uiteindelijke doel 95 kg met een vet% van 12% Denk dat dat mooi staat met mijn postuur
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Hey Gustaaf, ik ben 192cm en ik denk dat ik er op de zelfde manier inzit als jou (allen 8 jaar later als je van 85 bent :smile: )
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Gustaaf, hoe kom je aan die getallen van visceraal vet? ik ga uit van de waarde van de Inbody scan, en daar moet je onder de 100 zitten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Volgens mij heeft Gustaaf dat al eerder verteld. Dit was op tanita weegschaal, if I'm not mistaken...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Volgens mij heeft Gustaaf dat al eerder verteld. Dit was op tanita weegschaal, if I'm not mistaken...

    Geen idee welke weegschaal precies, maar als ik google op viscerale vetwaardes word in nederland t/m 59 gehanteerd (dacht ik) degene die jij gebruikt janeck is een australische fabrikant en daar word inderdaad een schaal t/m 100 gebruikt

    Onder de 12 is goed, daarboven geeft het een vergrootte kans op verschillende gezondheidsproblemen

    Aangezien ik nu op 13 zit, en ik, toen ik begon met afvallen, op iets van 32 zat (kan er een paar naast zitten), weet ik dat ik goed bezig ben
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    oke ik ben met inbody van 140 naar 80 gegaan
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    hoe meten jullie dit? bij mij geeft de weegschaal gewicht en vet %
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    ik laat af en toe in de sportschool een body scan maken. Daar rolt alles uit ,spiermassa ,vetpersentage, enz. Maar ik ben er wel een beetje sceptisch op, t geeft een beetje een richtlijn.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Als je dit elke keer door dezelfde persoon met dezelfde apparatuur laat doen heb je wel een idee of je de goede richting ingaat of niet. Je kan in ieder geval de waardes van elke meting onderling met elkaar vergelijken
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    ja das waar ik ben wel benieuwd naar mijn viscale vet waarden. op een scan was enige tijd geleden te zien dat mijn nieren ingekapseld zaten in vet. dat was een van de redenen om serieus te gaan afvallen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Wat DarkLord zegt, meet elke keer op dezelfde manier, door dezelfde persoon, met dezelfde apparatuur, en het liefst op dezelfde dag van de week, zelfde tijdstip van de dag (met uur marge)

    Hoe meer variabelen je weghaalt, hoe nauwkeuriger je je metingen kan vergelijken
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Ja dat doe ik idd iedere woensdag direct na het douchen ik meet weeg en maak fotos
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    ik doe altijd zelfde apparaat en de zelfde persoon, en ik voer alle waardes on een tabel van exel, dan krijg je een mooi overzicht, maar ik zie het als een indicatie
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    JP schrijft Ja dat doe ik idd iedere woensdag direct na het douchen ik meet weeg en maak fotos

    per dag kun je wel een enorm verschil in gewicht hebben, daarom weeg ik me iedere dag.
    Foto's maken werkt ook erg goed, vooral als je de datum erbij schrijft om te vergelijken
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Per dag heb je juist een groot verschil in gewicht, maar dat kan zo veel oorzaken hebben dat het naar mijn idee geen zin heeft om elke dag te wegen.
    Toen ik elke dag woog, frustreerde me dat alleen maar, en volgens mij heeft JP dat ook.

    Ik kijk liever op lange termijn of mijn gewicht daalt, als dagelijkse schommelingen.

    Daarnaast gezegd, een weegmoment en meetmoment, blijft ten alle tijde een momentopname.
    Dus pin jezelf er niet te veel op vast als je ene week bijvoorbeeld 111 kg bent, en de week erna 111,5 kg

    Blijft je gewicht stijgen of echt niet afnemen, neem dan je voeding nog eens onder de loep, misschien eet je ongemerkt toch meer als je denkt.
    Heb je dat gedaan en kom je nog steeds aan, of val je iig niet af, dan zou je je kcal inname moeten verlagen. Advies van mijn kant is om dit met 100 per week te doen. Niet dat je ineens van 2000 kcal naar 1500 gaat, beter in een maand tijd afbouwen tot je een punt hebt gevonden dat je weer afvalt
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties

    Als je een weekgemiddelde van je dagelijkse wegen maakt heb je een nauwkeuriger beeld dan dat je je maar 1 keer per week weegt.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Foto's maken werkt ook erg goed, vooral als je de datum erbij schrijft om te vergelijken
    gelukkig doet mijn iphone dat vanzelf :wink:

    Gustaaf85 schreef: »
    Toen ik elke dag woog, frustreerde me dat alleen maar, en volgens mij heeft JP dat ook.

    ja idd

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties

    Gustaaf85 schreef: »

    Toen ik elke dag woog, frustreerde me dat alleen maar, en volgens mij heeft JP dat ook.
    l
    Dit moet je niet doen omdat het een moment opname is. T gaat om de lange termijn.

    Maar ditzelfde heb ik gehad bij een body scan. Als die ongunstig was en ik niet aangekomen was in spiermassa had ik een pesthumeur. Ik zeg had want ik weet nu dat dat gewoon een fout in mn denken is.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Als je een weekgemiddelde van je dagelijkse wegen maakt heb je een nauwkeuriger beeld dan dat je je maar 1 keer per week weegt.

    Voor mij persoonlijk ben ik het daar niet mee eens, maar voor jou werkt dagelijks wegen wel weer.

    Voor mij dus niet omdat het frustreert zoals ik al aangaf, daarnaast zijn bij mij de dagelijkse fluctuaties te groot waardoor ik bijvoorbeeld van maandag op dinsdag kilo zwaarder ben, en dan op vrijdag tov maandag halve kg lichter. Terwijl ik dan wel dezelfde hoeveelheid kcal heb gehad die dagen.

    Vind die schommelingen dan niet echt nauwkeurig weergeven. Dan moet ik achter elke schommeling weer een reden gaan zoeken hoe dat kan komen. Te weinig gedronken, meer of minder vezels, wel of niet naar de wc geweest (ik heb probleem dat ik weekend alles binnenhoud) nee dank je. Je kan in mijn ogen ook te veel gaan analyseren, hoewel ik het leuk vind en graag met cijfers werk, dat gaat me net te ver
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    sorry maar als je gewicht zo veel flutureerd , dan is dat ene weegmoment in de week erg onnauwkeurig volgens mij.
    Gisteren was ik ook 1 kg zwaarder dan vandaag. de waarheid zal daarom een beetje in het midden liggen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    Het gaat om lange termijn, dus of je nu wekelijks weegt of elke dag en daar een gemiddelde van neemt maakt niets uit. Zo lang er maar over een langer termijn een dalende lijn te zien is het prima.

    Wel een notitie; als het gewicht dagelijks zo fluctueert met kilo's, dan is er ook niet iets in de haak. Of in de haak... dan doet het mij vermoeden dat er niet met dezelfde omstandigheden wordt gewogen. Belangrijk is juist, maar dat is bekend, om tijdens of op dezelfde 'soort' momenten te wegen. Of dat nu elke dag meteen uit bed is (en dan ook nog de keuze na of voor een toiletbezoek), of in de avond. Als de omstandigheden maar hetzelfde zijn.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    helemaal mee eens dat het om het lange termijn gaat