30 kg verliezen. Wie wil mee op weg? - Pagina 4 — Dutch (Netherlands)

30 kg verliezen. Wie wil mee op weg?

Opties
124

Reacties

  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    augustus 2020 aangepast
    Opties
    Ik heb inmiddels mijn eerste mijlpaal bereikt en ben inmiddels ruim 6 kilo kwijt en onder de 90 kilo (88.4 nu). Alleen ben ik deze week wat aangekomen terwijl ik niet meer eet. Hou het maar op hormonen, vocht vasthouden of wellicht al iets meer spiermassa in hoeverre dat kan na bijna 2 maanden bijna dagelijks work outs doen van Youtube.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Een week aan fluctuaties zegt niet zoveel, dus no worries! Hormonen zijn het niet en spier eigenlijk ook niet. Tenzij je echt een beginner bent en je nu al 2 maanden aan krachttraining doet.

    Vocht kan, ook met dit warme weer. Wanneer je na een week of 2 nog steeds niets kwijt bent, dan eet je waarschijnlijk niet meer in een tekort. Misschien is je NEAT omlaag gegaan, of je beweging/ sport?
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    Opties
    Ik moest even op zoeken wat NEAT is maar dat zou kunnen inderdaad. En door het warme weer pas ik mijn work outs ook aan.
  • LeenHe
    LeenHe Berichten: 5 Member
    Opties
    Hier ook de eerste mijlpaal bereikt. Uit de 3 cijfertjes. Zalig dat gevoel.
    En met keto ook echt een levensstijl gevonden die me helemaal ligt. Voel me frisser dan ooit, heb energie te over, zin om te sporten.
    Heb deze week mijn spiraaltje laten vervangen, dus hormonaal ook even een rommeltje. Die hitte helpt de lymfeproblemen ook zeker niet. Dus nog meer drinken en veel bewegen/zwemmen in niet te warm water.
    Op naar de volgende mijlpaal :-)
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    augustus 2020 aangepast
    Opties
    Toen ik gisteren op de weegschaal stond was ik datgene wat ik aangekomen was alweer kwijt plus nog wat extra.

    Ik zit ook een beetje met de hitte. Ik drink echt ruim voldoende, ik heb vandaag een hele fles spa op en dan tussendoor ook nog wat flesjes kraanwater. Maar door de hitte vergeet ik soms te eten. Vandaag was het half 4 en toen bedacht ik me dat ik nog niet geluncht had en om 5 uur weer honger voor het avond eten. Nu heb ik dus nog zo'n 400 calorieën over en geen idee wat ik ermee moet (heb al een bakje chips op omdat ik na al dat water wel trek had in iets zouts). En dan ook nog het gedoe met m'n workouts. Het is eigenlijk veel te warm om ook maar iets te doen. Vandaag wel wat gedaan voor een ventilator en daarna m'n zwembadje in buiten maar ideaal is het niet.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    @sakurablossoms82 maak je nu vooral niet druk om je workouts tijdens deze extreme hitte. Een paar dagen niet sporten zal echt geen groot verschil voor je maken.
    Misschien later op de avond nog iets eten als het wat is afgekoeld......beetje kwark met fruit vind ik dan meestal wel lekker.
    Met vaker een lichte frisse maaltijd kom ik nog altijd aan mijn targets.
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    Opties
    En vandaag heb ik mijn 2de mijlpaal bereikt: 10 kilo eraf. Nu nog zo'n 15 a 20 kilo te gaan. Voelde ook goed deze week om bij 2 winkels toch een kleinere maat nodig te hebben. Maar goed dat ik toch even voor de zekerheid was gaan passen.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Wat goed!
  • SandraSabira
    SandraSabira Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik wil er 20 kwijt maar doe graag mee
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    september 2020 aangepast
    Opties
    Ik heb weer een kleine mijlpaal gehaald: Mijn BMI is nu onder de 30 dus heb geen obesitas meer. Ook heel blij mee aangezien dat toch een verhoogd risico kan zijn m.b.t. corona.
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Hallo, ik ben al enige tijd bezig, moet er ook echt 22 kilo af, dus ga met jullie meedoen. TIjd van smoesjes zijn voorbij, het moet gewoon ook voor mijn gezondheid. Vanaf morgen gaat de knop om. Zometeen boodschappen doen, langs de sportschool voor een afspraak. Loop al genoeg qua werk, maar hier val ik niet mee af, mijn lichaam is er aan gewend. Moet nog even uitvogelen hoeveel calorieen ik mag, ik werk in de zorg, dus moet wel behoorlijk ontbijten en zit met wisselende diensten. Gewoon goed van te voren plannen lijkt me het allerbeste. Succes allemaal.
  • armstrongfan
    armstrongfan Berichten: 1 Member
    Opties
    Zou al blij zijn met 15 kilo minder Jaren van weight watchers proberen steeds wisselende puntentellingen en mij niet meer vinden in het nieuwe systeem ga ik dit proberen . MOmenteel aan de cardiorevalidatie na een uitgebreide aortaklepchirurgie en een conditie die vroeger vrij goed was is nu momenteel herleidt tot 0.0
    :
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    Opties
    jolandad68 schreef: »
    Hallo, ik ben al enige tijd bezig, moet er ook echt 22 kilo af, dus ga met jullie meedoen. TIjd van smoesjes zijn voorbij, het moet gewoon ook voor mijn gezondheid. Vanaf morgen gaat de knop om. Zometeen boodschappen doen, langs de sportschool voor een afspraak. Loop al genoeg qua werk, maar hier val ik niet mee af, mijn lichaam is er aan gewend. Moet nog even uitvogelen hoeveel calorieen ik mag, ik werk in de zorg, dus moet wel behoorlijk ontbijten en zit met wisselende diensten. Gewoon goed van te voren plannen lijkt me het allerbeste. Succes allemaal.

    Ik heb zelf ook in de zorg gewerkt en at echt als een bouwvakker, altijd honger. Helaas was bij mij toen nog niet de knop om dat ik minder met snoepen en minder ongezond moet gaan eten. Niet dat ik dat nu wel altijd doe maar ik weet zeker dat als ik toen die knop had omgezet de kilo's er meer vanaf gevlogen waren.

    En vooruit plannen helpt. Ik plan niet alles vooruit maar als ik bepaalde dingen al weet dan zet ik die er alvast in en plan ik daar weer omheen. En dan kom je er soms achter dat je best eens een zakje chips kan pakken ofzo.

  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    Opties
    Hoera ik heb de 30 kilo gehaald. Nooit gedacht dat ik het zo snel al zou halen eigenlijk. Ik wil proberen voor kerst nog ongeveer 5 kilo af te vallen en dan zit ik op het gewicht wat ik wil. Mijn gewicht nu is ook al helemaal prima dus als het niet lukt ook geen ramp maar wil proberen mijn buik iets platter te krijgen.
  • HarmKlaassen
    HarmKlaassen Berichten: 1 Member
    Opties
    30kg verliezen, dat is veel! Heb je er wel eens aan gedacht om een fat burner te gebruiken? Dit stilt je honger gevoel en helpt je bij het afvallen. Ik heb hier kunnen lezen waar het supplement goed voor is en welke het beste is.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2021 aangepast
    Opties
    30kg verliezen, dat is veel! Heb je er wel eens aan gedacht om eenfat burnerte gebruiken? Dit stilt je honger gevoel en helpt je bij het afvallen. Ik heb hier kunnen lezen waar het supplement goed voor is en welke het beste is.
    Sorry, mag ik hier even op inhaken? Fatburners zijn een waste of money en doen niks voor je. Daarbij kunnen ze ook nog gevaarlijk zijn. Je kunt veel beter kiezen voor volume voedsel zodat je langer verzadigd blijft en geen honger ervaart (als dat zo is).
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    Opties
    Ik heb geen fatburner of wat dan ook gebruikt en ben 30 kilo kwijt dus zoiets is echt niet nodig.
  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 50 Member
    Opties
    > @sakurablossoms82 zei:
    > Ik heb geen fatburner of wat dan ook gebruikt en ben 30 kilo kwijt dus zoiets is echt niet nodig.

    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Een fatburner is niks magisch hè. Het enige wat zou kunnen zijn is dat er zoveel stimulerende middelen inzitten, waardoor je rusteloos wordt en veel gaat bewegen (denk aan caffeine) Bewegen verbrand calorieën en wellicht zorgt het zo voor een energietekort.
  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Een fatburner is niks magisch hè. Het enige wat zou kunnen zijn is dat er zoveel stimulerende middelen inzitten, waardoor je rusteloos wordt en veel gaat bewegen (denk aan caffeine) Bewegen verbrand calorieën en wellicht zorgt het zo voor een energietekort.

    Jammer dat ze nog steeds geen wondermiddel hebben uitgevonden.

    Ik zou zelf ook niet zo snel voor zoiets kiezen als fatburners. Als je leest wat ze er allemaal in stoppen lijkt me dat niet zo goed voor je
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is het ook niet, plus doen ze je laten geloven dat je er vet of gewicht mee verliest en die claim is simpelweg een leugen. Dat je minder moet eten (eventueel in combinatie met meer bewegen) is wat veel mensen niet willen horen. Dat het uiteindelijk een gedragsverandering is en mensen dus zélf aan de slag moeten is niet sexy om te horen en verkoopt ook niet.

    En breek me de bek maar niet open van alle dieetclaims die worden gedaan. 🙄
  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Opties
    Vind het soms echt heel irritant dat er zoveel middeltjes en wonder diëten aangeboden worden die alleen maar heel veel geld kosten. Soms zie je ook door het bomen het bos biet. Dus ik let alleen nog maar op eten dat het gezond is, niet te veel calorieën op een dag en zo veel mogelijk bewegen.

    Al is het bij mij echt lastig om af te vallen en ook het gewicht er af te houden. Ik heb helaas medicijnen voor astma en met enige regelmaat een longontsteking waar je dan weer zooi voor krijgt (wat wel nodig is.. weet ik ook wel, maarja voor je lichaam is het gewoon zooi). Ook vinden de artsen dat je maar meer ventoline moet gebruiken, wat resulteerde in aankomen. Dat spul gebruik ik nu echt zo minmogelijk. Gewoon zo goed mogelijke conditie opgebouwd dat als ik het benauwd heb ik het zonder kan redden of met heel weinig.

    Zelfs als ik mij in zo'n periode me helamaal aan mijn dieet houd kom ik nogwel eens gewoon aan en afvallen doe ik dan al helemaal niet.
  • tess18989
    tess18989 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey allemaal! Ik wil graag 21 kilo kwijt! Ik weeg nu 101 (omg) en wil naar 80! Ben ze ooit al eens kwijt geweest, maar ze zitten er helaas weer aan (twee zwangerschappen verder, veels te druk, werk in de horeca en andere slappe smoezen). Ik werk zelf als chef kok dus ik weet dondersgoed wat ik wel en niet mag eten, maar ik ben gewoon een vreetzak 😂. En vaak ook onregelmatig, dat werkt ook niet mee. De motivatie is bij mij vaak ver te zoeken dus ik hoop dat ik dat hier misschien kan vinden! Vandaag in ieder geval weer dag 1 van poging 300. Succes allemaal!
  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Opties
    > @tess18989 zei:
    > Hey allemaal! Ik wil graag 21 kilo kwijt! Ik weeg nu 101 (omg) en wil naar 80! Ben ze ooit al eens kwijt geweest, maar ze zitten er helaas weer aan (twee zwangerschappen verder, veels te druk, werk in de horeca en andere slappe smoezen). Ik werk zelf als chef kok dus ik weet dondersgoed wat ik wel en niet mag eten, maar ik ben gewoon een vreetzak 😂. En vaak ook onregelmatig, dat werkt ook niet mee. De motivatie is bij mij vaak ver te zoeken dus ik hoop dat ik dat hier misschien kan vinden! Vandaag in ieder geval weer dag 1 van poging 300. Succes allemaal!

    Succes ermee! Als je het leuk vind mag je me toevoegen😃
  • chrisvanhoek8074
    chrisvanhoek8074 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @Kat_IH zei:
    > Hallo
    >
    > Zijn hier nog mensen die erg veel kilo’s (ikzelf 30) willen verliezen en zin hebben om elkaar te motiveren?
    >
    > Sorry dat ik wat anoniem lijk zonder profielfoto, maar dat durf ik nog niet aan.

    Ik doe mee!