Calorieën verschil tussen MFP en Polar - Pagina 5 — Dutch (Netherlands)

Calorieën verschil tussen MFP en Polar

Opties
12357

Reacties

  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > Manga23 schreef: »
    >
    > Allemaal goede tips @ReinderRendier..... Nu is het aan jou om er iets mee te doen.
    > There are no short cuts...... Helaas 😜....... Anders hadden we die tips zeker gedeeld
    >
    >
    >
    >
    > Ik heb hier een pilletje, daarmee kan je eten wat je wilt, hoef je niet te sporten en val je 10 kg per maand af
    > (Leeswaarschuwing)

    Handig zo'n pilletje, maar bedankt, het sporten is veel te leuk om te doen. Het is vooral die buik, maar mijn vrouw vindt dat ik nu al te dun ben, met 28 BMI.

    Wat is eigenlijk een gezonde vetpercentage of is de BMI allesbepalend?

    Bedankt voor de vele tips, iedereen is zo vriendelijk hier, voel me helemaal thuis. :smile:
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Haha... en ik klikte er toch op.. t zou toch een waar zijn 😂
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Fijn dat je zoveel plezier uit sporten haalt! Google geeft veel tabellen die ongeveer hetzelfde zeggen. Visceraal vet (om je ingewanden) zegt meer over je gezondheid, maar daar weet ik weinig van verder.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Tsja welk gewicht is gezond...
    Boven een BMI van 25 heb je overgewicht. Wil niet zeggen dat je dan ongezond ben...

    Ik was een beetje te zwaar... maar moest voor mijn werk vaak ver weg en dus het hotel in. Voedzaam eten en een extra biertje...

    Toen ik gekeurd moest worden had ik een BMI van 25.1 maar... cholesterol was te hoog. Leverwaardes waren niet in orde en bijna diabetes type 2.

    Terwijl ik nergens last van had.

    Door gezonder te eten en meer te bewegen was een half jaar later alles perfect.

    Dus... trek zelf je conclusie maar.
    Ik ben " genezen " van reuma en MS, voor zover dat kan. Heb de 4 daagse gedaan en sport nu 3 a 4 keer in de week. Voel me fit en sterker dan toen ik 30 was.

    Die extra pizza en chips etc etc laten echt wel hun schade na. Gewoon met mate. En af en toe los gaan.
    Kleine aanpassingen in je leefgewoonten geven je zoveel terug.
    Ook dat moet bij je vrouw een beetje gaan leven.

    Niet meer zweten bij warm weer, makkelijk de trap op etc etc.

    Nou succes ermee.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Bedankt, en als mijn vrouw eenmaal mee is, kan ze de lekkerste gezonde maaltijden maken, heerlijke groene smoothies, noem maar op. Alleen als ze een beetje in een dip zit, zoals nu, denkt ze met eten de problemen op te lossen, en komt er chips, chocolade, ijs enzo in huis. Schijnt een vrouwen dingetje te zijn. ;)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    Ik zat dat ook al te denken @corneaarts, het is een beetje alsof je te veel heb getankt met de auto dan maar een blokje extra om gaat om de tank leeg te krijgen. De kilometers komen toch op je teller. De gedachte dat jij beter kunt op eten dan je vrouw, omdat jij het helemaal aftraint is natuurlijk zo krom als wat, je vrouw pakt wel weer wat anders. Misschien zijn jullie beiden geholpen bij een diëtist, die werpt vaak een helder beeld van hoe het echt zit. Kun je gelijk je voortgang met spieropbouw zien, maar dan in cijfers/procenten
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @ilseverhees zei:
    > Haha... en ik klikte er toch op.. t zou toch een waar zijn 😂

    Ik ken een buurvrouw die met pilletjes veel is afgevallen. Die koopt ze voor 30 euro per maand, via een vriendin van een vriendin. Wat het precies is en welk merk kon ze niet vertellen.

    Ze is ook zichtbaar veel afgevallen, maar of dat nou zo gezond is?
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Bedankt @Sandraatje123

    Of een dieetist veel uitmaakt, valt te betwijfelen. We weten wel wat gezonder is of waar we van aankomen, het is alleen even de knop omzetten.

    Als ik eerst maar inzicht krijg in de hoeveelheid calorieën die ik binnen krijg, en dat moet ik toch zelf bijhouden.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Een goede diëtist heeft natuurlijk veel meer kennis in huis dan wij, het is zo makkelijk gezegd dat we best weten wat gezonder is, maar hou de mogelijkheid open dat het is: we denken te weten wat gezonder is
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > ... De gedachte dat jij beter kunt op eten dan je vrouw, omdat jij het helemaal aftraint is natuurlijk zo krom als wat, je vrouw pakt wel weer wat anders.

    Bedankt, dat is een goede correctie, had ik niet aan gedacht.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    tsja...wat is gezond.
    Mensen die er superfit uitzien hoeven per definitie ook niet altijd gezond te zijn.
    Kijk maar eens naar topsporters die zo uit het niets een hartaanval krijgen.
    Sowieso is topsport ongezond voor een mens

    Lees anders het volgende artikel even over visceraal en subcutaan vet
    https://guydroog.com/soorten-vet-lichaam/
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ken een buurvrouw die met pilletjes veel is afgevallen. Die koopt ze voor 30 euro per maand, via een vriendin van een vriendin. Wat het precies is en welk merk kon ze niet vertellen.

    Ze is ook zichtbaar veel afgevallen, maar of dat nou zo gezond is?
    Nee... Je kunt NIET afvallen door een pil. Je kunt enkel en alleen afvallen door een tekort, maar HOE je dit doet is op veel manieren te bewerkstelligen. Als zij pillen neemt is dit 9 van de 10 keer iets als fatburners, of nog erger; stackers waar een vorm van Ephedra in zit. De werkzame stof is efedrine wat lijkt op amfetamine. Deze stof is verboden. Cafeïne onderdrukt het hongergevoel en efedrine is een stimulerend middel, wat dit dus ook doet. Hierdoor kan het dus zijn dat men daardoor minder eet. Gevolg; afvallen...
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > Manga23 schreef: »
    >
    > Allemaal goede tips @ReinderRendier..... Nu is het aan jou om er iets mee te doen.
    > There are no short cuts...... Helaas 😜....... Anders hadden we die tips zeker gedeeld
    >
    >
    >
    >
    > Ik heb hier een pilletje, daarmee kan je eten wat je wilt, hoef je niet te sporten en val je 10 kg per maand af
    > (Leeswaarschuwing)

    🤣🤣🤣 Jammer joh
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    @ReinderRendier is er bij jouw op de sportschool niet iemand die diëtetiek heeft gestudeerd? Ik zit zelf namelijk op een kleine sportschool..... Eigenaars zijn een koppel. Man is o.a sportmasseur, vrouw is o. a. sportdieetist. Zij zijn altijd bereid om te adviseren.....
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik denk dat topsport ook niet gezond is......
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Een goede diëtist heeft natuurlijk veel meer kennis in huis dan wij, het is zo makkelijk gezegd dat we best weten wat gezonder is, maar hou de mogelijkheid open dat het is: we denken te weten wat gezonder is

    Net zoals een diëtist dat denkt te weten, kijk maar naar al die verschillende diëten, allemaal geldklopperij. Volg de adviezen van het Voedingscentrum en klaar ben je, of je moet iets mankeren natuurlijk. En je lichaam vertelt je ook genoeg, aan je ontlasting kun je ook veel zien. Ik kijk altijd even voor het doorspoelen, zelfde met je plasje.

    Afvallen is geen hogere wiskunde, het is vooral een kwestie van willen, gezond verstand en doorzettingsvermogen.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > @ReinderRendier is er bij jouw op de sportschool niet iemand die diëtetiek heeft gestudeerd? Ik zit zelf namelijk op een kleine sportschool..... Eigenaars zijn een koppel. Man is o.a sportmasseur, vrouw is o. a. sportdieetist. Zij zijn altijd bereid om te adviseren.....

    Nee, niet dat ik weet. Ik train bij fitforfree, kan overal in Nederland trainen, erg handig.

    Als mijn voetblessure over is, ga ik hardlopen trainen bij een atletiek vereniging in de buurt, daar is vast ook veel kennis op dit vlak. Je ziet tenslotte maar weinig dikke hardlopers ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Volg de adviezen van het Voedingscentrum en klaar ben je, of je moet iets mankeren natuurlijk
    Voor de 'Jan Modaal' (even oneerbiedig gezegd) is dit oké, maar het voedingscentrum is lang niet altijd up to date of wetenschappelijk onderbouwd. Voor mij als intensief sporter is de info die zij verspreiden bij lange na niet altijd toereikend en vaak achterhaalt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Afvallen is geen hogere wiskunde, het is vooral een kwestie van willen, gezond verstand en doorzettingsvermogen.
    Vaak is afvallen an sich niet lastig nee... maar de crux zit 'em vaak in de leefstijl en is het meer een gedragsverandering. Al die hypes rondom dieeten brengen alleen maar verwarring met zich mee. Marketing en mooi verpakken verkoopt, ook al klopt er geen drol van de inhoud, maar ja... mensen willen dat horen. Mensen willen niet horen dat je simpelweg minder moet eten dan je verbrand, dat is niet sexy én verkoopt niet :tongue:
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    >
    > Voor de 'Jan Modaal' (even oneerbiedig gezegd) is dit oké, maar het voedingscentrum is lang niet altijd up to date of wetenschappelijk onderbouwd. Voor mij als intensief sporter is de info die zij verspreiden bij lange na niet altijd toereikend en vaak achterhaalt.

    Snap ik, jij bent ook niet modaal. Hoeveel uren train jij per week?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Snap ik, jij bent ook niet modaal. Hoeveel uren train jij per week?
    Ik train 6x per week, 2-2,5 uur per sessie. Hierbij heb ik 4 sessies krachttraining en 2 sessies CrossFit. Mijn krachttraining & voeding word geprogrammeerd door Richard Bell. CrossFit doe ik erbij voor cardio, en omdat ik het een hele leuke sport vind, en zo nu en dan doe ik mee aan wedstrijden.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Snap ik, jij bent ook niet modaal. Hoeveel uren train jij per week?
    >
    >
    >
    > Ik train 6x per week, 2-2,5 uur per sessie. Hierbij heb ik 4 sessies krachttraining en 2 sessies CrossFit. Mijn krachttraining & voeding word geprogrammeerd door Richard Bell. CrossFit doe ik erbij voor cardio, en omdat ik het een hele leuke sport vind, en zo nu en dan doe ik mee aan wedstrijden.

    Dat zijn lange trainingen, na 1,5 uur ben ik doodop, maar doe ook meer cardio en hiit in die tijd dan "klassieke" krachttraining. Train je met 5min pauze tussen je reps?

    Doe je CrossFit wedstrijden?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja, CrossFit wedstrijden. Nu, tijdens mijn cut, momenteel even geen. Focus ligt bij kracht en spierbehoud.

    Je bedoelt denk ik rust tussen sets? Reps zijn je aantal herhalingen namelijk en 5 min rust tussen elke herhaling lijkt me wat onwaarschijnlijk?
    Ik heb geen standaard rust intervallen, mits dat specifiek geprogrammeerd staat. Ik begin mijn 2de set als ik merk dat ik van mijn topset "hersteld" ben. Elke set ga ik tot 1 rep voor falen.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Ja, CrossFit wedstrijden. Nu, tijdens mijn cut, momenteel even geen. Focus ligt bij kracht en spierbehoud.
    >
    > Je bedoelt denk ik rust tussen sets? Reps zijn je aantal herhalingen namelijk en 5 min rust tussen elke herhaling lijkt me wat onwaarschijnlijk?
    > Ik heb geen standaard rust intervallen, mits dat specifiek geprogrammeerd staat. Ik begin mijn 2de set als ik merk dat ik van mijn topset "hersteld" ben. Elke set ga ik tot 1 rep voor falen.

    Mooi, CrossFit lijkt mij ook erg leuk om te doen. De CrossFit gyms in Den Haag zijn helaas best prijzig voor wat ze bieden, ga denk ik zelf starten met WoD's.

    Bedoelde rust tussen sets idd, ik doe een minuut ongeveer en ga ook door tot falen, van vorm of vermoeidheid. Knap dat je dan zolang met hoge intensiteit kunt trainen.

    Ik zit nu tegen een soort van plafond, de duur en/of intensiteit moet ik opvoeren omdat er anders geen progressie meer is in conditie. Probeer nu al door aan het einde van de krachttraining ook nog 10 minuten intensief cardio te doen, de gemiddelde hartslag op te krikken.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik hou niet echt veel rust tussen de reps, wacht even tot de hartslag iets gezakt is. Minder dan een minuut ..

    Meestal duurt de krachttraining 1 uur of 1 uur en 10minuten. Dan is mijn energie ver op.
    Ik start altijd met 10minuten cardio.
    Totaal 1 uur 20 minuten sport.
    4 a 5 keer per week...