Voor- en na foto's - Pagina 5 — Dutch (Netherlands)

Voor- en na foto's

1235789

Reacties

• pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    7gpyfwoqneyt.jpg
    ik denk dat deze foto zelfs nog niet op mijn piek was :s

qufw78vlbyin.jpg

van mei 2014 op 160kg :( naar nu ondertussen bijna 2 maand stabiel op ca 82kg.
    dankzij loggen met mfp en endomondo. B)

grtjs Ron
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Wauw zeer goed gedaan Ron.
    En dat in een jaar tijd, respect!. Bijna letterlijk gehalveerd
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    goed bezig man!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Goed gedaan Ron!

Maar ehhhh, ben je ook gekrompen of is je zoontje zo gegroeid? :p
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Thanks all.

:) ave , die gedachte had ik ook al hehe. Is mijn petekind. Ik heb zelf 2 dochters. Ik had vorige maand deze foto gemaakt tijdens logeren en toen herinnerde ik me die foto van zijn 1e communie. Perfect om te vergelijken dacht ik zo...
  • Beer79
    Beer79 Berichten: 1 Member
    Ik ben sinds gisteren geregistreerd op MFP. Wat een geweldige site met mooie en motiverende mensen. April 2013 woog ik 113kg. geduende het jaar ben ik afgevallen tot 82kg. Inmiddels weeg ik 90kg en ben ik sinds 3 maanden weer 2x per week een uur aan het trainen met mijn personal trainer. Bloed, zweet en tranen... maar het helpt en geeft een goed gevoel.
    Ik hoop ook snel mijn voor en na foto's hier te kunnen plaatsen,... voor het dramatische effect neem ik dan natuurlijk als voorfoto die uit maart 2013 ;)

Gefeliciteerd allemaal. Echt geweldig wat jullie hebben bereikt. Deze foto's maken mijn training van vanmiddag weer iets om naar uit te kijken. Weer een stapje dichter bij het eindresultaat.
  • nasseriemakhlouf
    nasseriemakhlouf Berichten: 1 Member
    december 2015 aangepast
    Hoi Allemaal,

IK ben Nasserie (45 jaar) 1.83 meter en kom oorspronkelijk uit Nederland, maar woon op dit moment al 8 jaar in België. Dit bevalt mij enorm goed.

Vorig jaar gestopt met roken en jullie raden het al dan kom je aan in gewicht. Dit was ook een bewuste keuze. Zo kon uiteindelijk van het roken af komen. Uiteindelijk woog ik 112,5 kg. Dit was voor mij de reden om er iets aan te gaan doen.

Heb eerst 4 weken insanity gedaan, waarbij ik in 4 weken tijd ruim 10 kg ben kwijt ben geraakt en mensen insanity werkt. Alhoewel ik er wel veel plezier in had moest ik stoppen vanwege een blessure aan men enkel.
    Heb mezelf aangemeld bij een fitnessclub waar ik nu al 6 maanden aan het trainen ben. Mijn eerste weegmoment was 102,5 kg en 28% bodyfat. Op dit moment weeg ik 94 kg en ben dus al 18,5 kg afgevallen en in spiermassa aangekomen.

Vanaf 01-01-2016 ga ik 10 weken droogtrainen, en wordt mijn doel om tussen de 8 en 10 % bodyfat te krijgen.
    De bedoeling is dan om elke week 50 calorieën (alleen in Koolhydraten) te minderen, niet in eiwit of vet (goede vetten). Dit is dus 12,5 gram per week, lijk weinig, maar na 10 weken is dit 125 gram minder aan koolhydraten, whow, ben benieuwd naar die uitdaging en benieuwd naar het resultaat. De voor en na foto zullen dan wel online komen.

Het is een hele lange weg, maar de resultaten motiveren mij alleen maar. Echter alles wat je bv op youtube ziet, binnen 10 weken zulke resultaten, is gewoonweg onmogelijk.

Het is bloed, zweet, maar zonder tranen.

Groeten en tot later
    Nasserie

• evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Heb na 6 maanden nieuwe foto's gemaakt, maar baal wel een klein beetje. Het randje vet onder mijn navel is wel wat minder geworden, maar verder weinig verschil. Maar wel een troost dat de rest van mijn lichaam wel duidelijk is
    veranderd (minder vet op mijn rug en slankere benen). De buik komt ook wel ^^

urslvtg6fkvi.jpgw5kwqchz4qo8.jpg

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Sowieso is geduld een schone zaak en je mag hoe dan ook trots zijn! Wat ik zie is dat je waarschijnlijk in een te klein of geen deficit hebt gezeten. Ik zou een groter verschil verwachten na 6 maanden. Helaas kun je niet zelf bepalen waar het vet (als eerste) verdwijnt. Jammer dat je juist van de door jouw geconstateerde veranderde lichaamsdelen geen foto hebt gemaakt! Zeker een voor en achter shot en die te vergelijken kan soms een compleet plaatje geven.
  • evapfneisel
    Ja, ik ga 1 januari meerdere delen fotograferen om later te kunnen vergelijken. Wat bedoel je met deficit? :)
    Soms denk ik ook dat het niet platter wordt dan dit omdat ik een wat hollere rug heb....
  • itzhanne82
    Deficit betekent tekort. Het is de Engelse term voor "tekort". Surplus wordt bijvoorbeeld bedoeld met "overschot" als we het over calorieën hebben. Ik zou verwachten dat als je een half jaar lang in een tekort hebt gezeten, je wel wat meer verandering zou zien (meer vetverlies). Heb je je voeding dat halve jaar goed bijgehouden? Dat je buik niet platter wordt, heeft helaas niets met je holle rug te maken. Het platter worden van je buik, of in het algemeen vet verliezen, doe je door een tekort in je inname te hanteren.
  • evapfneisel
    Hmmz, leek me altijd wel logisch dat je omdat je met een holle rug staat, dus je buik naar voren duwt, hij automatisch wat dikker lijkt. Maar dat is natuurlijk niet de reden achter dat vetrolletje wat ik dus zo graag kwijt wil :p

Voor mijn gevoel heb ik het altijd wel goed bijgehouden. Moet wel zeggen dat ik pas sinds 1 maand iets meer sport en de calorieën omlaag heb gezet. Dus misschien dat de echte verandering nog moet komen. In die 6 maanden zat ik namelijk ook nog niet altijd hier, dus hield ik mijn calorieën niet echt bij en sportte ik ook wat minder. Dus ik verwacht eigenlijk het komende half jaar toch wel meer verandering te zien.
  • itzhanne82
    Hmmz, leek me altijd wel logisch dat je omdat je met een holle rug staat, dus je buik naar voren duwt, hij automatisch wat dikker lijkt.
    Toch blijf ik dat een gekke uitspraak vinden. Zo hol vind je jouw rug helemaal niet. Als jij je buik naar voren duwt en praktisch 'in je rug hangt', dan is dit heel slecht voor je houding. Daarnaast, áls je al denkt dat je 'dikker' lijkt omdat je een holle rug hebt, dan heb je dat waarschijnlijk ook op de 1ste foto gedaan, dus dan zijn de fotomomenten voorzien van dezelfde variabelen. Dan NOG blijf ik erbij dat ik meer verschil zou verwachten als je je vetpercentage omlaag aan het brengen bent.

"Voor mijn gevoel" is dus een gevaarlijke beredenering, omdat je dénkt dat je dat gedaan hebt, maar niet het 'bewijs' hebt dát je dat gedaan hebt. Daarom is het zo belangrijk dat je voedingsregistratie klopt en niets aan het toeval overlaat. Want weet je inmiddels je onderhoud, je tekort en je overschot? Je BMR en je TDEE? Weet je met welk aantal kcal je afvalt? Houd je dit bij? Bén je überhaupt al afgevallen etc... In feite zou je na een week of twee in een (goed) tekort al verschil moeten zien en zéker in een maand.
  • evapfneisel
    itzhanne82 schreef: »
    Hmmz, leek me altijd wel logisch dat je omdat je met een holle rug staat, dus je buik naar voren duwt, hij automatisch wat dikker lijkt.
    Toch blijf ik dat een gekke uitspraak vinden. Zo hol vind je jouw rug helemaal niet. Als jij je buik naar voren duwt en praktisch 'in je rug hangt', dan is dit heel slecht voor je houding. Daarnaast, áls je al denkt dat je 'dikker' lijkt omdat je een holle rug hebt, dan heb je dat waarschijnlijk ook op de 1ste foto gedaan, dus dan zijn de fotomomenten voorzien van dezelfde variabelen. Dan NOG blijf ik erbij dat ik meer verschil zou verwachten als je je vetpercentage omlaag aan het brengen bent.

"Voor mijn gevoel" is dus een gevaarlijke beredenering, omdat je dénkt dat je dat gedaan hebt, maar niet het 'bewijs' hebt dát je dat gedaan hebt. Daarom is het zo belangrijk dat je voedingsregistratie klopt en niets aan het toeval overlaat. Want weet je inmiddels je onderhoud, je tekort en je overschot? Je BMR en je TDEE? Weet je met welk aantal kcal je afvalt? Houd je dit bij? Bén je überhaupt al afgevallen etc... In feite zou je na een week of twee in een (goed) tekort al verschil moeten zien en zéker in een maand.

BMR en TDEE heb ik berekend, dat heb ik je toen nog in een berichtje gestuurd. Toen zou ik op 1900 moeten zitten, maar na 4-5 weken was er weinig verschil, dus heb ik dat omlaag gebracht naar 1650. Met die 1650 ben ik nu denk ik een maandje bezig ongeveer. Echt wegen heb ik nooit gedaan, dat doe ik ook pas sinds 1 maand. Ben sowieso wel een kilo kwijt, maar ik doe vrij veel krachttraining ook, dus mijn spieren zullen wel ietsje zwaarder zijn geworden. Maar ik let niet zozeer op kilo's, maar meer hoe mijn lichaam eruit ziet. Afgevallen ben ik trpuwens zeker wel, want mijn benen zijn een stuk slanker en er is ook vet op mijn rug kwijt. Het wegen ga ik nu wel beter bijhouden. Tevens doe ik dan vetpercentage e.d. en die is tussen de eerste en laatste meting ook een stukje omlaag gegaan. Er gebeurd dus zeker wel wat.... alleen niet echt bij mijn buik.

Ik weet wel zeker dat ik het nog beter bij zou kunnen houden, het invoeren van voeding gaat vrij goed (ik scan vrij veel en weeg ook bijna alles wel af), maar ik kan wel wat strikter zijn met weegmomenten en iets meer geven bij het sporten.

Heb je anders advies wat betreft mijn eten? Ik eet af en toe wel ongezond, maar probeer er dus om te denken dat ik onder die maximale aantal calorieën zit en dat lukt eigenlijk altijd wel.

• itzhanne82
    en sowieso wel een kilo kwijt, maar ik doe vrij veel krachttraining ook, dus mijn spieren zullen wel ietsje zwaarder zijn geworden.
    Spieren opbouwen kan niet tijdens een tekort.
    Maar ik let niet zozeer op kilo's, maar meer hoe mijn lichaam eruit ziet.
    Als je vet kwijt wil, is de weegschaal helaas wel het instrument om dit te registreren. Vetverlies, bij elk willekeurig lichaamsdeel, is minder wegen. Dus je zult, naast hoe je lichaam eruit ziet, wél moeten letten op je kilo's. Het meer geven tijdens het sporten heeft in mijn ogen niet veel zin. Tijdens het vetverliezen is je energiebalans altijd leidend, met of zonder sport. Als jij al meer dan een maand op 1650 zit en dit een behoorlijk te kort is, dan MOET je meer afvallen dan 1 kilo. Ergens klopt er dan dus iets niet; of je registreert onjuist, of je registreert niet alles.

Het enige advies is simpelweg alles juist te registreren, niets meer niets minder. Meten is weten, dus als je bijvoorbeeld natte vingerwerk toepast tijdens de registratie van je voeding, dan is dit niet heel erg handig. Alles netjes afwegen, zélf je voedingsproducten invullen, je aan je kcal-inname houden etc. Het maakt niets uit wat je eet, je tekort is leidend.
    december 2015 aangepast
    en sowieso wel een kilo kwijt, maar ik doe vrij veel krachttraining ook, dus mijn spieren zullen wel ietsje zwaarder zijn geworden.

Als ze helemaal nieuw is met krachttraining kan je zeker in begin aankomen door dit te doen.
    Echter na 6 maanden krachttraining zou dit niet meer moeten zijn lijkt mij

Daarnaast ben ik het hanne eens, energietekort is leidraad
    Ik heb afgelopen maand veel minder nauwkeurig gewogen, gevolg is dat ik ben aangekomen, 4 kg maar liefst (gelukkig weet ik ook dat 60-70% water is)
  • evapfneisel
    Maar ik let niet zozeer op kilo's, maar meer hoe mijn lichaam eruit ziet.
    Als je vet kwijt wil, is de weegschaal helaas wel het instrument om dit te registreren. Vetverlies, bij elk willekeurig lichaamsdeel, is minder wegen. Dus je zult, naast hoe je lichaam eruit ziet, wél moeten letten op je kilo's. Het meer geven tijdens het sporten heeft in mijn ogen niet veel zin. Tijdens het vetverliezen is je energiebalans altijd leidend, met of zonder sport. Als jij al meer dan een maand op 1650 zit en dit een behoorlijk te kort is, dan MOET je meer afvallen dan 1 kilo. Ergens klopt er dan dus iets niet; of je registreert onjuist, of je registreert niet alles.

Het enige advies is simpelweg alles juist te registreren, niets meer niets minder. Meten is weten, dus als je bijvoorbeeld natte vingerwerk toepast tijdens de registratie van je voeding, dan is dit niet heel erg handig. Alles netjes afwegen, zélf je voedingsproducten invullen, je aan je kcal-inname houden etc. Het maakt niets uit wat je eet, je tekort is leidend.

Oke, bedankt voor je advies! Waardeer het ontzettend :D Ik zal er extra goed op letten dat ik goed registreer.
    Daar zal het hem dan wel in zitten. Zou het anders niet weten, aangezien ik toch wel zeker 4x per week sport.
    En zal dan ook elke 2 weken wegen.
  • itzhanne82
    Nogmaals, sporten heeft niets met afvallen te maken. Het vergemakkelijkt enkel je energietekort. Je dient tevens elke dag te wegen en dan een weekgemiddelde te nemen. Om de 2 weken wegen heeft geen enkele nut. :wink:
    Door het sporten creëer je een hoger TDEE, waardoor je dus meer kan eten.
    Dus dat neem je al mee met het eten.

Zou je je TDEE baseren op geen sportactiviteit, en je gaat daarnaast wel 4 dagen per week sporten, dan creëer je een groter energietekort en zal je afvallen. Echter zit daarin dus het gevaar dat je weinig energie zal hebben, tenslotte is voeding energie voor je lichaam, waardoor je kan sporten (een prof wielrenner zal ook niet een tour fietsen op lege maag)

Soms kan het wel leuk zijn om te experimenteren hiermee.

Dus je TDEE (zonder sporten) -10% eten, en daarnaast gaan sporten om zo een groter deficit te maken.
    Zolang je boven je BMR blijft kan het voor paar weken geen kwaad, alleen zal je snel merken dat je sportprestaties minder worden.
    Als je normaliter bijvoorbeeld uurtje kan rennen op 10 km/u zal je dat met minder voeding/energie niet vol houden
  • evapfneisel
    december 2015 aangepast
    Nogmaals, sporten heeft niets met afvallen te maken. Het vergemakkelijkt enkel je energietekort. Je dient tevens elke dag te wegen en dan een weekgemiddelde te nemen. Om de 2 weken wegen heeft geen enkele nut. :wink:

Pfff, oke :p lastig want ik krijg dus verschillende adviezen. Trainer op de sportschool zegt dat ik juist niet elke dag moet wegen, maar elke 2 weken.
    Gustaaf85 schreef: »
    Door het sporten creëer je een hoger TDEE, waardoor je dus meer kan eten.
    Dus dat neem je al mee met het eten.

Zou je je TDEE baseren op geen sportactiviteit, en je gaat daarnaast wel 4 dagen per week sporten, dan creëer je een groter energietekort en zal je afvallen. Echter zit daarin dus het gevaar dat je weinig energie zal hebben, tenslotte is voeding energie voor je lichaam, waardoor je kan sporten (een prof wielrenner zal ook niet een tour fietsen op lege maag)

Soms kan het wel leuk zijn om te experimenteren hiermee.

Dus je TDEE (zonder sporten) -10% eten, en daarnaast gaan sporten om zo een groter deficit te maken.
    Zolang je boven je BMR blijft kan het voor paar weken geen kwaad, alleen zal je snel merken dat je sportprestaties minder worden.
    Als je normaliter bijvoorbeeld uurtje kan rennen op 10 km/u zal je dat met minder voeding/energie niet vol houden

Wat ik eraf sport eet ik er niet bij (los van misschien een keer 100 calorieën), dus dat zou goed moeten zijn lijkt me?
    Begrijp wel dat voeding voor energie zorgt. Merk dat ik met sporten ook niet last heb van bijvoorbeeld te weinig eten, heb altijd wel dezelfde hoeveelheid energie en kan altijd wel gewoon doorgaan.

• itzhanne82
    Trainer op de sportschool zegt dat ik juist niet elke dag moet wegen, maar elke 2 weken.
    Want? Wat is zijn idee hierachter? Als je nadenkt... eerlijk nadenkt; wat denk je wat een beter inzicht/ realistischer beeld geeft;
    * elke dag wegen en dan een weekgemiddelde nemen
    * 1x per 2 weken wegen

Wat je namelijk krijgt is dat die laatste optie niet heel realistisch zal zijn, maar écht een momentopname. Je gewicht kan per dag enorm fluctueren (omhoog of naar beneden). Als je een weekgemiddelde neemt, dan heb je een gemiddeld gewicht van die week. Je kunt dan, als je deze gegevens invoert, een betere progressielijn volgen en zien. 1 meetmoment per 2 weken zegt vrij weinig en zou je denk pas na een maand of 2 wat kunnen zeggen over je progressie. Maar goed, zo zie ik het. Ik ben bij meerdere zeer bekende trainers/ coaches (denk aan Anne Haakmeester. Zij heeft mij gecoached in mijn reverse traject) geweest en deze hanteren allemaal de 1ste manier van wegen.
    Als ik het echt ga bijhouden wat betreft mijn gewicht ivm trainingen en dat ik echt aan het cutten ben, dan weeg ik ook elke dag.
    Doe ik een training waarbij ik op onderhoud zit (TDEE) dan weeg ik mezelf liever elke 2 weken, omdat elke dag wegen bij mij ook frustraties oplevert (ratio vs emotie)

Maar ben het er mee eens, wil je afvallen dan werkt elke dag wegen en dit in bijvoorbeeld excel bijhouden, het beste (ook voor mij)
    Op dagen dat ik dan zwaarder ben geworden, ga ik na, wat heb ik anders gedaan (minder water, meer zoutig eten, andere training, minder zwaar getraind)
    En pak dan ook gewoon een weekgemiddelde voor mijn gewicht
  • evapfneisel
    Ik weet niet meer welke reden hij op gaf. Elke dag/2 dagen leek me eerst ook logisch, maar ik ga er vanuit dat een trainer wel weet waar hij het over heeft. Maar misschien niet altijd dus. Ik heb net via Markplaats (hoop ik) een digitale weegschaal gekocht, dus ik zal zodra die binnen is elke dag wegen.
  • itzhanne82
    Je gaat er in feite van uit dat de trainer inderdaad weet waar hij het over heeft. Maar ik ken zat 'personal trainers' die maar wat lullen. Niet dat hij dat doet, maar ik ben dan benieuwd waarom hij adviseert om 1x per 2 weken te wegen... waarom? Ik begrijp de intentie niet achter 1x in de 2 weken... Ik kán me nog indenken dat hij zou zeggen 1x per week, maar hij neemt elke 2 weken... Enfin... Ik zou elke dag doen en het week gemiddelde nemen.
  • evapfneisel
    Ik kan het altijd nog even vragen :)

Ik was vanochtend weer in de sportschool en liep langs de spiegel en net als ieder ander toch even postuur checken!
    En eigenlijk, ondanks dat er op de foto's weinig verschil is te zien, ben ik wel erg tevreden met hoe mijn lichaam is veranderd. Ik heb geen foto's van 1 jaar geleden, maar toen was er zeker wel meer buikje aanwezig. Dus ook al lijkt het nu alsof weinig verandering is, ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe het tot nu toe is gegaan. Ik ga natuurlijk wel gewoon door, met de tips van jullie erbij, en dan zien hoe het er weer over bijvoorbeeld 3 mnd uit ziet, maar ik ben eigenlijk wel trots op wat er tot nu toe van mijn lichaam is geworden! Ook goeie motivatie ^^

@itzhanne82 als je dat zou willen, zou je dan naar mijn eten/drinken willen kijken? Ik doe niet aan speciale voeding of shakes oid, maar ben wel benieuwd wat jij erover te zeggen hebt.