Deel je kilo's - Pagina 9 — Dutch (Netherlands)

Deel je kilo's

Opties
1679111215

Reacties

  • nicolet789
    nicolet789 Berichten: 25 Member
    Opties
    Topprestatie hoor!!
  • afvalleida
    afvalleida Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik sta ook stil weet niet meer wat ik moet doen er moet nog 5 kilo eraf
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    Opties
    nog maar 0.8 te gaan en ik heb mijn MFP doelgehaald! sta nu op 29.5 :)
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Opties
    afvalleida schreef: »
    Ik sta ook stil weet niet meer wat ik moet doen er moet nog 5 kilo eraf

    niet opgeven, maar verander eens.

    eet eens een dag per week meer (maar echt meer)

    verander je training, even een week een andere sport (al is het maar wandelen)

    gun jezelf ook eens een dag rust

    je lichaam begint gewoontes te herkennen en kan zich hierop aanpassen.

    laat jezelf hierdoor niet uit t lood slaan. blijven volhouden, ikzelf heb ook 3 a 4 keer plateau's gehad....is best normaal hoor. zoalng je maar niet minder gaat eten :) je metabolisme aan de gang houden....

    succes . grtz Ron
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Terug van verlof en jawel hoor, 3 kilo bijgekomen :( , had er voor gevreesd want dagelijks gezondigd en niets bijgehouden via MFP! Herpakken is dus de boodschap en dat begint morgen! Nu nog snel een ijsje verorberen ;) .
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Cutten gaat goed, ben nu 65kg en wil nog minimaal een halve kilo eraf voordat ik met mijn reverse begin. Ik begin het wel heel erg te merken aan mijn prestaties tijdens de trainingen; minder kracht, minder energie. Het hoort erbij, maar is wel confronterend omdat je graag vooruit gaat i.p.v. achteruit. Maar nog eventjes volhouden en dan weer geleidelijk opbouwen, waarbij mijn kracht ook weer omhoog zal gaan.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Cutten gaat goed, ben nu 65kg en wil nog minimaal een halve kilo eraf voordat ik met mijn reverse begin. Ik begin het wel heel erg te merken aan mijn prestaties tijdens de trainingen; minder kracht, minder energie. Het hoort erbij, maar is wel confronterend omdat je graag vooruit gaat i.p.v. achteruit. Maar nog eventjes volhouden en dan weer geleidelijk opbouwen, waarbij mijn kracht ook weer omhoog zal gaan.

    Super goed bezig zeg!
    Ik ga straks na mijn 10 weken even kijken hoe mijn recomp is bevallen. Heb alles gemeten en na de 10 weken dus weer meten. Mijn gewicht blijft nagenoeg hetzelfde, dus dat is al wel positief. Nu hopelijk vet eraf en spiermassa erbij gekregen.

    Als dit niet goed heeft gewerkt dan ga ik weer echt cutting doen voor 2 maanden waarbij mijn trainingen qua liften gehalveerd worden en ik de resterende tijd ga gebruiken voor cardio, voornamelijk loopband en fietsen (binnen en buiten)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah lekker Gustaaf! Ik eet echt "te weinig" om op hetzelfde gewicht te blijven, maar dat cm's wel verminderen. Ik denk wel dat mijn cm's afgenomen zijn trouwens, zal morgens eens meten. Maar een recomp... wat was dat nu ook alweer?

    Ik heb ook ergens het gevoel, ik eet al meer dan 2 jaar onder mijn onderhoud en ik denk dat een frisse wind mijn lichaam ook wel goed zal doen. Ik bedoel, een cut kan altijd weer, maar wat ik nu als doel heb om gewoon meer te kunnen eten, meer kracht te ontwikkelen en weer wat vooruitgang te boeken.

    Ben benieuwd naar je uiteindelijk resultaat van je recomp!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @itzhanne82 Recomp houd in basis in dat je eigenlijk vetmassa probeert om te zetten in spiermassa
    Eigenlijk een cut en bulk gecombineerd, dus je eet ongeveer wat je verbruikt. Een voordeel van een recomp is, dat je over het algemeen gewoon kunt blijven trainen zoals je zou doen met een bulk, omdat je wel nog steeds koolhydraten tot je neemt voor een training, en het je dus genoeg brandstof geeft om voluit te gaan.

    Ik heb bij een cut gemerkt dat ik toch minder energie heb namelijk, zeker voor lifting. Hierdoor hield ik het voornamelijk bij cardio, omdat je daarmee toch over algemeen meer verbrand op korte termijn.

    Een nadeel van een recomp is dat het ontzettend lang kan duren voor je resultaat ziet. En dan bedoel ik dus ook echt het visuele effect.
    Gelukkig kun je door je vet% te meten en overige punten meten wel kijken of het succesvol is geweest
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah kijk, duidelijk verhaal. Maar vetmassa omzetten in spiermassa is niet mogelijk :wink:. Maar ik snap wel wat je bedoelt :tongue:
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Voila...vakantiekilootjes zijn er al weer af. Nog ietsje te gaan om mijn laagste gewicht van 78,1 in te halen maar met 78.8kg is die ellendige voorste 8 toch weer van de weegschaal verdwenen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ah kijk, duidelijk verhaal. Maar vetmassa omzetten in spiermassa is niet mogelijk :wink:. Maar ik snap wel wat je bedoelt :tongue:
    haha, ja sorry, verkeerde woordkeuze. Vervangen is betere term

    Gisteren overigens een proefles genomen in een andere sportschool aangezien ik erover denk te switchen.
    Waren 2 powerlifters bezig, kerel kop kleiner als ik, maar een bovenbenen waar je u tegen zegt. Squat ff 160 kg, en deadlift 220 kg...wauw was echt gaaf om te zien

    Uiteindelijk 2,5 uur wezen trainen (tsja, je moet er wel ff goed gebruik van maken) en was echt kapot, maar voelde zo lekker. Deadlifts, Sqauts, Loopband, Roeimachine, Dumbell press, cable row, latt pulldowns, cable cross, dips, planks, russian twists, push ups en nog wat andere dingen waar ik naam ff niet van weet
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Lekker hè, als een training, ongeacht hoe lang dan ook, heerlijk voelt! :smiley: Powerlifters zijn echt beesten! Eigenlijk gewoon brute kracht en zoveel mogelijk tillen!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Lekker hè, als een training, ongeacht hoe lang dan ook, heerlijk voelt! :smiley: Powerlifters zijn echt beesten! Eigenlijk gewoon brute kracht en zoveel mogelijk tillen!

    Ja daar wil ik ook naar toe. Eigenlijk de reden dat ik met liften ben begonnen. Maar met mijn 120KG op deadlift en 80 op sqauts zit ik daar nog lang niet.
    Begreep later van de eigenaar dat ze dit jaar ook 2 keer podiumplaats hebben gehaald met een wedstrijd en ze nu trainen voor het NK
  • frambozebei
    frambozebei Berichten: 4 Member
    Opties
    Wohoow 4 kilo eraf :)
    Mijn BMI is terug oranje (wat beter is dan rood!) en ik pas weer in de gewone maten!
    Ik heb nog een lange weg te gaan maar ik voel dat ik toch een eerste mijlpaal bereikt heb en wou het even delen :D
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Gefeliciteerd frambozebei! Ik kom ook van een "rode" BMI. Ik heb gemerkt dat als ik mijn doel opdeel per 5 kilo, het heel goed te doen is: op naar een gezonde BMI :)
  • HipsterSwift
    HipsterSwift Berichten: 6 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Zonder mfp van 62 naar 52 gegaan dus 10 kilo (helaas niet om een goede reden of op een goede manier. At niet of weinig en door stress val ik sowieso al af)
    Toen woog ik weer even 57 omdat alles weer goed ging.
    Vond ik toch niet heel fijn en nu ben ik met mfp 5,3 kilo afgefavllen. De weegschaal zei vanochted 52.

    Dus in totaal 15 kilo. Doel is nog 2 kilo en dan dat te behouden.
  • HipsterSwift
    HipsterSwift Berichten: 6 Member
    Opties
    sannie281971 schreef: »
    ik schommel steeds met mn gewicht word er knetter van. dan 3 kilo kwijt dan weer zwaarder. maar omvang wel met 3 A4 cm verminderd.

    dat heb ik ook erg vaak
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik ben 20 kg afgevallen en zit nu op mn goede gewicht met een BMI van 20. Ik wil nu op dit gewicht blijven en liefst iets meer spieren krijgen
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Omvang is op gegeven moment een beter meetinstrument als de weegschaal

    Ik weeg nu 88 kg (vanmorgen gewogen) wil eerst afvallen naar 80 kg (om vetmassa te verliezen) maar mijn doel is uiteindelijk 95 kg, terwijl ik dan volgens BMI aan de hoge kant zit met mijn BMI

    Maar bekijk het eens op deze manier
    Toen ik vorig jaar 95 kg woog, had ik vetpercentage van 28-30% (weet zo ff niet exact)
    Als ik straks 95 kg weeg, dan is het de bedoeling dat ik op 15-17% zit

    Qua gewicht hetzelfde, maar hoe je eruit ziet toch een heel stuk beter als het goed is

    De weegschaal is niet de enige lijdraad die je moet gebruiken, het is de eerste lijdraad als je (zwaar) overgewicht hebt, maar op gegeven moment gaat de meetlint en caliper (om vet te meten) in om te bepalen of je goed bezig bent
  • MiGoel1818
    MiGoel1818 Berichten: 3 Member
    Opties
    28u3jzh6if6f.png

    Nu nog maar 7 kg te gaan, dan ben ik er waar ik naar toe wilde .......... :smiley::smile:
  • alibabba83
    alibabba83 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ben in februari begonnen met 97 kg. Zit op dit moment op 82,5! YESYES
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Goed bezig alibabba
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Goed bezig en al 46 kilo afgevallen migoel dat is flink wat.
    Loop zeker een stuk lichtvoetiger nu?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Moet je eens voor de gein vragen of ze bij de sportschool van die weighted vests hebben. Heb toen ik 35 kg was afgevallen vorig jaar, een halve dag met een vest gelopen van 40 kg. Dan merk je pas wat je al die tijd extra hebt meegedragen. Ik had toen nog mijn polar die mijn verbranding per dag bijhield.
    Tijdens die halve dag zat ik 30% hoger met mijn verbranding, omdat elke beweging veel meer energie kost