20 kilo afvallen- wie doet er mee? - Pagina 6 — Dutch (Netherlands)

20 kilo afvallen- wie doet er mee?

Opties
12346»

Reacties

  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Hier veel aangekomen. Wil
    20 kilo kwijt maar vind het erg moeilijk om vol te houden. Iemand tips om mij op het juiste spoor te houden?
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hier helpt het om alles te loggen, ook als ik me niet aan de planning hou. En dagelijks wegen en ook gewoon invoeren als ik aangekomen ben. Ik heb een eventueel schuldgevoel aan de kant gezet en pas geen struisvogelpolitiek meer toe. Sindsdien voelt het minder als een opgave en gaat de lijn weer omlaag. Misschien heb je er iets aan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zorg ervoor dat je een voedingspatroon kiest wat je voor altijd vol kan houden. Als ik het zo lees lijkt het mij dat je een 'extreem' dieet hanteert, wat logischerwijs maar voor een korte tijd vol te houden is.
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Ben nu bezig met gewoon eten hoor. Dus dagelijks wegen is geen probleem? Vond het zo moeilijk omniet op de weegschaal te staan

    Ik ga voor 1480 kcal per dag. Gewoon eten. Maar alternatief zoeken voor snoepen. Dat ga ik nu doen. Ipv mars een snack a jack. Hartig of zoet savond. En wil voor de hele week warme maaltijden plannen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    1480 is niet bijster veel. Hoe ben je hierop gekomen?
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Door my fitnesspal. Afvallen op 0,8 per week ingesteld. Dan komt hij met dit voorstel

    Maar mag van mezelf tot 1700 als t niet lukt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Afvallen gaat niet lineair, waardoor een door MFP 'vastgesteld' gewichtsverlies per week wat gekoppeld zit aan een bepaalde calorie-inname compleet waardeloos en nutteloos is. Mensen vergeten dat MFP enkel een voedingsTRACKER is, geen (BMR/TDEE) calculator. MFP houdt geen rekening met lichaamscompositie, leefstijl, doelen of whatsoever. Reken je inname uit middels een TDEE calculator die je zo op internet kunt vinden.

    Naast dit is bijna 1 kilo per week afvallen heel erg veel. Uiteindelijk heb je bijna geen speling meer om je inname aan te passen, omdat je dan onder BMR komt. Ik durf te wedden dat wanneer je je gegevens invoert in een TDEE calculator dat je op een stuk meer uitkomt dan die 1480.

    Dit is natuurlijk ook een beetje gek; "ik mag van mezelf tot 1700 als het niet lukt". Stel dat jou TDEE daadwerkelijk 1480 is en je zelf als het niet lukt 1700 laat eten... dan eet je dus niet in een tekort waardoor je niet afvalt en zelfs zult aankomen, omdat je ruim 200kcal boven je behoefte gaat eten. Dat gaat niet werken natuurlijk. Maar goed, ik geloof niet dat jouw TDEE 1480 is.
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Wat is tdee calculator
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Gevonden. Bmr 1472 sedertary 1766
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Wat houdt dit nu in dan?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dit zijn de juiste vragen...En dat is nodig, want behoort echt tot de basis. Echter kun je daar al veel informatie over vinden hier op het forum. Gebruik de zoekfunctie even :smile:

    Daarbij; 1700 is dus denk ik een lukraak gekozen inname, gebaseerd op niets? :#
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Ik ben niet zo thuis op dit forum. Vind het onhandig zoeken. En krijg geen antwoord op mijn vraag dus laat het hierbij
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oké, dat is opmerkelijk. Een beetje eigen inzet of moeite doen mag best :/ Je stelt een vraag aan het begin van dit topic en ik neem de moeite om je daar mee op weg te helpen, maar zodra je zelf een beetje moeite dient te doen dan haak je af en wil je het erbij laten? En dat je niet thuis bent op het forum wil niet zeggen dat je niet de moeite kan nemen om er wél bekend mee te raken?
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Deze week 2,1 afgevallen. Blij mee.
    Komt natuurlijk mede van stopzetten medicatie maar heb me ook aan de voorgestelde kcal vsn mfp gehouden
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    groetje137 schreef: »
    Deze week 2,1 afgevallen. Blij mee.
    Komt natuurlijk mede van stopzetten medicatie maar heb me ook aan de voorgestelde kcal vsn mfp gehouden
    Ik ben geen arts maar dat is wel enorm veel in een week en ook heel snel? Let op dat gewicht niet lineair of vast gaat. Wie weet dat je volgende week weer wat meer weegt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    MFP stelt de inname vaak veel te laag in. Bijna altijd standaard tussen de 1200-1400 vaak. Bereken je inname liever via een bmr en tdee calculator.
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Ik heb aangegeven dat ik gestopt met medicatie waardoor ik ook vocht vasthield?
    Ik weeg vrijdag weer. Dan zie ik hoe het dan gaat.

    Ik heb de tdee calculator gebruikt en de waardes neergezet. Maar daar heb ik geen reactie op gehad.

    Ik zou graag poster benaderd willen worden en niet agressief.
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Positief bedoel ik
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Maar als niemand meedoet op dit forum stop ik met dit item want het ging mij om dat meer mensen hetzelfde doel nastreven.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb de tdee calculator gebruikt en de waardes neergezet. Maar daar heb ik geen reactie op gehad.
    Wat voor reactie zou je daarop willen hebben? Ik heb aangegeven dat er veel informatie te vinden is over de vraag die je stelt; dus de inname die je tot je zou moeten nemen, tips om af te vallen etc. Hierbij kan de zoekfunctie uitkomst bieden. Er is helaas geen kant en klaar antwoord op jouw vraag, omdat niemand bekend is met je lichaamsverhouding, je leefstijl, je eetpatroon of je beroep. Dat soort zaken spelen allemaal mee om je start-inname te bepalen. En in feite heb je dat eigenlijk al gedaan door je TDEE te berekenen. En wat TDEE en BMR inhouden kun je vinden op het forum, middels de zoekfunctie.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Moet het toch even kwijt, ik lees hier geen agressieve reacties tot nu toe. Misschien wat minder concreet dan u zou willen maar toch positief. Maar u reageert wel best fel.
  • groetje137
    groetje137 Berichten: 51 Member
    Opties
    Sorry. Was niet mijn bedoeling
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @groetje137 zei:
    > Sorry. Was niet mijn bedoeling

    Ik begrijp wel dat je niet altijd wat met de antwoorden kan, het is wat hooghartig soms.

    Hoe gaat het nu met je reis?