voorstelrondje - Pagina 11 — Dutch (Netherlands)

voorstelrondje

15678911»

Reacties

  • MissVoetbal
    MissVoetbal Berichten: 1
    Ha mede-Nederlanders,

    Ik ben Miss Voetbal ;-),
    Ik ben 22 jaar en werkende student. Vandaag de app maar gedownload, gezond eten, sporten en calorieen tellen deed ik al, maar na aanraden begonnen aan my fitness pal. Heb er zin in! Ik hoef niet per se heel veel gewicht te verliezen, was al aardig op weg. Ik hou van veel eten dus het zal lastig worden alles steeds in te voeren maar komt vast goed.

    Ik doe aan yoga, kickboxen en hardlopen. Verder ga ik eens per drie weken helemaal los want dan is m'n cheat day.

    Grtjs!! X
  • Lovely_1986
    Lovely_1986 Berichten: 2
    Hallo,

    Ik ben 28 jaar en wil graag een kleine 10 kg afvallen. Ik woog toen ik begon met de MFP app, 79,2 kg.
    Ik zou graag terug willen naar 70 kg, nog mooier is 68 maar dat ligt er aan hoe ik me er dan bij voel.
    Ik ben op 26 mei j.l. begonnen en viel de eerste week direct al 1,4 kg af. Het heeft ook even 2 weken stil gestaan, maar ondertussen ben ik toch 3,3 kg kwijt en het voelt super! Eindelijk iets wat ik vol kan houden. Ik besmet ook andere mensen met het MFP virus...ondertussen doet mijn moeder mee (ook 2,2 kg afgevallen tot nu toe) en een vriendin van de sportschool ( in 2 weken 2 kg!).
    Het is erg interessant om te zien hoeveel calorieën er in je voeding zitten, ik was me er totaal niet van bewust.
    Nu check ik van tevoren hoeveel er in sommige dingen zit en is het te veel dan hoef ik het niet, dan vind ik het ook gewoon zonde van de calorieën die ik mag hebben.
    Ik sport 2 keer in de week in sportschool en doe 1 keer in de week aan kickboksen, maar helaas hebben we nu vakantie tot 18 augustus. Dus nu verzin ik allerlei andere dingen om calorieën mee te verbranden..het huis extra vaak schoonmaken, mijn vriend zijn huis schoonmaken, mijn tuin en die van mijn vriend netjes houden, alles beter dan te moeten wandelen of fietsen...dat is niet echt mijn ding. Ik vind wandelen leuk, als je mooi door de natuur kan lopen maar helaas heb ik dat hier niet in de buurt.

    Ik zou het leuk vinden samen met anderen onze resultaten te delen, ik ben heel benieuwd hoe het afvallen bij jullie gaat!

    Groetjes Lovely_1986
  • Biekster
    Biekster Berichten: 2 Member
    Goedemorgen :)

    Twee jaar geleden op een gezonde manier 15 kilo kwijtgeraakt, nu een jaar stabiel maar op een gewicht wat me nog niet past! Gisteren aangemeld op MFP om nog eens 10 kilo kwijt te raken... voornemen om vandaag op de fiets naar kantoor te gaan (10,7 km) viel helaas letterlijk in het water, niet dat ik een suikerbeestje ben maar hou niet zo van verlept vergaderen :')

    Op naar een gezond BMI :D

    Groetjes Bianca
  • pdehoog
    pdehoog Berichten: 278 Member
    Goedemorgen :)

    Twee jaar geleden op een gezonde manier 15 kilo kwijtgeraakt, nu een jaar stabiel maar op een gewicht wat me nog niet past! Gisteren aangemeld op MFP om nog eens 10 kilo kwijt te raken... voornemen om vandaag op de fiets naar kantoor te gaan (10,7 km) viel helaas letterlijk in het water, niet dat ik een suikerbeestje ben maar hou niet zo van verlept vergaderen :')

    Op naar een gezond BMI :D

    Groetjes Bianca
    Hoi. Jij ook hier? 8-) Welkom ;)
  • Biekster
    Biekster Berichten: 2 Member
    [/quote]
    Hoi. Jij ook hier? 8-) Welkom ;)
    [/quote]

    :bigsmile: danku
  • Hoi,
    Ik ben Lisa, 48 jaar! Sinds een weekje bezig met deze app. Werkt goed om bewust te zijn van wat ik eet. Daarnaast train ik tweemaal per week met een personal trainer. Heb nooit geloofd in dieten en zo. Ik wil een 15 tot 20 kilo afvallen om weer een gezond gewicht te hebben en denk dat voor mij 50e levensjaar te kunnen halen ;-)
    Maar wil het ook gezond doen zodat ik het na mijn 50e ook zo kan houden!
    Grootste probleem is te weinig bewegen; ik heb al mijn hele leven een fulltime gewerkt waarvan de laatste jaren in een leidinggevende functie.....helaas zelf daardoor meer vergaderen en bureauwerk en minder in de actie. De kilo's vlogen er aan, zeker na het passeren van de 40. Ook rookte ik tot dit voorjaar. Ben nu dik 4 maanden gestopt wat me geen enkele moeite heeft gekost (erg eigenlijk.....had ik eerder moeten doen). Na het stoppen met roken wel een paar extra kilo's aangkomen, wat heel normaal is.

    Nu dus tijd om dat extra gewicht er langzaam aan af te werken!
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Suc6 voor iedereen die hier pas heeft aangemeld.
    Voor de rest (van de bende) hou vol (zeker nu de vakantietijd voor de meesten onder ons is aangebroken),
    maar vergeet ook niet van het leven te genieten :wink: .

    Ria.
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Ik kan me alleen maar bij Ria aansluiten: welkom bij MFP. Hopelijk heb je je draai snel gevonden en helpt de app je om er een gezondere levensstijl op na te houden en zo af te vallen of aan te komen, afhankelijk van wat je nodig hebt.
  • AilureXion
    AilureXion Berichten: 1
    Hoi allemaal

    Gisteren heb ik de app gedownload om me te helpen kijken hoe veel calorieën iets eigenlijk bevat. In totaal wil ik graag 10 kg afvallen, maar ik doe het in stapjes van 5. ;) Ik probeer echt mijn best te doen om vooral normale porties te eten. Ik at nogal veel en eigenlijk altijd (ook nog eens enorm ongezond), en dat is over de jaren heen (vooral sinds ik verder studeer) nogal duidelijk geworden aan mijn lichaam... Ik voel me niet meer goed in mijn vel. Ik hoop dat ik volgend jaar weer kan gaan zwemmen met zulk warm weer. Dat is al jaren geleden, en ik mis het enorm aangezien ik een echte waterrat ben. :) Dat is mijn drijfveer.

    Groetjes
  • JanKoster
    JanKoster Berichten: 4 Member
    Dag allemaal!

    4 jaar geleden stond MFP in de kinderschoenen. Het was vooral Amerikaans georiënteerd en je kon maar weinig Nederlandse producten vinden. Ik moest nogal wat gewicht kwijt en ben lui aangelegd. Ik zocht een manier om eenvoudig mijn inname te registreren. Ik besloot MFP maar eens een kans te geven. Wat me aansprak (en aanspreekt) is de gedachte dat je echt alles kunt eten als je het maar bewust doet en op de hoeveelheden let. Ook het idee dat je "wegbewogen" calorieën bij moet eten is natuurlijk een geweldige gedachte.
    Ik viel in 9 maanden 25 kilo af. Iedereen stond versteld en ik nog het meest. Het was echt een geweldig succes. Ik introduceerde MFP bij vrienden en collega's en ook bij mijn internist.

    Na een jaar vond ik dat ik het zelf moest kunnen en begon dagen/weken over te slaan. Qua invullen, maar vooral ook qua letten op mijn inname. Lang verhaal kort: ik stond deze week voor het eerst sinds een jaar weer op de weegschaal en ik was 16 kilo zwaarder geworden. Ik ben boos op mezelf en ik schaam me ook. Sinds 2 dagen ben ik hier weer actief. Om te blijven. Omdat ik heb aangetoond dat het werkt. Net als jullie!
  • Jottem
    Jottem Berichten: 31 Member
    Denk dat de meesten van ons (af en toe) op herhaling (zullen) moeten! Heel veel succes ermee.
  • samjan81
    samjan81 Berichten: 1
    Hey,

    Ik ben nog nieuw hier, ben maandag gestart met deze app.
    Kom uit België, alleenstaande mama met een dochter van bijna 9.

    Ik vind het persoonlijk makkelijker om ermee te werken op de computer dan op de gsm, maar wel handig dat je het toch overal kan invullen als je dat wenst.

    Hoe ervaren jullie de correctheid van het aantal calorieën die deze app je geeft als je iets toevoegt?
    Ik heb de indruk dat wanneer je het vergelijkt met andere sites waar je de calorieën van een product kan opzoeken, het regelmatig scheelt en vraag me dan af welke nu de juist is ....

    Groetjes,
    Samira