DUTCH en DIK (maar op weg naar minder)

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 55 jaar, moeder van een volwassen zoon en heb een fulltime baan. Al decennia kamp ik met enorm overgewicht. Gevaarlijk en ongezond, maar ben ik niet in staat geweest om tot verandering te komen. Deze zomer ging de knop om.

Ook vandaag ben ik op weg naar een gezond gewicht en dat is een pad dat ik de komende jaren ga lopen. Twee maanden geleden woog ik nog 149 kilo en ik hoop over een jaart onder de 100 kilo terecht te komen, om -uiteindelijk- richting de 80 kilo te bewegen.

Bewegen is voor mij een sleutelwoord. Ik doe het weinig en beleef er niet veel lol aan. Maar het helpt wel. Dus probeer ik mezelf iedere dag een schop onder het achterste te geven. Soms helpt dat en ga ik fietsen, soms is het onbegonnen werk. Maar iedere dag is een nieuwe kans.

Ik heb mezelf beloofd om niet langer te zeggen "het lukt toch niet" en dat als excuus te gebruiken om weer helemaal los te gaan. Vallen is oké, maar opstaan verplicht.

Ik hoop dat ik hier wat maatjes treft met een gelijke instelling, zodat we elkaar af en toe een hart onder de riem kunnen steken!

ZET HEM OP!!! WIJ KUNNEN DIT!!!!

Replies

  • Lietchi
    Lietchi Posts: 6,726 Member
    Welkom! Het klinkt alsof je al goed op weg bent naar een betere gezondheid, ook mentaal. Bewegen wordt ook aangenamer naarmate je je lichter voelt - en soms is het ook gewoon een kwestie van iets leuks te vinden! Er zijn zoveel mogelijkheden: wandelen, fietsen, roeien, tennis, geocachen, muurklimmen, zwemmen... Kijk maar naar de Olympische spelen en het aantal disciplines, en dat zijn nog niet eens alle sporten :smile:

    Ik zeg er wel bij dat je hier op het Engelstalig forum bent - je bent zeker welkom, maar hier wordt verwacht dat je in het Engels gecommuniceert.
    Als je toch liever in het Nederlands communiceert, dan is er ook een Nederlandstalig forum: https://community.myfitnesspal.com/nl (geen idee hoe actief het daar is)