Hi from Norway

Options
I've been logging my food intake and reading the forums here on MFP for a while, but now I'm finally getting into gear for the new year and thought I'd introduce myself.

I'm 31, from Oslo, Norway, working in PR and living with a cat and a wonderful boyfriend. My main fitness goal is to establish great habits for the rest of my life. I've been working with a personal trainer for 10 months now, and it's a great motivation.

Now it's time to get down to business. I've been 5-10 kgs overweight for most of my adult life. They need to go. Those final kgs can be hard to shake, though. Now I'm not really sure if counting grams and kilos is the right parameter right now; I've been building a lot of muscle. But I'll have my trainer put me on the scales this week or early next week - and then I'll have a look at my weight and body fat percentage. I'll bring out the tape measure, too, so we can get all the facts out in the open.

I've joined one of the Valentine's day challenges. And hopefully, by the time I turn 32 in March, I'm where I want to be. Then I'll make 2011 my year for maintaining good habits and my new and improved body.

Replies

  • Dlibo1013
    Dlibo1013 Posts: 883 Member
    Options
    hei God dag
  • ingeborgv
    ingeborgv Posts: 175 Member
    Options
    Hey! Impressed with your Norwegian, I must say. :-)
  • Dlibo1013
    Dlibo1013 Posts: 883 Member
    Options
    I know a little :-)
  • vibeke
    vibeke Posts: 2
    Options
    Hei Ingeborg - så hyggelig å se en annen nordmann her! Det er over et år siden jeg var aktiv her, men jeg var aldri en del av "community'en" - kanskje jeg burde gjøre det nå, slik at jeg ikke så lett faller fra.

    Jeg nærmer meg 40 - og veier i dag like mye som jeg gjorde da jeg var høygravid med barn nr. 1 - og den gang la jeg på meg 30 kg! Så, det er med andre ord mye å gå ned. Har en drøm om å klare 20 kg i 2011.

    Jeg logget meg på MFP for første gang i dag på flere måneder, og søkte "Norway". - Vet du om det er flere skandinaver her? Det hadde vært OK å følge hverandre pga. våre regionale matretter og ikke minst veie-enhetene!
  • sparklesammy
    sparklesammy Posts: 465 Member
    Options
    Hey, I dont have any friends in Norway!

    I also hope to reach my target by MArch, my birthday is that month too!!